Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 19:18 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 05 nov, 2009 0:34 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 08 okt, 2009 19:10 pm
Berichten: 16
Mensen,

Hier weer een fotoupdate van de Suzuki. Helaas heb ik weinig tijd, dus het komt steeds aan op de avonduurtjes. Jullie weten, dan gaat het niet al te snel. Uiteindelijk heb ik besloten de kappen opnieuw te doen. Ik heb een aantal delen geschuurd en geplamuurd. Het is nog niet helemaal naar m'n zin, maar het is veel beter dan wat het eerst was. Binnenkort spuiten en dan schiet het echt op met 't brommertje!

Hier de foto's.

Groeten,
Roelof


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



Tot de volgende updeeeeet!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 05 nov, 2009 0:38 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 08 okt, 2009 19:10 pm
Berichten: 16
Oh ja... de voorvork zit nog niet vast, omdat het spatbord er nog op moet. Maar wilde toch even kijken hoe het eruit kwam te zien.

Groet!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 07 nov, 2009 13:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 sep, 2006 18:43 pm
Berichten: 655
Woonplaats: Gorinchem
Nou Roelof , je kuip zal er inieder geval veel beter uit gaan zien dan eerst , dat zie ik nou al !! als je netjes de decals er op zet , mooi aflakt , dan heb je een plaatje van kuipwerk !!!
Je rijwiel gedeelte ziet er ook al netjes uit hoor , het enige is dat de remleidingen nooit gevlogten leidingen zijn maar altijd met huls , het ziet er zo wel appart uit moet ik zeggen hoor!!
Veel succ6 verder , komt nu wel helemaal goed denk ik !!!

Wat betrefd je verf en putty inkopen , ik denk dat www.domino.be wel het een en ander heeft staan waar je wat mee kan !!

Groeten Martijn

_________________
Groetjes Martijn
Afbeelding

Mijn nieuwste supercar video's vind je hier >> www.youtube.com/scuderiagiancarlo
Ciao Marco #58


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 08 nov, 2009 20:28 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 08 okt, 2009 19:10 pm
Berichten: 16
De meeste delen inmiddels opnieuw gespoten en het wordt al aardig naar m'n zin! Je merkt toch dat je steeds verder gaat en steeds meer gedreven bent in wat je doet. (Bij m'n eerste motor had ik nooit gedacht daat ik ooit een motor zou bouwen met primer enz)...

Wat betreft de remleidingen, heb je gelijk in Martijn..
Maar het ziet er inderdaad wel gaaf uit vind ik, dus heb hier toch voor gekozen..

Binnenkort decals erop en dan weer verder..

Ik zit alleen nog met wat dilemma's...
1. Ik heb een vel liggen met Carbondecals, maar op de tekening staat niets met carbon aangegeven... Waar kan ik dit voor gebruiken of waar zouden jullie 't voor gebruiken? Er staan wel vormpies achterop het carbon, maar ik kan er niet echt wijs uit worden.

2. Eigenlijk vind ik het zonde om de kuip straks over het blok enz te doen.
Iemand een creatieve oplossing? De kuip er lost naast ofzo?

Groet!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 14 nov, 2009 18:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 sep, 2006 18:43 pm
Berichten: 655
Woonplaats: Gorinchem
Wat betreft het carbon :D zo als je mischien bij mijn eigen Gsx1000 wel hebt gezien ben ik er een zeer groot liefhebber van :lol: maar je kunt het bij race machines als deze op een héle hoop plaatsen gebruiken , ik zal even een aantal onderdelen opnoemen waarop het bij deze machine zat , tegenwoordig hebben ze op de MotoGP Desmosedici GP9 bij Ducati keuze om een carbon of alluminium swingarm ( achterbrug ) te gebruiken , maar dat was destijds nog niet aan de orde , dus beperk je tot de volgende delen:

-Binnenkant van de kuip , mischien vind je de complete binnenkant te veel , maar ik zou vooral de binnenkant doen terhoogte van het ruitje e.d .

-Uitlaat dempers , maar volgens mij zit daar al een carbon decal bij ??!!.......

-De lucht inlaten , die van achter de top kuip naar het het lucht filter en het blok gaan , alleen moet je deze daarna behandelen met matte vernis , om het zo echt mogelijk te maken .

verder zijn er diverse afdek kapjes en kleine dingetjes waar over je het heen kunt plakken , ik heb de zelfde kit boven op zolder liggen ( is nog al een klimpartij tussen 70 andere bouwdozen :o ) dus ik kan nu zo snel even niet kijken welke onderdelen er verder nog bij zitten , maar dit zijn wel de voornaamste dingen.


Wat betreft je kuipe delen , ik zou een mooie steun in elkaar zetten om ze daar op te leggen , ik heb zitten zoeken naar foto's maar kon ze niet vinden , of je lecht ze gewoon netjes naast de fiets neer .......wat je zelf het mooiste vind !!

Maar zo iets als dit is best netjes vind ik..........

http://www.kappenset.nl/uploads/08-09-2009_57263599.jpg


Stel gerust verdere vragen !!

Succ6 groeten Martijn

_________________
Groetjes Martijn
Afbeelding

Mijn nieuwste supercar video's vind je hier >> www.youtube.com/scuderiagiancarlo
Ciao Marco #58


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 16 nov, 2009 21:22 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 08 okt, 2009 19:10 pm
Berichten: 16
En daar zijn ze dan...
Hij is klaar.
Heb de kapper er toch maar op gezet. Misschien dat ik nog iets anders verzin, maar ik vind het best een aardig eindresultaat! Heb wel heel wat puntjes die ik een volgende keer anders zal doen... Veel opgestoken van dit model en ook van het forum!

Groet,
Roelof

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding[/img]


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 16 nov, 2009 22:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 13 jan, 2007 0:48 am
Berichten: 286
Woonplaats: Maassluis
Dat ziet er prima uit :!:

Vooral de uitlaten (lasnaden) vind ik er realistisch uit zien.
Natuurlijk zijn er ook nog wat verbeterpuntjes, zoals bijvoorbeeld een goede glanslaag over de kappen / tank, maar je moet natuurlijk ook nog wel wat te verbeteren hebben voor een volgend model :wink:

Kortom: ben benieuwd naar een volgend project.

Heb je al wat in gedachten :?:


gr.
Hans


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 16 nov, 2009 22:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 21 mei, 2009 16:40 pm
Berichten: 943
Woonplaats: Culemborg
Hij is inderdaad erg mooi geworden.
Zoals Racefan al zei, de lasnaden op de uitlaat zien er prachtig uit! :D Klasse!

Sjoerd

_________________
Bezig met:
-Mercedes Actros MegaSpace (weathering)
-Iveco 190.38 Bakwagen
-Restauratie Fuel Tank Trailer (tijdelijk gestopt)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 16 nov, 2009 22:16 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 08 okt, 2009 19:10 pm
Berichten: 16
Hoi Hans en Sjoerd,

Dank voor de reacties!
Ik heb er inderdaad over gedacht de kappen met blanke lak af te spuiten. Zeker na de goede tips van Schumi.

Maar ik las dat dat nogal een riskant klusje kan zijn, omdat de decals het misschien niet kunnen hebben. Daarom durfde ik het risico nog even niet te nemen.

Ik ben wel een beetje aan het rondkijken naar een nieuw model. Het zal hoogstwaarschijnlijk weer een racer worden. Misschien een oldtimertje..

Ik heb ook nog een klein projectje staan. De Van Veen Kreidler van Protar! Die had m'n pa nog staan. Hij heeft hem ooit gekregen, maar de Kreidler is niet optimaal gebouwd. Dingen zitten nog los en zijn slordig gelijmd. Daar wil ik dus nog wat moois van maken. Misschien dat ik er foto's van plaats en jullie om raad vraag.

Groet!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 16 nov, 2009 22:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 13 jan, 2007 0:48 am
Berichten: 286
Woonplaats: Maassluis
Roef87 schreef:
Het zal hoogstwaarschijnlijk weer een racer worden. Misschien een oldtimertje..


Wat dacht je in dat geval van de Tamiya Honda RC 166, oftewel de legendarische 6-cilinder 250cc :!: (klikkderdeklik)

Is aangekondigd voor december, dus dan kan je mooi nog even die Van Veen Kreidler afmaken... :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement