Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 8:45 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 24 dec, 2022 13:30 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 07 jul, 2020 8:53 am
Berichten: 382
De wielen zijn klaar. Moet wel zeggen dat dit erg veel rust en geduld vergt. De spaken zijn heel fragiel en breken heel snel.
Per wiel moet je twee sets maken van 2 onderdeken met spaken .
photo 571197
Hieronder zie 1 zo,n set.
photo 571196
De spaken breken snel zoals je ziet liggen er 2 gebroken naast. Eenmaal gelijmd zie je daar gelukkig niets van.
photo 571195
photo 571198
photo 571199
photo 571202
Deze kit is de eerste Tamiya kit welke ik niet zou aanraden voor een onervaren bouwer. Kennissen willen soms van mij weten welk merk ze moeten kopen als ze beginnen met de hobby. Normaal zeg ik dan Tamiya. Erg gedetaileerd, goede pasvorm, veel verschillende kleur onderdelen.
Maar zeg er voortaan maar bij dat ze deze beter later , als ze meer ervaren zijn, deze kunnen gaan bouwen.
Dit is ook voor het eerst dat ik photo edged onderdelen aantref in een kit van Tamiya. Zoals de kettingspanners.
photo 571200
Blok klaar voor inbouw
photo 571206
Voor op het frame zitten in de kit rubber blokjes waarop later tank en zitje komen. Super normaal moet je die zelf farbiceren.
photo 571208
En dan ja hoor een onderdeel zoek gemaakt. Op een penceel had ik aan beide kanten de stelring voor achterschokbrekers geplaatst om deze chrome te verven. Nu ik het penceel weer pakte zag ik dat er 1 weg was. Nergens meer te vinden. Balen natuurlijk. Maar gelukkig heeft mijn vrouw epoxie hars welke uithard door uv licht. Dus onderdeel in een stukje klei geduwd en hierna de hars erin en dan in een licht koepeltje.
Na gieten en uitharden ziet het er niet zo mooi uit, maar na verven lijkt het er toch wel aardig veel op. Beter dan niets.
photo 571209
photo 571210
photo 571205
photo 571201
photo 571207


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 24 dec, 2022 13:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 23 aug, 2021 19:36 pm
Berichten: 58
Heel netjes! Ik heb em ook nog liggen in de kast, inclusief de upgrade sets wel..
Ik ga deze zeker volgen! Kan maar wat bijleren voor als ik aan de mijne zou beginnen.
Mooi resultaat alvast, de weathering op het blok is ook echt goed gelukt vind ik dan!

_________________
Kevin



Mijn projectjes

Someone once told me: "Be just like a duck.. Stay smooth on the surface, but paddle like the devil underneath!"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 28 dec, 2022 15:06 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 07 jul, 2020 8:53 am
Berichten: 382
Vandaag wat stappen gemaakt. Blok in frame en achterkant gemonteerd. Voor de schokbrekers en rem verankering stang zitten in de kit kruiskop boutjes deze heb ik vervangen door plastic boutjes welke ik over heb gehouden van een eerder kit. Ze zijn misscnien wel iets te groot maar beter dan de kruiskopjes. Je ziet op de foto ook messing gekleurde koppen. Dit zijn dunne photo edged onderdelen. Deze plak je nadat je de kop wat heb afgevlakt op de kruiskoppen.
photo 571590
photo 571588
photo 571589
photo 571587


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 jan, 2023 12:02 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 07 jul, 2020 8:53 am
Berichten: 382
Ik geniet echt van dit model, wat een details. Voorbeeld hiervan is dat je 2 delen aan de onderkant van de kuip los kan halen om het blok goed zichtbaar te maken. Ze zitten namelijk met magneetjes vast.
photo 572362
photo 572363
Ook is de voorkant klaar. Ik heb hier ook op de kruiskopjes van die dunne photo edged kopjes geplakt.
photo 572361


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 jan, 2023 15:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 dec, 2004 15:18 pm
Berichten: 12252
Woonplaats: Eibergen
Best wel jammer dat motorbouwers geen interesse hebben wat hun collega`s motorbouwers maken. Weet nog wel dat je een beetje blij was dat er weer een bouwer bij kwam maar reageren ho maar :?

Maar knappe vooruitgang.

_________________
2024 bouwsels
WIP MFH. BSA Bleu Star [1933] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55473
Gereed Norton Manx 500cc. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55417
Gereed. MFH 1/9 Crocker (motorfiets). https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54931


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 jan, 2023 15:52 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 07 jul, 2020 8:53 am
Berichten: 382
Ronald, ik ben zeker wel geinterisseerd in de collega's en volg de bouw. Maar je hebt helemaal gelijk ik reageer heel weinig.
Ik ben hier wat laks in geworden. Ik dacht zo van ; als ik geen opmerking of tip heb, hoef ik niet te reageren. Maar het is natuurlijk wel leuk om te horen wat iemand van je bouw vindt. Ik beloof beterschap. :roll:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 jan, 2023 15:57 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 okt, 2005 10:35 am
Berichten: 6319
Woonplaats: Blauwhuis
Ik reageer zeker wel.
Maar vind het niet nodig om Ohh's en Ahh's te posten.
geloof niet dat de bouwers in de motorgroep daar op zitten te wachten :lol: .
Die PE vind ik wel geweldig mooi, maar ga je die ook nog voorzien van een kleurtje?

_________________
Grt'n Dennis


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 jan, 2023 16:05 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 07 jul, 2020 8:53 am
Berichten: 382
Ik ga als model klaar is alles even nalopen en de PE verven of washen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 jan, 2023 16:20 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 okt, 2005 10:35 am
Berichten: 6319
Woonplaats: Blauwhuis
Tot nu toe ga je lekker met de weathering :D .
Ik hou daarvan

_________________
Grt'n Dennis


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 jan, 2023 17:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 dec, 2004 15:18 pm
Berichten: 12252
Woonplaats: Eibergen
Motorrijders zijn bikkels, motorbouwers een beetje :lol: :lol:

Gaat mij niet om de reacties gelukkig maar er is al zo weinig leven in dit hoekje en als we dan helemaal voor ons eigen bezig zijn (foto dumpen en weg wezen) dan heef een forum zijn waarde verloren en dat is jammer.

_________________
2024 bouwsels
WIP MFH. BSA Bleu Star [1933] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55473
Gereed Norton Manx 500cc. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55417
Gereed. MFH 1/9 Crocker (motorfiets). https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54931


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 34 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement