Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 8:10 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 15 jul, 2023 23:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1954
Ja! Heel fraai. Inderdaad, nog een klein knikje, maar dat heb je zo voorelkaar. Fijne vakantie!

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 14 aug, 2023 21:08 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 21 apr, 2015 21:04 pm
Berichten: 939
Woonplaats: Oosterhout
Verder met deze kleine Hopper.

De neus heb ik dus nog wat verder aangepakt (op de foto niet heel goed te zien, maar er zit een klein knikje in).
photo 585111

Goed genoeg in mijn optiek, dus hij kan in de lak!
photo 585112

Na het drogen kan hij afgeplakt worden voor het spuiten van de staart. Best even een gedoe met uitlijnen, want de lijn op de romp moet ongeveer gelijk lopen met de hoek van het verticale stabilo. Ik heb hier Tamiya Curved Tape voor gebruikt (werkt wat gemakkelijker voor rondingen).
photo 585110

Voor de kleur heb ik uiteindelijk gekozen voor Revell SM 350. Ik weet niet of dat 100% de juiste kleur is, maar hij komt nagenoeg perfect overeen met de decals. Dus goed gezien in mijn optiek.
photo 585108

En hier het resultaat na het uitpakken. Valt me allerzins mee, hier kan ik wel mee leven. Dus meteen maar op zijn pootjes gezet en het cockpit decal aangebracht. De Wheel Struts zijn niet heel gedetailleerd, dus daar ga ik nog wel wat kleine details in aanbrengen.
photo 585107

Ik kon natuurlijk niet wachten om de decals van Jelle uit te proberen, dus maar meteen begonnen met deze aan te brengen. Hier ben ik 100% tevreden over. De kwaliteit van de decals is echt wel goed en het past ook allemaal precies. De raampjes waren wel nog een gedoe. De A320 decals van Authentic Airliners hebben precies de juiste grootte, maar de spacing is heel anders. Er zat dus niet anders op de raampjes één voor één te bevestigen. Maar goed, het zijn er dan maar 12 aan iedere kant, dus dat valt ook wel weer mee. De details op de motoren zijn trouwens ook decals, die ik zelf gemaakt heb.
photo 585106

En dit is de status op het moment. Buiten de decals ook nog wat verwering aangebracht.
photo 585105

Rest nog de decals aan de bakboord kant, de antennes, details bij de wielen, de lichten bij de verticale stabilo en de vleugels, natuurlijk de propellers en nog wat verwering.

Misschien nog één update, anders wellicht de volgende keer al de eindfoto's.

_________________
Recent voltooid:
KLAAR! PAS Models 1:144 Boeing 717 Spanair

Lopend project:
Authentic Airliners 1:144 Embraer ERJ-145 KLM Exel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 14 aug, 2023 23:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1954
wow, die gaat het heel gaaf uitzien. Hoe heb je de decals zelf gemaakt? Ik ben me een beetje aan het oriënteren op diverse mogelijkheden.

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 04 sep, 2023 13:44 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 21 apr, 2015 21:04 pm
Berichten: 939
Woonplaats: Oosterhout
Vintage Jet schreef:
wow, die gaat het heel gaaf uitzien. Hoe heb je de decals zelf gemaakt? Ik ben me een beetje aan het oriënteren op diverse mogelijkheden.
Bedankt VJ. Ik gebruik daar altijd Photoshop voor. Eerst een goede foto vinden en dan uitknippen en bewerken met Photoshop. Welke decals wil je maken? Met details en cockpit ramen kan ik je eventueel wel helpen.

Deze kleine commuter is in ieder geval af! De eindfoto's:

photo 586304

photo 586305

photo 586307

photo 586302

photo 586303

photo 586306

Al met al heb ik hiermee wel een redelijk uniek model te pakken, zeker met de custom decals van Jelle (waarvoor nogmaals veel dank!).

Met vijf afgemaakt props heb ik voorlopig even genoeg van propellers. Nu zijn de jets aan de beurt :lol:. De A340 ga ik als eerste proberen af te maken.

_________________
Recent voltooid:
KLAAR! PAS Models 1:144 Boeing 717 Spanair

Lopend project:
Authentic Airliners 1:144 Embraer ERJ-145 KLM Exel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 04 sep, 2023 16:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1954
Schitterend geworden. De SAAB neus is helemaal perfect zo!
malair schreef:
[Welke decals wil je maken? Met details en cockpit ramen kan ik je eventueel wel helpen.

Voorlopig eerst maar eens zwarte letters en basis striping. Ik zoek ook nog een goede printer die dat aankan. De huidige HP Deskjet 3070A heeft veel te weinig resolutie. Lijkt me best leuk om zelf decals te kunnen maken en printen. Je gebruikt geen vector gestuurd programma?

malair schreef:
De versie met meer dan 12 passagiers zou voor mij ook interessant zijn om te maken, maar de kans dat deze in 1:144 wordt uitgebracht zal wel niet zo groot zijn...

Over de Twin-Beech... die is er wel in 1/144. Misschien kan twee aan elkaar plakken en je hebt een 12 zitter. Net als zoals ze in het echt deden :lol:
https://www.shapeways.com/product/69CJC ... t-model-18

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 05 sep, 2023 10:26 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 21 apr, 2015 21:04 pm
Berichten: 939
Woonplaats: Oosterhout
Bedankt VJ!

Vintage Jet schreef:
Je gebruikt geen vector gestuurd programma?
Nee, Jelle gebruikt dat wel. Ik heb wel een programma dat dit kan, maar ben er nog niet in thuis. Ik wil me daar wel in gaan verdiepen, want het is best handig als je zelf decals kan maken.

Vintage Jet schreef:
Over de Twin-Beech... die is er wel in 1/144. Misschien kan twee aan elkaar plakken en je hebt een 12 zitter. Net als zoals ze in het echt deden :lol: https://www.shapeways.com/product/69CJC ... t-model-18
Ik heb toevallig recent een 3D geprint model bij Shapeways gekocht, namelijk de Dassault Falcon 900 omdat er geen alternatieve kit was. Ik heb inmiddels begrepen dat er een aantal Midden-Oosterse maatschappijen met de Falcon 900 gevlogen hebben (https://www.flickr.com/photos/axel_j/3556709723). Mijn Tri-jets collectie bleek dus toch niet helemaal compleet :lol:. Ik ga hem maken in de kleuren van Saudia (maar daar moet ik dus zelf decals voor maken). Het resultaat van Shapeways is verbazingwekkend goed, alleen is het heel korrelig (en natuurlijk niet zo veel detail). Het schuurt wel heel lastig, want dat kunststof is super stevig. Daar moet echt een dremmeltje aan te pas komen. Ik ga eerst de A340 en Il-62 afmaken. Daarna zal ik een draadje openen voor de Falcon. Als Shapeways goed bevalt gaan er misschien meer modellen volgen, waaronder wellicht de Beach.

_________________
Recent voltooid:
KLAAR! PAS Models 1:144 Boeing 717 Spanair

Lopend project:
Authentic Airliners 1:144 Embraer ERJ-145 KLM Exel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 06 sep, 2023 6:58 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
Zoals altijd heb je er weer iets heel moois van gemaakt. Dit soort raamdecals maakt zeker op dit soort kleine modelletjes wel echt een verschil hoor. Zoveel levendiger dan wanneer het grijze vlakjes waren geweest. Leuk!!

Over vector based tekenen kan ik vertellen dat je leercurve omhoog schiet zodra je de basis doorhebt. Het is echt niet zo ingewikkeld. Als je er lol in krijgt ga je het zien als puzzels: hoe kan je de vormen die je nodig hebt overbrengen in cirkels, ovalen en rechthoeken?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 33 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement