Eerst maar even John tevreden stellen. Via Jan Grisnich heb ik twee foto's van het eerste toestel, de '76' ontvangen, waarop de stangen onder de romp te zien zijn.
In eerste instantie heb ik daar dit van gemaakt.
Niet tevreden een tweede versie.
Kennelijk zijn de stuurknuppels doorgetrokken onder het draaipunt tot onder de romp. Onder op de foto het geval dat in de kit zat. Het 'weerhaakje' van het originele onderdeel is het gevolg van de uitslag van het hoogteroer naar beneden op de eerste foto; dan moet je de knuppel duwen. Nu de rest.
De N-stijlen.
Ontbrekend stukje en bevestigingspennetjes van styreen staf, verstevigd met een druppeltje secondelijm. Stuurknuppels ontbraken, dus die ook van staf gemaakt.
Op de foto's bleek de achterand van de ondervleugel in te springen, dus het mes er in en in vorm geschuurd.
Het onderstel pas gemaakt. Daarvoor moest ruimte gemaakt worden in de romp onderkant.
Stoel gerepareerd.
Het zijn niet echt de stoelen waar een parachute in past, maar het houdt ergens op, he. De stijlen tussen de rolroeren van de '76' zijn wel erg krom.
Ondanks vele hete baden niet recht te krijgen. Dus nieuwe gemaakt van een restje stroomlijnprofiel.
Nog een uitlaatje gemaakt van uitgeboord styreen staf (37) en het spul is klaar voor het gietwerk.
28 en 29 zijn dus vervangen; 22 en 23 vervangen een paar onderdelen in de kit, waarvan ik niet zou weten hoe ik die neer moet zetten. 26 en 27 zijn de langere V-stijlen die horen bij het vleugelmiddenstuk met tank bovenop. Dan verlies je 2 mm tankdikte onder de bovenvleugel.
Ik heb ook nog windschermen getekend.
Die worden dan met een laserprinter op transparant gedrukt. De decalsheet is inmiddels gedrukt en zit volgens Mika in de post.
Dinsdag naar Tilly Models voor het gietwerk.
Rob
_________________
----------------
Bouwverslagen op
http://www.hollandaircraft.nl/De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.