De wielen zijn klaar. Moet wel zeggen dat dit erg veel rust en geduld vergt. De spaken zijn heel fragiel en breken heel snel.
Per wiel moet je twee sets maken van 2 onderdeken met spaken .
Hieronder zie 1 zo,n set.
De spaken breken snel zoals je ziet liggen er 2 gebroken naast. Eenmaal gelijmd zie je daar gelukkig niets van.
Deze kit is de eerste Tamiya kit welke ik niet zou aanraden voor een onervaren bouwer. Kennissen willen soms van mij weten welk merk ze moeten kopen als ze beginnen met de hobby. Normaal zeg ik dan Tamiya. Erg gedetaileerd, goede pasvorm, veel verschillende kleur onderdelen.
Maar zeg er voortaan maar bij dat ze deze beter later , als ze meer ervaren zijn, deze kunnen gaan bouwen.
Dit is ook voor het eerst dat ik photo edged onderdelen aantref in een kit van Tamiya. Zoals de kettingspanners.
Blok klaar voor inbouw
Voor op het frame zitten in de kit rubber blokjes waarop later tank en zitje komen. Super normaal moet je die zelf farbiceren.
En dan ja hoor een onderdeel zoek gemaakt. Op een penceel had ik aan beide kanten de stelring voor achterschokbrekers geplaatst om deze chrome te verven. Nu ik het penceel weer pakte zag ik dat er 1 weg was. Nergens meer te vinden. Balen natuurlijk. Maar gelukkig heeft mijn vrouw epoxie hars welke uithard door uv licht. Dus onderdeel in een stukje klei geduwd en hierna de hars erin en dan in een licht koepeltje.
Na gieten en uitharden ziet het er niet zo mooi uit, maar na verven lijkt het er toch wel aardig veel op. Beter dan niets.