Even alle gekheid op een stokje, ik ga hem zo bouwen zoals die van mij ooit weer moet gaan worden ( wel een lichte weathering op bepaalde delen van het blok e.d. ).
Willem, jij vroeg naar de pasvorm?
Na wat dryfitten, zit de pasvorm redelijk met hier en daar wat lichte dwang.
Wel al het chroom direct in een badje muscle ( blijft minder vet
) leggen, want in japan denken ze dat een halve R uit chroom bestaat.
De kwaliteit van het chroom is wel mooi ( beter dan bijv. revell ) en er zitten een glanschromen en een matt chromen staat in.
Ik heb alleen de remschijven los geknipt voor dat de rest in de muscle ging, omdat ik de schijfvlakken nooit zo goed kan schilderen/ spuiten.
Detailering zit op een redelijk niveau ( panellines voor de luchtfilterkast
en de lijmnaad niet wegschuren op dat deel ).
Alleen moet ik nog een chokehendeltje scratchen.
Hetgeen ik met de lijmpunten van de tank heb gedaan komt prima uit.
Ik heb gisteren de tank gelijmt en net even een dryfit gedaan op de framedelen. Ik kan nu de tank als geheel spuiten en niet als op tekening als losse delen en later als twee delen op het frame lijmen.
Als basis voor je caféracer zal je nog wel het een en ander moeten scratchen want er zit niks bij voor een naked bike, wel de budy en stuur voor de rs, beter gezegt alleen de bovenkuip van de RS zit er niet bij.
denman ( die nog even verder gaat, voordat hij morgen weer eens een stukje de echte gaat uitlaten )