Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 8:05 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 07 jul, 2023 13:29 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5064
Woonplaats: IJsselstein UT
Ja, dat zich ik gisteren ook. Hrt geheugen blijkt weer eens onbetrouwbaar....

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 07 jul, 2023 13:50 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4290
Woonplaats: Bovensmilde
Gaaf Eddy, leuk om mee te kijken.

Goed ook om te weten Gerhard dat er ondertussen ook een Valom beschikbaar is.
Mocht ik daar eens tegenaanlopen, want die maken mooie kitjes.

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 07 jul, 2023 18:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 07 jul, 2012 12:00 pm
Berichten: 925
Linkje...https://www.scalemates.com/kits/valom-7 ... 3/timeline

Bij de LVHS wel verkrijgbaar......

Gerhard


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 10 jul, 2023 22:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:45 pm
Berichten: 2568
Woonplaats: Hildifridishaim
Bedankt voor jullie reactie's jongens :wink:

Vintage Jet schreef:
Welke gaat het worden? C-FAVO of C-GTPO?VJ


Dat wordt dus de C-FAVO VJ. Daar heb ik immers de decals van Jelle van. Al is de C-GTPO ook een mooieversie met de rode staart.
Maar heel erg bedankt voor je link. ik zie ook dat ik daar in nog heb gereageerd. Maar nooit Verde te hebben gevolgd. Dat was toen ik de tijd dat ik in de autobouw actief ben geweest. Nu dus helemaal in de prop modus.
Zo snel als die van jou gaat het niet worden, ik doe heel lang om een doel tot een mooi eind te brengen. Maar het is geen wedstrijd het gaat om het plezier ik weet het. Heb je draadje al bij m'n favorieten ingedeeld dus een betere referentie kan ik niet hebben. :brouw:

Trouwens ik was laats trouwens bij de LVHS in Aalsmeer. En ze liggen er volop in allerlei versies van Valom.

vraagje, bestaat het merk Polly scale nog wel? Heb nog gegoogled op het groen maar niet kunnen vinden. Ik denk dat ik het zelf maar ga mengen net als bij m'n Dakota toen der tijd.

PS mooie verzameling Buffalo Airways heb je al verzameld VJ, schitterend mooi om de vloot bij elkaar te zien. 8) :wink:

TheFlyingDutchman schreef:
Is die zwarte Buffalo titel nou zo beschadigd of lijkt dat zo? Ik heb nog wel een vervangende voor je hoor!

Hij is inderdaad wat beschadigt Jelle, maar het is de onderkant dus dat zie je niet zo heel erg. Maar bedankt voor je aanbod :wink:



En we zijn inmiddels langzaam aan begonnen.

Eerst maar wat goodies erbij aangeschaft.

photo 583231

En de wat meer gedetailleerde wielen.

photo 583229

Links de nieuwe en in het midden en rechts die van de kit.

photo 583230

De wheel-bays open gemaakt.

De vacuvorm canopy maar met een schaar uit en bij geknipt. Ging op zich best wel goed alleen op het laats door het tegen drukken en draaien.
Daar kon het schaartje toch niet zo goed tegen. :oops: :roll:

photo 583228

Tot zover de start van deze bouw.

Eddy

_________________
Mijn modelbouw website (update 10-02-2022)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 11 jul, 2023 7:58 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4290
Woonplaats: Bovensmilde
Nou ja, liever het schaartje dan de canopy ;)

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 11 jul, 2023 14:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1954
Boxer schreef:
Zo snel als die van jou gaat het niet worden, ik doe heel lang om een doel tot een mooi eind te brengen. Maar het is geen wedstrijd het gaat om het plezier ik weet het. Heb je draadje al bij m'n favorieten ingedeeld dus een betere referentie kan ik niet hebben. :brouw:
vraagje, bestaat het merk Polly scale nog wel? Heb nog gegoogled op het groen maar niet kunnen vinden. Ik denk dat ik het zelf maar ga mengen net als bij m'n Dakota toen der tijd.

Hoi Eddy,
Zo is het maar net! Het is geen wedstrijd. Je moet er vooral van genieten en als toeschouwers genieten we mee!
Als ik ergens kan helpen; let me know. Inderdaad bestaat Polly scale sinds 2013 niet meer (ook wel aangeduid met 'Floquil'). Het was van Testor Corp. en ze hebben destijds diverse lijnen afgestoten. Alleen het merk ModelMaster hebben ze nog geloof ik. Je kan 'NYC Jade Green' nog wel op eBay krijgen, maar je betaalt er (te) veel voor. De kleurdefinitie is F414370 (RGB # 99, 197, 172) of voor beeldschermen gedefinieerd als Hex 63C5B5. Daarmee zou je voldoende referentie moeten hebben om de correcte kleur te mengen.

Veel succes!
:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 26 jul, 2023 17:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:45 pm
Berichten: 2568
Woonplaats: Hildifridishaim
Bedankt voor de info VJ :wink:

We zijn inmiddels een stukje verder in het bouwproces. Ik heb een tijd in twijfel gestaan of ik dan wel of niet de panel lines ga scriben.
Maar ik ben eruit;

photo 583977

Ben begonnen met de onderkant van de vleugels. Als het mis gaat dan is de schade in ieder geval niet zichtbaar.
En met de zijkant van een tooltje van Tamiya ging het best wel makkelijk.
Maar dat is dan wel op een vlakke onderkant.

Dan maar eens op de romp proberen .

photo 583976

photo 583978

En dat ging niet echt lekker. Met een metalen plaatje krijg je het niet echt strak. Dus even naar YouTube gegaan voor wat instructie video's " Hoe te scriben"
Daar kwam ik deze "how to" video tegen.

En gelijk maar wat tips over genomen.

photo 583979

Zoals deze met de knopspeld, een ideale scriber. :wink:

Tot de volgende,
Eddy

_________________
Mijn modelbouw website (update 10-02-2022)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 27 jul, 2023 17:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1954
Mooi werk! Mag ik je een tip geven? De scherpe naaldjes zijn gevoelig voor de kleinste foutjes. Die 'simpele' scriber van Trumpeter is daar juist geweldig voor.

1. plak het dymotape langs de gekromde delen (niet steeds hergebruiken, het moet goed plakken)
2. ga met de mes kant van het snijblad (en nog niet het scherpe puntje) heel lichtjes langs het tape. Je maakt nu een zeer kleine snede in het kunststof. Dat is je basis. Dit kan zelfs op het oog goed gaan (dus zonder tape) omdat het mes zichzelf recht trekt.
3. ga daarna met de scherpe puntkant een keer of 5 met weinig druk langs het tape door de eerder gemaakte (rechte) snede. Per keer wordt de lijn dieper. Ga net zolang door deze diep genoeg is. Geduld en concentratie is de sleutel. Ik heb er destijds meerdere avonden voor uitgetrokken. Steeds één onderdeel, anders raak je mogelijk de motivatie kwijt. Het is een hele klus.

Maak je een foutje; geen punt! Gewoon opvullen met Alabastine autoplammur, drogen, schuren en opnieuw beginnen!

Heel veel succes!
:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 27 jul, 2023 21:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:45 pm
Berichten: 2568
Woonplaats: Hildifridishaim
Vintage Jet schreef:
Mooi werk! Mag ik je een tip geven?


Bedankt en graag zelfs :brouw: :wink:

Eerlijk was ik nooit zo tevreden over die Trumpeter scriber. Heb het in het verleden een paar keer gebruikt en
ik kon er echt niet mee werken. Misschien had ik toen het geduld er ook niet voor.

Maar de tips van jou gaat het inderdaad een stuk eenvoudiger. Ook al gebruik ik nog wel de scherpe naald om kleine rondingen te maken zoals bij laaddeur.

Inmiddels heb ik zowaar bijna alles gescribed. Ja als het eenmaal goed gaat dan blijf je gemotiveerd om door te gaan.
Nog één romp helft en dat stuk van de onder romp en dan is alles klaar.

Eddy

_________________
Mijn modelbouw website (update 10-02-2022)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 02 sep, 2023 21:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:45 pm
Berichten: 2568
Woonplaats: Hildifridishaim
Hier een update van de laatste stand van zaken van dit project.

Er zijn wat tegenslagen te verwerken en dat heeft te maken met voor mij de lat weer eens te hoog leggen met dit project.
Het leek me wel te doen om de engine cowlings wat op te waarderen maar na drie pogingen heb ik het maar opgegeven.

photo 586183

Netjes de cowlings uitgesneden en het was de bedoeling om ze met kleine stukjes styreen te vervangen. Maar het ging dus niet. Misschien niet het geduld om het allemaal perfect te krijgen. :cry:

Dus heb ik alles maar weer terug gebracht in de oorspronkelijke staat.

photo 586182

Verder ben ik aan de slag geweest met het incomplete pe setje wat bij de kit aanwezig was.

photo 586181

De flashrand aan de linker bovenkant is inmiddels verwijderd.

photo 586185

En ik kwam er verder achter dat de te scribent panellijnen niet helemaal synchroon liepen met de twee romp helften.

photo 586184

Dus gaan we verder met de binnenkant zover klaar te maken dat de beide helften tegen elkaar kunnen worden verlijmd.
En dan de panellijnen weer netjes rescriben. :wink:

Eddy

_________________
Mijn modelbouw website (update 10-02-2022)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 38 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement