Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 23:45 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 17 jul, 2006 0:46 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 08 maart, 2005 14:24 pm
Berichten: 2847
Woonplaats: Belgie
tja modelschepen en hun schaal ??

ik vermoed dat de periode van 40 jaar modelbouw zo stilaan op zijn einde loopt. De linkerhand, de linkerduim wil niet meer mee door artrose.

Daardoor heb ik nogal veel moeilijkheden om al die kleine katrollen, koordjes ed. nog vast te pakken. Heden heb ik nog een restoratie van een kofschip onderhanden en dan ga ik daarna mijn carriere van modelbouwer afsluiten, terwijl het hopelijk nog kan, met de corvette.
wat ik weet over modelbouw kan je vinden op mijn site.

Schepen, varen, geef ik niet op, maar na het inschrijven in de tall-ship race voor augustus , is de oude microbe toch ook terug boven water gekomen . Ik denk er over naar de schaal 1:1 over te stappen en in het vervolg de Nederlandse vaarwateren en meren onveilig te gaan maken in de zomermaanden en mij met het grote schilder-plak-laswerk bezig te houden in de winter.

_________________
Ship modelling is not a hobby, it has become a way of live. © Brian King.
Als je ouder wordt, wordt alles slechter, behalve het vergeten, dat wordt steeds beter © E.B.
Geen kernnis zonder kunde, Geen kunde zonder Kennis. © Ab Hoving
Grtz Erik
http://modelships-beagle.eu/index.html


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 17 jul, 2006 7:47 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Nou nee, geen modelschip, maar wel een referentiemodel en in die hoedanigheid..................................................... :lol: :lol:

Knap l*llig, maar als je je plezier kan halen in het wat grotere werk kan ik maar 1 ding zeggen
DOEN

Ja toch?
BertUS

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 17 jul, 2006 19:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 15:11 pm
Berichten: 3439
beagle schreef:
tja modelschepen en hun schaal ??

ik vermoed dat de periode van 40 jaar modelbouw zo stilaan op zijn einde loopt. De linkerhand, de linkerduim wil niet meer mee door artrose.

Daardoor heb ik nogal veel moeilijkheden om al die kleine katrollen, koordjes ed. nog vast te pakken. Heden heb ik nog een restoratie van een kofschip onderhanden en dan ga ik daarna mijn carriere van modelbouwer afsluiten, terwijl het hopelijk nog kan, met de corvette.
wat ik weet over modelbouw kan je vinden op mijn site.

Schepen, varen, geef ik niet op, maar na het inschrijven in de tall-ship race voor augustus , is de oude microbe toch ook terug boven water gekomen . Ik denk er over naar de schaal 1:1 over te stappen en in het vervolg de Nederlandse vaarwateren en meren onveilig te gaan maken in de zomermaanden en mij met het grote schilder-plak-laswerk bezig te houden in de winter.


Vervelend als je op deze manier een mooie hobby moet opgeven....toch 1:1 is heel bijzonder en weet zeker dat dit ook geen probleem voor je zal opleveren! :brouw:

_________________
Huidige bouw - Cazador Jabeque 1750 - OcCre


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 17 jul, 2006 20:12 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.

Geregistreerd: vr 07 okt, 2005 0:25 am
Berichten: 4180
Ik zou wel wat schutting taal willen bezigen, na het berichtje dat je stopt met modelbouw vanwege zo'n *** lichamelijke gebrek. Veel mensen krijgen op den duur allerlei kwalen. Maar dat uit gerekend jij met je liefde voor modelbouw en dan vooral je houten (renovatie) schepen is toch een bittere pil. Ik wens je veel sterkte toe samen met je vrouw en dat je met een wat groter schip nog vele jaren hetzelfde plezier kan beleven als met die kleine rakkers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 18 jul, 2006 12:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 08 maart, 2005 14:24 pm
Berichten: 2847
Woonplaats: Belgie
jajaj vind het maar L*llig !!!
Ik kan er toch niet meer mee lachen. :roll: :twisted:

Dat is nu al twee maand dat ze Cortiz.. in het gewricht inspuiten van de linker duim. Dan kan ik weer een goede maand katrolletjes enz. vastpakken en gaat alles goed.
Maar dan op een morgend is het weer zover, kan ik met de linkerhand nog geen verse chocopot vasthouden om met de rechter het deksel er af te wringen.

Ik beschouw dat dus als een degelijke verwittiging dat ik op verloop van tijd, in de toekomst, met een stijve duim ga zitten en dat modelbouw moeilijker gaat worden.
Ik wou dus gewoon in schoonheid stoppen na dat ik de Korvet gemaakt heb van de winter. (Ik moet toch één model in huis hebben dat ik ooit gemaakt heb.)
Stilzitten in een zetel dat is niets voor mij. dat wordt uitkijken naar een andere tijdverdrijf. Dus morgen maken we even een tochtje naar Gelderland om oa. dit schip te gaan beoordelen.


Afbeelding

Als het in het klein niet meer gaat ....

_________________
Ship modelling is not a hobby, it has become a way of live. © Brian King.
Als je ouder wordt, wordt alles slechter, behalve het vergeten, dat wordt steeds beter © E.B.
Geen kernnis zonder kunde, Geen kunde zonder Kennis. © Ab Hoving
Grtz Erik
http://modelships-beagle.eu/index.html


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 20 jul, 2006 9:47 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 15:11 pm
Berichten: 3439
en????

Was het wat en is het ook wat voor jou?? :)

_________________
Huidige bouw - Cazador Jabeque 1750 - OcCre


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 20 jul, 2006 10:39 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 04 dec, 2004 20:28 pm
Berichten: 12617
Woonplaats: kerkrade
Zou het echt onmogelijk worden om je hobby door te zetten?.

Het blijft toch moeilijk om ermee te stoppen.

Ik hoop in ieder geval voor je dat het in de toekomst gaat meevallen.

Ron.

_________________
www.homeghost.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 31 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement