Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 19 maart, 2024 5:03 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 56 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 20 nov, 2020 17:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18506
Woonplaats: Hurdegaryp
Gaaf Jan, ziet er mooi uit die knikvleugelkist.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 20 nov, 2020 18:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 27 mei, 2019 11:36 am
Berichten: 2786
Bijzonder leuk geworden, Jan! Een heel levendig en aantrekkelijk model om naar te kijken. En qua chipping vind ik hem je beste tot nu toe. Goed dat je dat nog aangedurfd hebt.

_________________
Nu op de werkbank:
Matchbox 1/76 Sd.Kfz 231
Heller en Frog 1/72 Morane Saulnier MS 406


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 20 nov, 2020 20:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 07 jul, 2012 12:00 pm
Berichten: 921
Mooi gedaan, één van de weinige Japanse kisten die ik mooi vind...... :brouw:

Gerhard


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 20 nov, 2020 22:52 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5052
Woonplaats: IJsselstein UT
Mannen, dank voor jullie reacties en feedback.

@reteip9: je zegt “Voor de rest op dezelfde foto snap ik niet helemaal hoe de rolroeren op dit ding werken. Bij de hoogteroeren heb je (volgens mij) een donkere wash gebruikt om de scheiding tussen het mini vleugeldingetje en het flappie stukje (mijn woordenschat valt hier te kort) te accentueren en dat werkt best goed maar dan lijkt het op de onderkant van de hoofd vleugels of er meerdere sets rolroeren en flaps zijn Of zijn een gedeelte van die dingen onderdeel van de dive brakes?”
Goed gezien. Die vleugels hebben de ontwerpers heel wat hoofdbrekens gekost. Men zocht een manier om aillerons en duikremmen te combineren en dan nog efficiënt ook. Anders gezegd: de duikremmen moesten de flaps ondersteunen en andersom. Een hele nieuwe techniek voor die dagen. Als je naar de eerst foto kijkt zie je aan de illustratie van de doos hoe dat gedaan is. Hier zie je dat ook vanuit een andere hoek: Afbeelding
De structuur en de belastingsmogelijkheden van de vleugels kostten ook nog heel wat hoofdbrekens.

@Deef @Markie en @Wolf73: Ik heb de chipping deze keer anders aangepakt. Bij mijn Nell heb ik die pas op het einde aangebracht waardoor het lijkt of de alu verf “er op ligt’. En dat is natuurlijk ook zo. Nu heb ik de stipjes klein gehouden en na het decallen aangebracht op de glansvernis en vervolgens “opgesloten” met matte vernis. Dat oogt veel beter. Bij mijn Emily ga ik me nog meer inhouden wat chippen betreft en schilder de delen waar de chipping komt eerst in aluminium om hier en daar de groene verf later weg te krabben. Hoop dat het er dan nog natuurlijker uit ziet.

@Lt.D: ik heb me voorgenomen om bij de volgende kit met zulke dunne panellines toch maar eerst te scriben.…

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 21 nov, 2020 16:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 31 aug, 2006 11:32 am
Berichten: 2801
Woonplaats: Leiderdorp
Mooie kist geworden Jan. En lekker verweerd aan de bovenkant.

_________________
History is the version of past events that people have decided to agree upon - Napoleon Bonaparte (1769 - 1821)
-------------
Groepsbouw Franse Luchtvaart 1900 - Nu

1/48 HobbyCraft Morane Saulnier 410

En geheel iets anders....Soviet Lehaitre - Tracked Motorcycle 1/12


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 21 nov, 2020 19:03 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 14 mei, 2015 14:25 pm
Berichten: 544
Woonplaats: Amsterdam
Mooi resultaat geworden Jan! Ingehouden chipping en het is dat je ons op de antenne opmerkzaam maakt...!
Bij de volgende kan je de ondergrond alu of zilver schilderen en dan het chipping fluid gebruiken.

Succes met je Emily!

Groet Paul


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 56 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement