Ok, Jetzt geht's löss! Ik had vandaag eindelijk tijd om de kit open te rukken en de inhoud eens in de vingers te nemen. Ik zal even een officiele intro typen, met inbox foto's en al.
We beginnen met de doos, de inmiddels bekende rechthoekige Revell doos met de flappen eraan (iedereen vind de Revell dekseldoos fijner en ik moet toegeven dat het ook zo is), verder staat er een mooie boxart op, maar dit is meestal het geval:
Daarna door naar de inhoud. Ik begin met het witte gietraam. Deze bevat onder andere de kappen en het figuur wat er bij hoort. De eerste indruk is goed, op het eerste oog weinig flash en overbodige naden:
Dan twee grijze gietramen, deze omvatten de rest van de onderdelen. Er lijken al aardig details op te zitten, zeker de wielen, remschijven en uitlaten zien er niet slecht uit:
Als laatste zitten er nog een paar clearparts bij, natuurlijk voor het ruitje op de motor, maar ook het vizier voor de figuur. Verder zijn er twee rubber banden bij, een zonder en een met profiel, even een schuurpapiertje erlangs en die kunnen er op. Zoals bij de meeste Revell motorkits is ook hier wat kabel bijgeleverd voor de extra details:
Oh, vergeet ik bij de bouwhandleiding en de decals. De bouwhandleiding is echt een Revell handleiding, voor mij duidelijk genoeg, maar aan de stappen moet je een beetje maling hebben. Ik heb de decals met referentiemateriaal bestudeert en kan maar een foutje vinden. De witte Forward Thrust decal op de voorkant heeft eerst een logo en dan text, op de echte motor is het andersom (even knippen dus):
Nou, alles zit dus netjes in de gietramen voor de foto's, maar nu dus niet meer. Ik heb al enkele delen uitgesneden (uitknippen is onmogelijk, god wat heeft Revell de onderdelen dicht op elkaar gezet) en daarbij al het een en ander gelijmd. Ik heb erg veel zin in de uitlaten (lasnaden maken met Miliput, veertjes eraan, lekker met Alclad Polished Alu en dan heatstain erop), dus die heb ik als eerste gedaan. Maar ohjee, wat hebben wij nog een zware dobber aan deze kit:
Maar goed, dat blijft de uitdaging he
. Daarna heb ik de basis van het blok in elkaar gelijmd (zoals Arie beschreef, eerst echt de basis), daarna de zijkanten bijgeschuurd en de zijbeplating aangebracht. Ook heb ik de andere motoronderdelen uitgesneden en startklaar neergelegd:
Nog niet zoveel gedaan dus, maar de kop is eraf. Wat staat er op de planning voor morgen, de spoelpoorten aanpassen, de motoronderdelen voorbereiden op een kleurtje, de uitlaten aanpakken met plamuur en eventueel lasnaden en misschien de tank ofzo lijmen en plamuren. Ik moet nog zien wat er van komt, want er moet eerst tijd over zijn
Gerwin