Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 15:36 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 26 sep, 2011 19:27 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 09 sep, 2011 15:35 pm
Berichten: 10
Na een hele lange tijd niks meer aan deze bouwdoos heb gedaan, wou ik er weer aan beginnen maar dan wel weer vanaf het begin en dit keer meer detail aanbrengen en ook het frame spuiten (weet nog niet welke kleur).
Het gaat allemaal om deze doos:

Afbeelding

In het weekend heb ik alles maar eens bij elkaar gezocht en hetgeen wat ik al in elkaar had gelijmd losgehaald wat wel zorgde voor wat schade maar ben al bezig om het te maken. ook vielen sommige delen zo uit elkaar dus dat liet wel weer zien hoe gehaast ik het in elkaar had gezet na een jaar, wil er nu wel veel aandacht aan geven dus dit zal niet weer gebeuren..

Afbeelding
In deze staat heb ik er hele tijd naar gekeken maar niks verandert, zoals je misschien al ziet zit het lelijke chroom er nog op en is er maar weinig gelakt.

Afbeelding
Daarna alles uit elkaar gehaald en meteen bijna alles wat chroom was in bleekmiddel gegooid waarin het chroom zo verdween. De velgen laat ik nog even chroom en nog wat kleine dingen want vind wat details in het chroom wel mooi.

Afbeelding
Ook geen mooi kleurtje maar word gespoten!

Afbeelding
En als laatste het frame wat ik al in elkaar aan het zetten ben en proberen de schade zo klein mogelijk te maken want het een en ander brak af met het demonteren.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 26 sep, 2011 19:40 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 09 sep, 2011 15:35 pm
Berichten: 10
Owja, tips en ideeën zijn altijd welkom, wil ook wel wat afwijken van wat er op het papiertje staat maar heb zo geen ideeen.
Dus ik hoor het wel!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 26 sep, 2011 20:04 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 28 nov, 2005 21:59 pm
Berichten: 1922
Woonplaats: Veenendaal
Om te beginnen zal ik zowiezo de spaken vervangen, er zijn meerdere mogelijkheden,maar
hier heb je er al 1.

De originele uit de doos zijn veels te dik.

Ook zou ik het blok,ketting en tandwielen weatheren of iig washen zodat deze realistisch lijkt.

Een tippie is kijk en lees gewoon een paar topics door van andere motor bouwers en kijk zelf wat je wil, en doe daarmee je inspiratie mee op!

Veel succes!

_________________
Afbeelding
http://www.hobby2wheels.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement