Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 9:53 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 10 dec, 2023 14:27 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 07 jul, 2020 8:53 am
Berichten: 382
Ronald Kok schreef:
photo 590070

Had even gevraagd :mrgreen:

Ha ha en ik maar denken dat ik iets unieks aan het bouwen was. En ik zag dat deze kit zelfs weer een keer wordt aangeboden op MP. :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 10 dec, 2023 14:52 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 07 jul, 2020 8:53 am
Berichten: 382
Al weer aardig opgeschoten. Geen problemen tegen gekomen alles past gewoon goed. Blokken in frame. Remstang en remklauw geverfd deze waren gewoon mee gegoten op 1 frame helft.
Uitlaten wat verkleurd bij de bochten. Ik ben niet erg tevreden met de zelf gemaakte decals en hoe deze erop zitten. Misschien nog een keer wat blanke lak erover. Als je het model in het echt ziet valt het gelukkig niet zo op.
photo 591558
photo 591557
photo 591555
Op de volgende foto zie je 1 benzinekraan. De volgende 3 moet ik er nog tussen prutsen en waarschijnlijk moet hiervoor nieuwe nokjes maken om het passend te krijgen.
photo 591556
Koppelingskabel ga ik voorzien van een binnenkabel en afstand verstelling. Steuntje gemaakt van een stripje geknipt uit een broodzak bindertje.
photo 591554
Voor de oplettende kijker; achterste carb nog niet geplaatst. De kit geeft aan dat deze gewoon op spruitstuk zit met een rechte kelk. In het echt
is de kelk naar beneden gericht ( zie eerder geplaatste foto) zodat je ruimte heb voor je been als je erop zit. Dus nog even kijken hoe ik dat bochtje ga maken.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 10 dec, 2023 17:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 08 feb, 2011 0:07 am
Berichten: 995
Woonplaats: Antwerpen
Voor de decals kun je misschien een softener van Vallejo proberen. Dat werkt veel sterker dan die set en sol.
Wanneer je wat durft riskeren ermee kun je ze echt zo zien intrekken in de verf.
Nadien vernis erover en zie je er niets meer van.

Mooie bike aan het worden.

:brouw:

_________________
Groetjes,
Marc

https://www.modeling-skills-flandres.com/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 29 dec, 2023 14:21 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 07 jul, 2020 8:53 am
Berichten: 382
vandorpe marc schreef:
Voor de decals kun je misschien een softener van Vallejo proberen. Dat werkt veel sterker dan die set en sol.
Wanneer je wat durft riskeren ermee kun je ze echt zo zien intrekken in de verf.
Nadien vernis erover en zie je er niets meer van.

Mooie bike aan het worden.

:brouw:

Marc bedankt voor het compliment en voor de tip maar, ik had reeds blane lak over de decals gespoten. Ik ga dus maar niet aan de slag met softeners. Ik heb er een nieuwe laag blanke lak op gespoten. Oogt veel beter nu.
Groet Roland


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 29 dec, 2023 14:39 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 07 jul, 2020 8:53 am
Berichten: 382
Koppeling is klaar.
photo 593132
De kleine poelie heefg geen tanden, vreemd hoor. Ik heb dit opgelost door een stukje van een dop te snijden. Eigenlijk is dit iets te dik maar het moet maar zo.
photo 593131
photo 593133
photo 593135
De achterste carb heeft in het echt een naar beneden gebogen aanzuig buis om ruimte maken voor linker been als je op de bike zit.
Ik heb deze gemaakt met een stukje instalatiedraad met hierover enkele lagen krimpkous. Op 2e foto hieronder zie je een stukje krimpkous op de beschermstang boven grote poelie..
photo 593126
photo 593125
Om de kroonplaten te verbinden zit standaard in de kit een bout en een moer deze vervangen door een stiftje.
photo 593128
Langs het blok nog wat buisjes aangebracht waardoor de koppelingskabel loopt.
photo 593130
Op de aansluiting van de olieleidingen op de verdeler onder het zitje ook wat ringetjes aangebracht. En op frame de leidingen met zelf gemaakte kabelbinders verbonden. ( ijzerdraadje met hier om heen een dunner draadje gewikkeld).
photo 593129
Ja en dan is hij klaar. Het was erg prettig om deze te bouwen. De kit geeft geen problemen en de pasvorm is perfect.
Eindresultaat is in ieder geval een heel aparte bike.
photo 593123
photo 593122
photo 593127
photo 593134


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 29 dec, 2023 20:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:45 pm
Berichten: 2568
Woonplaats: Hildifridishaim
Schitterend eindresultaat Roland :brouw:

ook weer mooie details aangebracht zoals we van je jou gewend zijn. :wink:

Eddy

_________________
Mijn modelbouw website (update 10-02-2022)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 29 dec, 2023 23:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 dec, 2004 15:18 pm
Berichten: 12252
Woonplaats: Eibergen
Leuk geworden en inderdaad een prettig model om te bouwen weet ik. Een puntje waarom niet even de banden mat geschuurd?

_________________
2024 bouwsels
WIP MFH. BSA Bleu Star [1933] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55473
Gereed Norton Manx 500cc. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55417
Gereed. MFH 1/9 Crocker (motorfiets). https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54931


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 35 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement