Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 3:05 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 03 aug, 2010 14:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
Even een dryfit met alle onderdelen van het uitlaatgebeuren.
Afbeelding
't is te zien dat de positie van de bochten onderling nog wat aandacht vereist..

Afbeelding
en hier is't plamuurwerk op de dempers te zien.. valt op zich mee, maar als je't niet doet blijf je't zien..

Afbeelding
Hier ook weer het bewijs dat de gereedschapsmakers van Tamiya zelf geen modelbrouwers zijn.. als ze die uitdrukpennen nou net even wat korter hadden gehouden.. dan was
DIT
Afbeelding
niet nodig geweest... een kortere uitdrukpen zou resulteren in een pinnetje op de bochten.. en die vijl je er zo af.. nu kost het me weer een uur om de boel echt goed te krijgen..

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 03 aug, 2010 16:12 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 15 maart, 2008 15:03 pm
Berichten: 1402
Hee Arie, ik denk dat je best wel op de brouwersdag aanwezig ben dus hoop ik dat je een aantal 1/6 tywraps (zwart?) in voorraad hebt. Ik houdt me aanbevolen. Ook als je stiekum (of openbaar) uitlegt hoe je ze maakt bent ik al heel tevree.

Verder vind ik de Katana eigenlijk spuuglelijk maar dat neemt niet weg dat ik dit topic met plezier ga volgen.

Rob

_________________
Ik ben nergens geschikt voor
Maar daar ben ik heel goed in


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 03 aug, 2010 16:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
Ik vind em eigenlijk wel mooi.. maar ik ben nu eenmaal een liefhebber van "gekke dingen"..

mij Tie-raps zijn niet in een bepaalde schaal, maar kleiner als 1:12 moet je ze eigenlijk niet gebruiken.. voor een 1:6 model moet het wel gaan.. dan zouden ze 2.4 mm breed zijn.. dat zijn de hele kleintjes.. :)

binnenkort maar weer eens een setje frezen 0.4, en 0.6 bestellen... dan maak ik een paar nieuwe gietmalletjes..

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 03 aug, 2010 18:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
Een dryfitje van Motorblok en uitlaten.. ik laat het even lekker zo zitten, zodat de lijm lekker door kan harden.. zo blijven de uitlaatbochten in de juiste stand staan.. ik heb behoorlijk moeten vijlen aan bocht nummer 3, die stond een beetje "uit het gareel"...

de aansluiting van de bochten op de collector staat in de plamuur.. ook dat mag nog even lekker doorharden alvorens ik even "ferm de vijl ga hanteren.. "..

Afbeelding

en hier een tussenstandsoverzichtelijkheidsplaatje van diverse onderdelen die reeds een kleurig sapje hebben ontvangen..

Afbeelding

en nu?.. ehh... Opperdoezer Ronde, met Doperwten en tuinboontjes.. afgerond met een slavink, met als toetje een schaaltje vanillevla met rode bessen.. oftewel.. ik ga Eten..

Arie is tevree..

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 03 aug, 2010 21:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 30 jul, 2008 21:24 pm
Berichten: 440
Woonplaats: Egmond
Mmm, lekker, Opperdoezer Ronde, alleen wat lastig schillen...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 03 aug, 2010 22:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
Moskie schreef:
Mmm, lekker, Opperdoezer Ronde, alleen wat lastig schillen...


Klopt.. schrappen is het toverwoord.. :)

dat schrappen doe je beter niet met een Katana, die is een beetje te groot voor dat werk.. scherp zijn ze wel, net als de lijnen van de gelijknamige motorfiets uit het land van de rijzende zon.. al vraag ik me af of ze daar ooit van de Opperdoezer Ronde gehoord hebben..

In elk geval:
Afbeelding
heeft het zadel een kleurtje gekregen.. even een dryfit gedaan om te zien of en hoe alles past op het frame..
Hier is overigens mooi te zien hoe de lijn van de tank neerwaarts loopt, Target Design trok het zadel door tegen de tank aan, en liet een "knikje" in de zijkant van de tank aflopen naar de voorkant..


't zadel heeft inmiddels een tweede kleur gekregen.. Katana's hadden een 2-kleurige zitbank, donker Blauw-grijs voor de bestuurder, en een lichter grijs voor de passagier.. Morgen maak ik daar wel even een plaatje van wegens het is nu te donker.. en ik heb even geen zin om de hele fotografische trukendoos open te sleuren om't goed te krijgen..

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 aug, 2010 12:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
Net even een "Priegelklusje" gedaan.. 't inlijnen van de logootjes op de zijkdeksels van het carter..
Afbeelding
ene kant...
Afbeelding
en andere kant..

verder.. de eerste Decals!.. de Suzuki Logo's op de tank... en het voorspatbord is nu klaar.. blank gelakt met P+, glimt als een kerstbal, doe'k naks meer an..
Afbeelding

Arie is tevree...

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 aug, 2010 16:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
en nog maar even ferm de Evo gehanteerd..

Afbeelding

het frame en de "voorpootjes", lijkt heel wat.. maar het was eigenlijk een makkelijk klusje.. eerst in de "javel" gemieterd.
Ik heb daar gisteren tevens een experimentje mee gedaan.. ik had een "bodempje" bleekwater in een potje staan, maar dat was niet genoeg om de pootjes in onder te dompelen.. dus.. aangevuld met water.. ongeveer 25% Dikke Bleek, en de rest water..
daar de pootjes in, en het deksel erop.. dat hele zwikkie in de Ultrasoon gezet, en op 6 minuutjes ingesteld.. 6 minuutjes later kwamen de pootjes keurig wit uit het "sopje".. daarna nog een minuutje in de Ultrasoon gelegd, met water en Biotex om ze even helemaal schoon te maken van het bleekwater.. gedroogd en afgebraamd, en toen begon de spuiterij..

Eerst de pootjes in 't geheel zwart gespoten als basislaag voor het Alclad Chrome, de onderpoten afgeplakt met Parafilm waarbij de remklauwen dus ongemaskerd bleven.. die heb ik gespoten met Alclad Alu, en daarna Transparant geel, toen de onderpoten inclusief remtangen in de Parafilm gewikkeld, en de poten Chroom gespoten.. iesse siempel no?..

't frame kreeg de gebruikelijke "Cocktail" Alclad Alu en Alclad Geel..

Afbeelding
de Tank heeft inmiddels zijn laagje P+ gekregen om 'm te doen glimmen, en het achterlicht is na een penseeltje Silver in de reflector samengekleefd.

Waarna de uitlaten aan de beurt waren..
Afbeelding

die blauwige gloed is een "trucje", ik heb pigmenten uit de "Creabea winkel in de P+ geroerd en dat rijkelijk over de uitlaten gewaaierd.. naderhand nog even een laagje P+ zonder pigment eroverheen, en Drogen maar..

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 aug, 2010 18:41 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 okt, 2005 10:35 am
Berichten: 6319
Woonplaats: Blauwhuis
Jantje is goed bezig :lol: .
Moet deze ook neg even af voor de brouwersdag?

Ik ben dit jaar niet van de partij.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 aug, 2010 20:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
Als ik zo doorga zou dat zomaar kunnen.. misschien plak ik die Yamaha Fazer 250 ook nog wel even in mekaar.. tiet zat.. :)

Omdat je toch benieuwd bent hoe't een en ander eruit gaat zien.. maar even een Dryfitje gedaan.. dit ook ter voorbereiding van de montage van het Blok in het frame..
Afbeelding
Ziet er toch helegaar nie verkeerd uit nie
Ook het zadel is "klaar", 2 kleurtjes, en een laagje P+, beetje schraal verneveld zodat het zadel wel "Glimp" moar nie as'ne kerstbal nie..
Afbeelding

Lijmsnuivende vrinden, en dr.h.c. R.F.M Lubbers,

KoffieTijd!..

Arie is tevree...

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement