Deze heeft maarliefst 6 maanden stil gelegen
. Er zijn natuurlijk wat projecten en andere verplichtingen tussendoor gekomen, maar het blijkt ook dat mijn vriendin Astma (of iets vergelijkbaars) heeft, dus dan is spuiten in de kamer naast de slaapkamer natuurlijk niet handig want dat slaat meteen op haar longen, afzuiging ten spuit. Ik moet dus even nadenken hoe ik dit permanent ga oplossen (betere tocht strips onder de deur, + folie voor de deur hangen bijvoorbeeld). Tot die tijd moet ik even in de tuinkamer/serre spuiten, maar daar was het de afgelopen tijd te koud voor. Het weer wordt langzaam aan beter, dus ik kan recent weer verder met de Il-62.
Goed, eerst verder gegaan met de romp. Dat doorzichtige stuk vind ik echt een ramp, dat blijft maar scheuren bij de naden (en dat moet je niet hebben als het model al gespoten is, daarom spendeer ik er nu zo veel tijd aan).
Tegelijkertijd ook een begin gemaakt met de motoren. De in- en outlets heb ik gespoten en de dopjes tevens geel geschilderd.
Dan kunnen ze gelijmd worden. Ik heb er verder geen foto's meer van gemaakt zie ik, maar het in elkaar zetten ging prima, alsmede het plamuren en schuren.
Als laatste de bovenkant afgeplakt zodat de onderkant straks samen met de romp gespoten kan worden.
Dan verder met de vleugels en de romp. Deze zijn gelijmd met een prima fit.
Het begint al op te schieten. Hij staat in de primer. Daarna nog een paar naadjes wegwerken.
Ook van het spuiten van de onderkant heb ik klaarblijkelijk geen foto's gemaakt. Het ging in ieder geval zonder problemen, dus dan is de bovenkant aan de beurt. De decals van Ravero zijn niet op wit gedrukt, dus als ik ze op grijs moet bevestigen, moet de onderkant wit zijn. Bij de neus nogal een uitdaging. Maar door een sjabloon te gebruiken lukte dat redelijk.
De motoren zijn bevestigd. Wel moest er behoorlijk wat geplamuurd en geschuurd worden, maar het resin is vrij zacht dus dat ging vlot.
Hij kan helemaal ingepakt worden.
Na een hoop afplakwerk kan dan eindelijk het wit er op.
Resteert alleen nog de leading edges.
Et voila. Ben ik best happy mee. Her en der nog wat doorloop, maar dat is snel opgelost.
Het stabilo is aangebracht en tevens de cockpit decals aangebracht. Ook de vleugels al deels verweerd.
Dan kan hij op zijn pootjes. Wat een gedoe was dat! Het neuswiel bestaat uit iets van acht onderdelen. Dat is echt too much for een neuswiel. Een hoop gepriegel en dat was de fit ook nog eens niet al te best. De aanhouder wint, dus uiteindelijk heb ik het voor elkaar gekregen.
Alles is gelijmd, buiten de antennes, dus het decallen kan beginnen! Bij het aanbrengen stuitte ik echter op een foutje. Het blauwe gedeelte bij de neus is echt veel te dun (vergelijk het maar eens met het origineel).
Wat nu te doen? Ik had niet genoeg over op de sheet van Revaro (die trouwen nergens meer te koop is), dus ik heb even schilderen overwogen (maar probeer de kleur maar eens precies te mengen) of miscshien zelf decals printen, maar na enig zoekwerk in mijn reserve decal bak kwam ik een oude sheet tegen van Eastern Express met exact de juiste kleur er op. Even op maat knippen en presto! Een stuk beter zo.
En dit is de status op het moment. Nog een hoop decal werk voor de boeg (zeker op de vleugel), maar het einde komt in zicht. Volgende keer hopelijk de eindfoto's.