Was effe de weg kwijt, maar ben uiteindelijk ook hier aangekomen.
@BBT thnxs.
Mijn Secret Santa heeft mij het volgende geschonken.
En daar zat deze in;
En daar zat dit weer in;
.
Secret Santa………..
Thanxs dude.
Hohohohoho…….
Wat nou Hohohoho? Je bedoelt Hahahaha.
Het was een leuke verrassing om een M113 te krijgen.
En dat om het feit dat ik zelf in eigenste persoontje jaren (5) lang des landsheren wegen hier en in het buitenland onveilig heb gemaakt in zo’n gebakkie, waarvan de meeste tijd in
En er nooit eentje hebt geplakt.
(Trouwens....
Als iemand mij kan vertellen waar ik een kit kan kopen van de M113c&v.....GRAAG.)
Ik heb vol ijver de doos opengemaakt en de inhoud bekeken en had zoiets van
MJAMMIE. Die wordt leuk.
Snel een emmer koffie vol geprutteld en meegenomen naar boven.
Ja medebrouwerts, jullie lezen het goed. Naar boven. Helemaal naar de nok van het huis en daar mezelf maar weer neergepoot op de stoel. Muziek erbij, (klassiek dit keer), koffie erbij en een shaggie in elkaar geplakselt.
Zo. Wat wil de mens nog meer.
Toch had ik het idee dat ik iets aan het vergeten was. Maar wat…..?
Klets….. (sla mezelf).. Natuurlijk ei. Je ging toch bouwen?
Weer naar beneden gestrompelt en het pakket gepakt.
Boven aangekomen een slok koffie en een stevige hijs genomen van het, reeds half opgerookte, shagstokkie en de eerste dingen effe gedroogpast.
Doek gepakt en de kin maar even ontkwijlt en droog gepoetst. ’t Kreng past zonder lijm gewoon in elkaar.
Mag er wel om denken dat er tussen te kledderen, anders wordt het erg vervelend als straks de verf er moet worden opgesproeierd. Blaas ik alles weg.
't Was oorspronkelijk misschien de bedoeling van Tamiyasan om er een elekrieke moteur in te kwakken dus zitten er in de bodem een paar extra gaten. Die moeten natuurlijk wel effe worden dichtgeprut.
Er waren tot nu toe maar twee, eigenlijk drie, kleine minpuntjes aan het voertuiggedeelte. Het achterklepje paste niet helemaal lekker en moest dus worden afgeschuurd en de sluiting van het motorschot achter de boeggolfkeerplaat, ( je ziet, ik ken mijn termen nog steeds
) moest worden verwijderd. Ik had gekozen voor een gesloten boeggolfkeerplaat en dan ligt deze strak tegen het motorschot aan. Alleen, in’t echie past de sluiting dan perfect, maar bij deze kwam de keerplaat niet ver genoeg naar achteren. Dus….. klats. Het mes erin. En inderdaad. Beter.
Oh, en ik heb in de periscoop op het bestuurdersluik maar een beetje glas gefrot. Zo’n open gat boven je hoofd is ook niet alles als het regent. Toch??????
De toren werd een ander verhaal. Past net niet helemaal lekker en als het gaat regenen verzuipt de bemanning. Maar dat mag de pret niet drukken. Ben druk bezig met de lijmplamuurdichtmaakmethode en hoop dat de naadjes zo weggewerkt kunnen worden. anders wordt het puttykledderen.
Op dit moment staat hij aan een kant al op de wielekes en moet ik dat aan de andere kant nog wel effe doen. Anders kom je niet weg en staat ie scheef.
Hier nog even een plaatje van het gebakkie zo ver...........
Voor de rest gaat alles redelijk vlot en kom ik al redelijk snel toe aan het stuk waarvan ik elke keer weer moet slikken, zweten, huilen en trillen.
De sproeiklus.
voor nu zeg ik zoals altijd...
groet