Shake schreef:
Er staat momenteel op
ARC een Noorse Lodestar met sleuven in de vleugel (misschien ook nog een idee?).
Die ziet er goed uit. Het lijkt erop dat de bouwer een soort rechthoekige openingen in de vleugel heeft gemaakt.
dit zou inhouden dat de klep open staat bij een geparkeerd toestel.
Ik heb toch een beetje mijn twijfels of er niet een soort klepje in de slots hoort te zitten die onder een bepaalde invalshoek door de luchtstroom/ onderdruk geopend wordt.
Er zijn geen foto's waar op te zien valt of ze op de grond open of (gedeeltelijk) dicht staan. Althans ik heb ze nog niet gezien.
Henny schreef:
kun je de deur niet afschuren aan de
binnenkant dan is hij nog bruikbaar.
Zou inderdaad ook nog kunnen. Heb zelf al gauw zoiets van ik snij er wel een nieuwe voor uit plasticard.
Biggles schreef:
Ik heb me al een tijd afzitten vragen wat die rare panelen/sleuven in de vleugel voorrand voor de ailerons bij de Locheeds series nu waren. Bij de Airfix kit lijken het meer panelen. Bij de Lodestar lijken het weer sleuven.
Zijn dit nu de Low-drag slots? Dat is tenminste het enige wat ik kan vinden hierover.
En deze slots klappen open en dicht? (Dicht bij de Airfix kit dus?, open bij deze kit?) En wat voor kleur moeten ze nu exact hebben? De is de handleiding (en oa Dutch Decal) ook niet echt dudielijk in.
Op Wikipedia vond ik een soort uitleg over de functie en werking van dit soort wingslots. Uit de beschrijving blijkt dat deze b.v. niet low-drag zijn.
http://en.wikipedia.org/wiki/Leading_edge_slot
'T is me nog niet helemaal duidelijk wanneer wat in welke stand staat bij de Lodestar.
De beschrijvingen van DutchDecal zijn zeer summier als het om schilderdetails gaat.
De spleten met eventuele kleppen zijn naar mijn idee gewoon in camouflagekleuren meegespoten.
De vraag blijft: wanneer staan ze open of (gedeeltelijk) dicht?
Groeten,
Paul