Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 15:08 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 19 jan, 2010 23:51 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 19 jan, 2010 20:42 pm
Berichten: 14
En zo ging het verder. (met vallen en opstaan)

De remschijf probeerde ik er een beetje mooier uit te laten zien, met echte slijtgroeven en zo. Lukte aardig - dacht ik. Mijn geïmproviseerde slijtinstallatie had wel iets weg van een mini platenspeler maar ik overdreef wellicht. Het leek meer op een CD-drive :shock: en van het plastic schijfje bleef niet veel bruikbaars meer over. Tja, hoe lossen we dit weer op ? Uiteindelijk heb ik een rondsel op de juiste diameter afgedraaid en op de juiste dikte geslepen. Weliswaar zonder draaibank laat staan slijpmachine maar met een beetje geduld, enz.... (hoef ik jullie niet te vertellen) :wink:

De kern van de schijf kon ik houden en de echt stalen schijf ziet er nu erg realistisch uit !

De remleiding heb ik ook maar vervangen door een kabeltje uit een ouwe videorecorder. Lijkt meer op de staalomwonden leiding die op mijn 1:1 motor zit.


Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 19 jan, 2010 23:59 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 19 jan, 2010 20:42 pm
Berichten: 14
Nog een detail van wat ze bij Protar onder een bougiekabel verstaan:

Afbeelding

Er zitten niet eens bougiekappen op ! (en dan keken ze in Italië meewarig neer op Engelse motoren) :roll:


Dan maar zelf gemaakt. De bougiekabels meteen vervangen door gele telefoonsnoertjes. Zo zitten er namelijk ook op mijn grote fiets.

Afbeelding


En zoals je ziet, zo kom ik meteen op het einde van mijn verhaal.
Let nog op de met 2-taktolie gevulde benzineslangetjes en het schroefje voor de cilinderkopsmering. Als je zo bezig bent leer je het vak van horlogemaker echt wel waarderen !


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 20 jan, 2010 0:04 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 19 jan, 2010 20:42 pm
Berichten: 14
De kuipruit paste wel mooi maar tussen ruit en kuip hoort een zwarte afdichtingsstrook te zitten. Mijn laatste horlogeschroefjes komen ook nog van pas.

Afbeelding

Jammer dat het plexiglas zo diffuus is. Ik heb het maar zo gelaten...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 20 jan, 2010 0:08 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 19 jan, 2010 20:42 pm
Berichten: 14
De lelijke nummerplaat vervangen door de mijne. Die is een stuk smaller, mag er best wat verweerd uitzien en een Belgische plaat heeft ook nog eens de juiste kleur !
(toch maar een letter weggefotoshopt ...)

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 20 jan, 2010 0:27 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 19 jan, 2010 20:42 pm
Berichten: 14
En hier is dan het eindresultaat :

Afbeelding

Perfect is hij niet maar toch een stuk beter dan wat er op het deksel van de doos staat.
Ik had nooit kunnen denken dat het zoveel tijd vraagt om een goed ogend schaalmodel te bouwen. Mijn respect voor de top-brouwers van dit forum is hierdoor nog veel groter geworden.


De Norton Commando Production Racer was destijds het hoogtepunt van de Britse motorindustrie. Niet lang daarna hebben ze de helaas de deuren moeten sluiten. Wie ooit met zo'n fiets gereden heeft, beseft hoe jammer dit is. Hij ziet er niet alleen super uit, hij rijdt ook nog eens super.
De 750 cc. combat motor was goed voor zo'n 65 Pk. en haalde hiermee een topsnelheid van 210 Km/u. Er waren destijds geen snelheidsbeperkingen en er was ook veel minder verkeer. Wat heb je dan nu aan moderne motoren met 150 of 200 Pk ? Maar goed, dit hoort thuis op een motorforum...


Veel plezier nog met jullie mooie hobby !

(en nu ga ik de volgende dagen verder met de afwerking van de 1:1 Norton )
:wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 20 jan, 2010 5:37 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 21 apr, 2007 0:42 am
Berichten: 1420
Woonplaats: Hoofddorp
Leuk verslagje en een mooi eindresultaat, vooral de met olie gevulde slangetjes vind ik een goed idee.
Was deze bouw eenmalig of ga je verder met modelbouw?




Karel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 20 jan, 2010 11:00 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 15 maart, 2008 15:03 pm
Berichten: 1402
Eigenlijk vindt ik dat deze meneer best wel verder mag gaan met het bouwen van, bij voorkeur, motorfietsen. Kwa uitvoering en afwerking heb ik al weer een paar hele gave oplossingen gezien.

En voor wat betreft "top bouwers", stel je er niet te veel van voor. Vaak is het slechts een slimme manier om een klein voorwerp er groot uit te laten zien. En dan ben je soms echt wel "tob bouwer" :lol: .

Afbeelding
En daar bij, anderen snappen niet dat er nog wat moois ontstaat in zo'n puinhoop. En ook vooral niet opruimen want ik weet zo ongeveer wel waar alles ligt, hangt of dweilt.


Afbeelding Afbeelding
Ik heb meermalen geprobeerd de zaak opgeruimd te houden doch helaas. En ook altijd maar met een ding tegelijk bezig


Afbeelding
Toch nog maar eens een poging wagen om enige orde in m'n habitat de kreeren.
Eerst nog effe wat bouwen en dan gaat ik wat ruimen :D.

Ga aub lekker door met bouwen en laat ons genieten van je werk.

Rob.

_________________
Ik ben nergens geschikt voor
Maar daar ben ik heel goed in


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 20 jan, 2010 11:03 am 
Offline
Ferrari Master
Ferrari Master
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jan, 2008 23:21 pm
Berichten: 3026
Woonplaats: Leiden
Heel fraai resultaat Paul! Laat ons nog eens wat meer zien van je kunsten!

_________________
Groet Ton

Promocom Ferrari 126C2 1:8= in ruste op de werkbank
MG Models Ferrari TR250 1958 1:12 = in de ijskast
Pocher/Autograph Ferrari F40 1:8 = klaar
Triumph TR 6 verbouw=op de werkbank


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 20 jan, 2010 14:12 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 19 jan, 2010 20:42 pm
Berichten: 14
Bedankt voor de leuke en bemoedigende reactie's !
@rob: haha, komt me bekend voor. Mijn werkplaats ziet er -helaas- meestal net zo uit. Je ruimt het een keertje zo goed mogelijk op en een paar dagen later ... Probleem is ook dat je meestal met 26 dingen terzelfdertijd bezig bent. Terwijl nr. 23 nog niet kan worden afgewerkt want je wacht tot het droog is, tot je precies weet hoe breed combinatie van 12 en 16 wordt, enz. enz. en dus stapelt alles zich maar op. Vreemd is ook dat je steeds vaststelt dat een grotere werkruimte, waarvan je dacht dat dit de oplossing zou zijn voor het creëren van wat orde, helemaal niets helpt. Binnen de kortste keren heb je dezelfde chaos x nieuwe oppervlakte : oude oppervlakte.
:shock:
Maar vooral niet te veel opruimen of je vindt niets meer terug...
Voor de gelegenheid had ik echter mijn werkplaats naar de keuken verplaatst (wel zo aangenaam in de barre winterweken die we dit jaar hadden) en ook wel handig door ondermeer de afzuigkap voor spuitbusgassen (zie boven). Het zou maar een paar dagen duren maar dat zijn er dus wel wat meer geworden.

@FoxbaT:
Zoals ik schreef was dit een eenmalig project - voorlopig althans :mrgreen:
Je legt de lat voor jezelf ook telkens weer wat hoger. Dat is het leuke eraan maar vergt ook steeds meer tijd.

Eigenlijk is échte modelbouw -volgens mij- wat je ondermeer hier ziet:
http://www.motoscalatarrago.com/

Niks bouwdoos, alles zelf gemaakt ! (kijk maar eens onder "modelos")
Niet voor iedereen weggelegd ...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 28 feb, 2010 16:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 13 jan, 2006 20:05 pm
Berichten: 195
Woonplaats: Belgie
Hmmm, ik heb je fiets al gespot op het 70e cycle run treffen dacht ik :wink:
Heb er nog een aantal leuke foto's van.
Afbeelding

_________________
Weer een nieuwe start??
www.monoconnection.nl
www.bloggen.be/muzskorpion/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement