Tja, bijna klaar met de
Celica, maar dan moet ik wel eerst even spuiten. Nu staat er al sinds 2004 een bouwpakket gigantisch in de weg. Jaren geen probleem geweest, maar nu heb ik ruimte nodig om te spuiten, dus maar eens aangepakt.
De dozen:
De toen bijgekochte PE is ook maar erbij gepakt, zodat het eindresultaat beter te zien zou zijn, dus ook maar even een plaatje.
Uitpakken maar en kijken of alle onderdelen erbij zitten. Zou wel handig zijn, de 'ik mis wat' garantie is al ruim 6 jaar verlopen en de langstlopende garantie van de PE is vorig jaar verlopen.
Met frisse moed druk aan het klussen geslagen om te zien of alles volgens de handleiding in elkaar te zetten is.
Het eerste deel was niet zo moeilijk, maar bij het laatste schroefwerk was er een kleine uitdaging... te weinig duvels en schroeven. Zelfs met hulp waren ze niet te lokaliseren.
Wat bleek, de handleiding melde heel vriendelijk 'plaats alle duvels en schroeven in de gaten' in de 1e stap, maar bovenop moet nog wat komen waarmee die schroeven en duvels in de weg komen te zitten. Uit elkaar maar weer en de missende delen geplaatst waar ze horen. De pootjes op hun plek geschroefd en het chassis is af.
De deurtjes moesten nog handgrepen krijgen. Die werden meegeleverd, maar om de bouwer keuze te geven of deze of een PE set gebruikt zou worden waren er voor de handgrepen en de rails geen gaten geboord. Dat moest, na aftekenen volgens de gegeven maten, zelf gerealiseerd worden. Na het aftekenen toch maar even gekeken met het te monteren onderdeel dan zou passen. Niet dus. Kleine aanpassing in de aftekening, boor erop en gaten maken.
Klaar zijn we nog niet, maar toch maar even een dry-fit gedaan met de PE onderdelen.
Het ziet er op zich leuk uit, maar de top gaat toch iets naar voren. Niet zoals men het bedacht had, maar ik vind het toch een stuk beter staan. Tevens moeten we nog het een en ander bijhalen om de PE ook werkend aan te kunnen sluiten en om te zorgen dat alles gaat passen in de display opstelling.
Na een middagje hard werken ben ik erg tevreden. De pasvorm kon beter, hier en daar een kiertje, en de detaillering is soms wat simpel, maar dat is later door de eenvoudige montage methoden goed op te lossen.
Ik heb in elk geval ruimte om de body van de
Celica te gaan spuiten, al zal de wederhelft vast willen dat ik dit toch eerst afmaak.
Ik moet nog bedenken of ik nog wat leuks voor de deurtjes ga verzinnen. Zo wit is ook zo saai.
_________________
The Insane
Eigen site met links naar de bouwverslagen... BMWs get girls, Ferraris get women, Celicas get dirty
... You can't please everybody, so you got to please yourself