Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 10:18 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Naamplaatje
BerichtGeplaatst: wo 10 mei, 2023 16:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 27 apr, 2023 14:07 pm
Berichten: 106
Woonplaats: Kemzeke
Mijn eerste diorama is eindelijk af, maar ik zou er nog een naamplaatje willen tegen maken met de tanknaam, situatie en tijdstip op. Ik heb er al enkelen gezien hier op het forum, maar vroeg me af of jullie dit zelf maken en hoe dan. Of bestellen. Ik had al ergens een topic gezien waar het besteld werd via een duitse site, maar die bestaat zelfs niet meer.
Ik was aan't denken aan een heel dun stukje styrodur, dit goud of zilver verven en daar dan met zelfgemaakte decal de tekst erop aan te brengen.
Is dit een mogelijkheid of zijn er betere manieren?

_________________
Bezig met: M48 AVLB Gepland: CP Dingo & LMV Afgerond: Bulldozer; PzKpfw IV ausf. G; KV-2


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Naamplaatje
BerichtGeplaatst: zo 14 mei, 2023 20:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
Misschien een beetje een flauw antwoord, maar heb je al op Google gezocht op 'naamplaatje graveren'? Ik krijg meteen zo ontzettend veel resultaten van aanbieders die voor enkele euro's elke gewenste tekst in een metalen plaatje graveren dat het niet eens zin heeft om ze hier te noemen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Naamplaatje
BerichtGeplaatst: ma 15 mei, 2023 11:25 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 27 apr, 2023 14:07 pm
Berichten: 106
Woonplaats: Kemzeke
TheFlyingDutchman schreef:
Misschien een beetje een flauw antwoord, maar heb je al op Google gezocht op 'naamplaatje graveren'? Ik krijg meteen zo ontzettend veel resultaten van aanbieders die voor enkele euro's elke gewenste tekst in een metalen plaatje graveren dat het niet eens zin heeft om ze hier te noemen.


Flauwe antwoorden bestaan niet :wink: Ik had al gezocht op het internet en dat kwam me telkens nogal duur uit. Ze lokken je met een naamplaatje voor ongeveer een €5, maar als het dan is met alles erop zoals ik het wil, kom ik al tussen de €25 en €30 uit. Is me wat veel om zo'n bedrag telkens te moeten geven.

Ik ben het nu gewoon zoals gezegd aan't proberen met een dun stukje styrodur. Als het daarmee lukt, laat ik het resultaat hier zeker weten.

_________________
Bezig met: M48 AVLB Gepland: CP Dingo & LMV Afgerond: Bulldozer; PzKpfw IV ausf. G; KV-2


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Naamplaatje
BerichtGeplaatst: di 16 mei, 2023 7:04 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
Je zou ook eens bij de lokale schoenmaker naar binnen kunnen stappen. Van wat ik gewend ben bieden ze bijna allemaal ook een graveerservice voor naamplaatjes etc. aan. Misschien is dat een goedkopere en snellere service dan online, al helemaal als je zelf het materiaal aanlevert. Of blijven de Belgische schoenmakers wel bij hun leest?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Naamplaatje
BerichtGeplaatst: di 16 mei, 2023 8:05 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 27 apr, 2023 14:07 pm
Berichten: 106
Woonplaats: Kemzeke
TheFlyingDutchman schreef:
Je zou ook eens bij de lokale schoenmaker naar binnen kunnen stappen. Van wat ik gewend ben bieden ze bijna allemaal ook een graveerservice voor naamplaatjes etc. aan. Misschien is dat een goedkopere en snellere service dan online, al helemaal als je zelf het materiaal aanlevert. Of blijven de Belgische schoenmakers wel bij hun leest?


Het is zelfs al moeilijk om in België nog een schoenmaker te vinden :D
Maar ik ga het zeker eens bekijken wat daar de mogelijkheden zijn. Bedankt om mee te denken.

De zelfgemaakte naamplaatjes zijn bijna af.

_________________
Bezig met: M48 AVLB Gepland: CP Dingo & LMV Afgerond: Bulldozer; PzKpfw IV ausf. G; KV-2


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Naamplaatje
BerichtGeplaatst: di 16 mei, 2023 16:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 27 apr, 2023 14:07 pm
Berichten: 106
Woonplaats: Kemzeke
Bij deze enkele foto's van het eindresultaat. Ik ben er best tevreden over en het kost me zo goed als niets. Beetje styrodur, beetje primer en verf, een stukje decalpapier, wat vernis en micro sol en set.
Alleen ga ik voor een volgende keer de decal even groot uitsnijden als het plaatje, zodat je het kleurverschil niet hebt.

photo 580499

Uitgesneden styropur
photo 580505
photo 580504

Ik had ook een versie geprobeerd met verdunde allesvuller om het meer gelijk te maken, maar daar kreeg ik barstjes en was het zelfs minder mooi.
photo 580496

Na wat gelijk schuren.
photo 580497

De bovenste is styrodur geprimed en geverfd en het onderste is met allesvuller en geverfd.
photo 580498

Het eindresultaat
photo 580502
photo 580500

_________________
Bezig met: M48 AVLB Gepland: CP Dingo & LMV Afgerond: Bulldozer; PzKpfw IV ausf. G; KV-2


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement