Jaja, Het priegelwerk is begonnen, René. Wij Vlamingen zouden dat eerder prutwerk noemen, maar uiteindelijk komen er toch de nodige krachttermen aan te pas.
@Barry, De naam stond inderdaad in reliëf op de boeg en de achtersteven.
Op deze foto redelijk goed zichtbaar, het schip lag hier nog in Italië en had nog een schilderbeurt nodig.
Huib2 schreef:
Wat een grote schroeven, joh!
Tja, die schroeven, het was me eigenlijk nog niet echt opgevallen,
Maar ze zijn dus inderdaad best groot. Hier even vergeleken met die van de Duitse torpedobootjager Z17 Diether Von Roeder,
eveneens in 1/350.
Tashkent was dan ook niet zomaar een oorlogsbootje, ze was een van de snelste torpedobootjagers uit die periode. Haar twee stoomturbines zorgden voor een vermogen van 110.000PK, goed voor een topsnelheid van 79,5km/u. en dat voor een schip van 140m!
Diether Von Roeder moest het met slechts 70.000PK doen, toch nog goed voor 67km/u.
Dan nog enkele foto's van het "Priegel"werk,
Het stuurhuis met vuurleiding bovenop en voorste schoorsteen
Het grootste priegelwerk tot nog toe was deze noodstuurpost op het achterschip, maar er staat nog heel wat te wachten,
Tot de volgende,
Matti
PS, mogelijks gebruik ik niet overal de juiste scheepsterminologie, ik ben dan ook verre van een expert...