Bouw hem vooral zoals je hem zelf interpreteert. Dat heb ik ook gedaan met het interieur, omdat het eenvoudigweg ontbreekt aan bronnen.
Als ik kijk naar bv PH-TDU (ook een bekende Revell kit), dan zie je dat de deur modificatie bij Aviolanda keurig in de boeken staat (bron: Wesselink) en ook de foto's door de jaren laten deze deur zien (ook in de jaren '50).
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... 3-2905.jpghttps://deurnewiki.nl/wiki/images/8/89/25.492.jpgIk lees dat jij veronderstelt dat PH-TCY, bij overdracht naar KLM een modificatie heeft ondergaan, die ergens voor 1952 weer ongedaan is gemaakt. Dat zou best kunnen, daar het toestel in zowel in 1946 als in 1949 een nieuw BvL nummer heeft gekregen (resp no 511 en no 82). Ook het archief van Aviolanda is beperkt en niet compleet. Dat neemt niet weg dat het vreemd is dat een ongevallenreport over een incident met een vrachtdeur in 1955 verwijst naar een modificatie fout die gemaakt zou zijn in de periode vóór ze bij KLM had gevlogen...
Of, zoals Herman Dekker verzucht in zijn verslag over de resten van de gecrashte PH-TCV: "zoals vaak bij dit soort problemen; een oplossing zorgt steevast ook weer voor nieuwe vragen".
VJ