Iedereen bedankt voor de mooie woorden en allemaal nogmaals de beste wensen!
TheFlyingDutchman schreef:
Ik weet dat het niet altijd evenveel voldoening geeft als het bouwen zelf, omdat het aantal reacties niet bepaald overweldigend is (zeker vergeleken met de grotere Engelstalige fora) maar weet dat het gewaardeerd en gelezen wordt.
Hoi Jelle, het gaat mij niet om het aantal reacties, wel om de kwaliteit ervan! En als ik het aantal hits op dit draadje zie, dan weet ik dat velen gelezen hebben, zonder te reageren en dat is ook goed. Maar jullie hulp en bijdrage motiveren en inspireren mij enorm.
Zoals de (opbouwende) kritiek op de weathering van de oranje DC-3 of, zoals Peter zegt:
Plasticprutser Peter schreef:
Ik kan mij bijna volledig aansluiten bij de mooie woorden van Jelle. Op een klein detail na: de navigatielichten. Die ontbreken op de vleugeltip links en rechts. Zijn denk ik nog eenvoudig aan te brengen a.h.v. referentiefoto op pagina 1.
...want die ben ik inderdaad vergeten! Dank voor de heads-up. Dan probeer je alle details te doorgronden (alle research die ik uit de boeken haal is onderdeel van de lol voor mij) en dan vergeet je gewoon de basis
Wat ik ook vergeten ben is de glideslope antenne op de neus. Althans, die was zichtbaar op een aantal RLS Twin-Beeches én op de PH-PBA, toen die ook als 'beproevingsvliegtuig' dienst deed.
Citaat:
Tijdens een 1400-uurs inspectie van de PH-UDU in augustus 1963 zijn tal van extra aanpassingen gedaan “In verband met de ombouw van de radio-installatie ten behoeve van de inzet als meetvliegtuig voor bakens als ILS, VOR, etc”. Een voormalige avionicaspecialist van de RLS, waar ik recentelijk contact mee had, herinnert zich dat op de neuskegel een U-vormige antenne van ongeveer 10 cm werd aangebracht.Dat moet bijna wel deze antenne zijn geweest:
Een ILS glide slope antenne van het merk Collins, zoals die in die jaren veel in gebruik waren. Deze mag natuurlijk ook niet ontbreken en toevallig had ik er nog ééntje in PE van de C-47.... (wederom).
De nav lights op de vleugels zijn geschilderd en de antenne zit vast met een druppel CA lijm. Nu is het echt klaar en gaat alle aandacht naar de Hansa Jet. Maar...eerst even met het gezin weg
Ik hoop jullie nog een paar mooie projecten te kunnen laten zien het komende jaar en ik hoop vooral op jullie prachtige en inspirende modellen! Laten we dit forum vooral in ere houden!
VJ