Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 7:57 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: H.M.S. Victory kit
BerichtGeplaatst: vr 25 jul, 2008 19:07 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 29 jul, 2007 12:45 pm
Berichten: 333
hey allemaal

mijn pa wil mij een schip cadeau doen. nee wacht... opnieuw proberen... mijn pa wil mij een Victory cadeau doen :D :lol:
ja je hebt het goed gehoord. mijn pa houdt van dat soort schepen en ik ook. dus waarom niet eens proberen te bouwen? kan nooit kwaad :D

maar nu vroeg ik mij af, er zijn zoveel kits van de Victory, welke is nu de beste en de mooiste? ik heb net een topic hier gelezen dat de Mamoli versie heel mooi en accurater is dan de Corel versie. dus ik zou gaan voor de Mamoli versie. maar zijn er ondertussen betere kits uitgekomen? aub wel in hout :wink: en pleeeaaase, een beetje info? :D :lol:

ben net de review aan het lezen van de Mamoli versie schaal 1:90 :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: caldercraft/ jotika
BerichtGeplaatst: vr 25 jul, 2008 22:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 sep, 2007 18:12 pm
Berichten: 358
Woonplaats: Middelburg
Ik heb absoluut weinig kaas gegeten van houtbouw, maar ik heb horen waaien dat de victory van Caldercraft/ Jotika tot de betere victory kits behoort.

Als tweede bouw zal dit een zeer ambitieus project zijn en mocht je ermee doorzetten zal ik de bouw ervan zeker volgen, welke kit je ook uiteindelijk mag kiezen.

Suc6!

Groeten,
Richard


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 25 jul, 2008 22:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 08 maart, 2005 14:24 pm
Berichten: 2847
Woonplaats: Belgie
Siemen
leuk dat men jou dat wil geven
maar nu een heel goede raad.
als ik kijk naar wat jij tot heden hier hebt getoond, ---> ben je niet ver genoeg in bouwtechnieken, niet nauwkeurig genoeg, om dergelijk schip nu al aan te vatten.

Het is voor jou te ambisieus. sorry dat ik het zeg.


Het is veel beter dat je een ship m van het niveau Nao ( Santa maria) of Brik ( Black Falcon- twee master) aanpak, maar vooral dat je je bouw technieken gaat verbeteren, voor je aan het summun van modelbouw = 100 GUN-Ship gaat beginnen. ( Normaal kost dat je een 3000 uren en 3 jaar werk)

_________________
Ship modelling is not a hobby, it has become a way of live. © Brian King.
Als je ouder wordt, wordt alles slechter, behalve het vergeten, dat wordt steeds beter © E.B.
Geen kernnis zonder kunde, Geen kunde zonder Kennis. © Ab Hoving
Grtz Erik
http://modelships-beagle.eu/index.html


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 25 jul, 2008 22:48 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 29 jul, 2007 12:45 pm
Berichten: 333
bedankt allemaal :D

@mossel: ik heb ook gehoord dat die van Caldercraft magnifiek moet zijn. maar ook verschrikkelijk duur :lol:

@beagle: het is inderdaad wel heeeel ambitieus. er worden hoogstwaarschijnlijk technieken toegepast die ik niet ken/ onder de knie heb. dan vertel ik hem dat gewoon en ik kan nog altijd zo'n schip later kopen, nietwaar? :wink:

heeft iemand andere aanraders?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 25 jul, 2008 23:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jun, 2008 15:34 pm
Berichten: 1036
Woonplaats: Eindhoven
Citaat:
heeft iemand andere aanraders?


Dat hangt ervan af. Zoek je een eenvoudiger houtbouw model, of een eenvoudigere Victory?
Voor het laatste zou je naar de Victory van Heller kunnen kijken. Is natuurlijk van plastic, maar daarmee heb je wel een Victory die eenvoudig(er) te bouwen is.

Afbeelding
Voor de inhoud van de kit, zie hier.

groeten, Rinie

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 25 jul, 2008 23:04 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Beagle geeft al een paar aardige voorbeelden, zelf denk ik iets ruimer en zou voor clipperachtige modellen gaan. Bijv de harvey van artesania latina, de Bluenose, dat soort schepen die (zoals ze het dan zo mooi kunnen schrijven) een makkelijk te volgen romp hebben

Zoals vaak geschreven wordt, leer eerst lopen voor je een marathon begint.

het is soms goed om iets ambitieus op te pakken, maar zorg wel dat de basistechnieken aanwezig zijn, dit en wat de andere schrijven is dus absoluut geen ontmoedigingsbeleid, maar meer je behoeden van een hoopfrustratie en je de lol van het houtbouwwezen voor de rest van je leven te vergallen (nou ja lol, ik heb bij de Rattlesnake flink lopen vloeken en ook de gehele rompbeplanking er weer vanaf getrokken)

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 25 jul, 2008 23:12 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 29 jul, 2007 12:45 pm
Berichten: 333
ik ben een ambitieuze jongen :lol: :lol:
nee effe serieus nu :D
@Mega: plastic is niet echt mijn ding. ik ben echt op zoek naar houtbouw. maar toch heel fel bedankt :D
@BertUS: ik pak niks op als ontmoedigingsbeleid. ik kan er alleen maar van leren :D ik moet wel zeggen dat mijn bouwstijl verandert is tegenover het begin, maar nog altijd niet helemaal perfect. ik ben bv. nu wat opknapwerkjes aan het doen, zoals wat kieren opvullen en de spiegel helemaal haaks krijgen

ahja, nog dit....allemaal zeer bedankt!!!

als iemand nog iets weet, laat maar horen :P :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 25 jul, 2008 23:25 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 23 aug, 2007 16:28 pm
Berichten: 4791
Woonplaats: Helaas prive nu.
Ik kan het ook niet anders dan met Beagle eens zijn. Zijn een brik of iets dergelijks. Maar wat je ook kan doen is zoiets als de marseile, daar heb je qua romp enzo al veel te leren en te verbeteren. Als je daar de volgende stap van maakt, krijg je hierna weer een andere uitdaging. Zo blijf je ook uitdagingen houden. Als je gelijk met een prestiege schip gaat beginnen. Dan heb je daarna niets meer te willen toch. En zo'n duur schip wil je ook niet verkeerd in elkaar zetten.

_________________
Met modelbouw-vriendelijke groet, Rik
Kijk ook eens op mijn website RiksGewijs.nl
Op de werkbank:
Een hollandse tweedekker uit 1660/1670


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 25 jul, 2008 23:32 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 29 jul, 2007 12:45 pm
Berichten: 333
daar zeg je iets :D ik heb geen idee meer wat nemen de volgende keer. misschien de Santa Maria, maar ik ga nog eens rondkijken :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 26 jul, 2008 8:50 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 08 maart, 2005 14:24 pm
Berichten: 2847
Woonplaats: Belgie
Siemen
wat je ook neemt, welke kit of welk type schip ook
de volgende regels gelden altijd.

80 % van het werk zit in het bouwen van de romp. de rest is frustrerende Fun.

Wat je onder de knie moet krijgen is de rompbouw.
Staan de spanten haaks
Staat de spiegel haaks
Is de kiel niet gebogen.
bouw ik hem "Upright" of omgekeerd. ( Ga je omgekeerd zal je spanten uit de kit moeten verlengen.
Vooral leer beplanken op de juiste wijze, leer verjongen en leer foutloze aansluitingen van huidplanken te maken.


en als je dat echt onder de knie hebt, zal je de vraag , welke volgende kit niet meer stellen. Dan weet je wat je wil en wat je kan en kunt.
dus neem iets eenvoudig met 1 of twee masten een brik, een Brigantijn, een Nao, een galjoen maar blijf even af van de 3 masters tot je wat meer kan en kunt.

_________________
Ship modelling is not a hobby, it has become a way of live. © Brian King.
Als je ouder wordt, wordt alles slechter, behalve het vergeten, dat wordt steeds beter © E.B.
Geen kernnis zonder kunde, Geen kunde zonder Kennis. © Ab Hoving
Grtz Erik
http://modelships-beagle.eu/index.html


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 35 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement