Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 9:22 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 56 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 04 dec, 2023 17:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
Wauw... héél veel beter! Nog steeds heel mooi levendig, maar het staat een stuk natuurlijker dan de donkerdere lijnen. Erg mooi gedaan en de naam staat ook goed :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 04 dec, 2023 20:59 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 21 apr, 2015 21:04 pm
Berichten: 939
Woonplaats: Oosterhout
Hier sluit ik me helemaal bij aan! Veel beter zo, schitterend gewoon. Zeker de foto's met de sneeuw, dat maakt het echt helemaal af!

Mijn beurt om WOW te zeggen! :P

_________________
Recent voltooid:
KLAAR! PAS Models 1:144 Boeing 717 Spanair

Lopend project:
Authentic Airliners 1:144 Embraer ERJ-145 KLM Exel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 13 dec, 2023 18:02 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 27 sep, 2014 13:16 pm
Berichten: 359
Hoi VJ, lang geleden maar ik wilde weer eens kijken waar jij mee bezig was :D
Deze drie is weer schitterend geworden en die laatste wash heeft hem top gemaakt.
De kleine details maken het af zoals het spiegeltje .

Groetjes, Jan

_________________
plakken mag...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 02 feb, 2024 8:43 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2775
Woonplaats: Dordrecht
Beetje laat voor het feestje, maar ik kwam toch nog even neuzen hoe deze was geworden.
Schitterend resultaat, en goeie zet om de wash nog een keer aan te passen, respect daarvoor.

De draaiende props die je op het andere toestel laat zien vind ik fraai. Meestal vind ik ze wat rommelig uitgevoerd, waardoor het afbreuk doet aan het model, maar deze zien er echt superstrak uit. Hoe heb je ze gemaakt?

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (2): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 02 feb, 2024 14:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 07 jul, 2012 12:00 pm
Berichten: 925
SNAFU schreef:
Weer een knap stukje Nederlandse History neergezet, is altijd een genot om te
kijken en te lezen, zelf vind ik dat altijd wel leuk om de history te lezen van het
onderwerp........

Gerhard


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 05 feb, 2024 21:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1954
Deef schreef:
Beetje laat voor het feestje, maar ik kwam toch nog even neuzen hoe deze was geworden.
Schitterend resultaat, en goeie zet om de wash nog een keer aan te passen, respect daarvoor.

De draaiende props die je op het andere toestel laat zien vind ik fraai. Meestal vind ik ze wat rommelig uitgevoerd, waardoor het afbreuk doet aan het model, maar deze zien er echt superstrak uit. Hoe heb je ze gemaakt?

Hoi Deef,

Zeker niet te laat hoor! Het feestje loopt gewoon wat uit ;-) En de props waren een tussendoorprojectje afgelopen zomer, nadat ik de volgende truc op internet had gevonden. Het was even zoeken naar de foto's op mn telefoon, maar ik heb ze weer gevonden:

photo 594893
Als eerste heb ik met een bouwmarkt dozenboor (weetjewel, waarmee je stopcontacten in de muur kan boren tijdens het verbouwen) heel voorzichtig de vier props uitgezaagd. Heel langzaam draaiend en met veel water om te voorkomen dat ze zouden smelten van de wrijvingswarmte. Daarna heb ik de randjes iets geschuurd.

photo 594894
Voor het spuitwerk heb ik een driehoekje uitgemeten op papier en de schijfjes daaroverheen geplakt. Daarna streepje voor streepje ge-brushed met smoke (die blijft een soort transparant). Het is al snel te veel, want het had zelfs een tandje minder mogen zijn als ik het eindresultaat bekijk.

photo 594895
De spinners, voorzien van een 'crankcase fairing', komen van HaHen. Vanaf de Super G werden een soort 'after bodies' toegepast in de inlaat, direct achter de propeller spinner. Ze werden (op een uitzondering na) niet toegepast op militaire toestellen. Ze zaten om de crankcase heen en draaiden niet mee. Als je er eenmaal op let, vallen ze echt op. En ik heb niet kunnen achterhalen wat de functie was. Als iemand het weet...? Ben benieuwd.
photo 580727
:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 56 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 31 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement