Om alle grapjassen voor te zijn: Nee dit gaat niet over duitse auto's en dubieuze software.
Ik wil jullie mijn nieuwste aanwinst voorstellen een britse destroyer uit de V&W class.
Voor wie het nog niet wist, in 1910 besloten their lordships van de admiralty om destroyer klassen voortaan aan te duiden met een letter uit het alfabet en alle schepen in zo'n klasse kregen dus een naam met de letter. Tijdens de eerste wereldoorlog was er uiteraard een grote behoefte aan destroyers en in 1917 waren ze aangekomen bij de letters v en w, vandaar die naam dus.
Van de v&w's zijn er in vier sub klassen best wel een flink aantal gebouwd en vanaf 1917 in dienst gekomen waaronder het onderwerp van mijn kitje HMS Vendetta.
Ze kon meteen flink aan de bak, ze hoorde tenslotte tot de nieuwste schepen in de vloot en dus hup werken voor je centen.
Ook na die oorlog bleven deze schepen actief en eigenlijk kun je op vlootfoto's uit de twintiger jaren altijd wel ergens een vw zien.
Ze zijn ook simpel te herkennen aan die twee ongelijke pijpen, een dunne lange met daarachter een korte dikke.
In de dertiger jaren kwamen er nieuwere destroyers in dienst en begon hun roem te slinken.
Wie er alles van wil weten tikt de naam maar in want wiki heeft over al deze schepen wel een pagina.
Laat ik dus maar over de kit gaan schrijven
Dit is een product van de nieuwe australische model firma "showcase models".
Ik zag hem vorig jaar op de markt komen en had meteen al het plan om deze toch maar eens aan te schaffen. Ik heb tenslotte jaren lang gehoopt dat deze klasse in deze schaal zou verschijnen.
Het doosje is voorzien van een fraai plaatje met een hevig rokende destroyer. Ik zal het dus maar niet laten zien aan de milieu jongens en meisjes want die vinden dit vast weer een verkeerd voorbeeld naar mijn kleinkinderen toe. Maar het gaat om de inhoud, kijk maar mee.
Al met al vijf rekjes met plastic
Zoals ter zien bestaat de romp uit een stuk. Dat is in dit geval niet erg want het ziet er ook van dichtbij prima uit. Zelfs de patrijspoorten zijn zodanig uitgevoerd dat ik geen enkele behoefte heb om ze verder uit te boren.
Dat geld ook voor de rest van het plastic, het gietwerk is perfect uitgevoerd.
Maar dat is nog niet alles.
twee stukje pe en een pe naamplaatje.
Het voelt heel dun aan en tja ik ga het wel ervaren hoe dit werkt
een groot vel met plakkers
En een mooi A5 bouwboekje wat bij een eerste keer doorbladeren heel duidelijk lijkt.
Daar moet ik het dus mee doen doen.
Stap een, eerst maar eens een stukje eiken opzoeken en daar een plankje van fabrieken.
Nou dat plankje had ik nog en nou stoppen met kletsen en aan de gang, hoewel
Twee plaatjes nog.
Om dit scheepje in de verf te zetten ben ik maar even in almere bij asa langsgeweest en heb meteen maar een verfrekje meegenomen,
Zal ik dan ooit aan een redelijk opgeruimde werkplek moeten wennen?
Laatste plaatje een cadeautje van mn tandarts. Nee daar heb ik geen moeite mee we drinken samen nog wel eens een fles goeie wijn leeg en zij weet dus van deze hobby.
Hier neem jij dit maar mee zei ze de laatste keer. Me die moderne harde vullingen heb ik er niks aan maar jij misschien wel.
Een vracht aan hardstalen boortjes (eigenlijk freesjes) in vormen en maten.
Die ga ik dan nog wel eens uitzoeken en dat heeft geen haast want ik vermoed dat er aan deze kit niet veel te vrezen is.
Tot de eerste update
groet wim