Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 11:34 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 76 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 24 okt, 2013 18:24 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11867
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Toen de Yorktown radar kreeg, gingen er vier .50's van het eiland naar de vier hoeken van het vliegdek. Op deze foto zie je er twee. Dit moest ik dus scratchen.

Afbeelding

Er was ook een platform buiten boord achter het eiland waar ik op foto's geen spoor van terugvond. Wel op schema's van Enterprise en Hornet, waar een Bofors-installatie op stond. Dus heb ik dat verwijderd en vervangen door een splintershield voor een extra .50. Dit is af te leiden van een foto waar de bomkrater in het vliegdek hersteld werd tijdens de Slag bij Midway (bij de niet gecropte versie is er helemaal links nog een kulas van een .50, helaas valt die hier net af).

Afbeelding
(http://www.navy.mil/navydata/nav_legacy.asp?id=7)

Ik moest uiteindelijk 5 extra .50's hebben, dus heb ik die zelf gesneden naar het voorbeeld van een exemplaar van WEM.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De handvatjes heb ik er apart aangeplakt.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 26 okt, 2013 10:15 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 15 sep, 2011 11:27 am
Berichten: 2157
Woonplaats: Lillesand, Noorwegen
Die zelf gesneden .50's zien er goed uit zeg! Schitterend gepriegel op de vierkante mm dit project. Ik begin er toch aan te denken mijn 1/700 flat-top toch maar eens uit te gaan pakken als ik dit allemaal lees.

:brouw:
Martijn

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 26 okt, 2013 11:12 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11867
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Dank je, Martijn. Het is uitgesneden met een gebogen Excel. Een rechte was misschien nog handiger geweest, maar die zou snel slijten op het metaalfolie.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 26 okt, 2013 11:55 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 dec, 2008 1:28 am
Berichten: 5407
Woonplaats: Assen
Echt mooi om te zien hoor Steven, hoe je de kleinste details aan de hand van foto's namaakt! Ga zo voort, wij kijken en genieten aandachtig! :brouw:

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 30 nov, 2013 17:55 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11867
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Het is weer een tijdje geleden voor een update en er is ook niet meer zoveel gebeurd; alleen het dek is in p+ gezet met de kwast om een stevige deklaag te krijgen. Maar vandaag kan ik toch het volgende melden:

http://www.tomsmodelworks.com/catalog/product_info.php?products_id=527&osCsid=3600ad63721f923bde75421c1fd7ec09

De nieuwe kit van Tom's Modelworks voor Sims/Benson class destroyers is besteld.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 12 dec, 2013 13:46 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11867
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Afbeelding

Dit pakketje kwam gisteren binnen met de post. Er zaten twee grote stukken karton in om een klein zakje te beschermen. Het kwam op naam van mijn broer omdat er met Paypal betaald moest worden.

Afbeelding

Afbeelding

Dit is de nieuwe photo-etch set die Tom's Modelworks uitgebracht heeft voor de Sims klasse destroyers. Dat betekent dat we naast de Bismarck weer met wat anders aan de slag kunnen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 18 dec, 2013 12:16 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Wat een metaalwerk, ik zou echt gillend gek worden maar ik heb zo'n vermoeden dat jij je ei er wel in kwijt kunt!

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 19 dec, 2013 2:54 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11867
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Ik heb geen idee hoeveel ervan ik nodig ga hebben maar de relinkjes zien er weer een uitdaging uit en de opbouw zal ook weer behoorlijk verzaagd gaan worden, denk ik.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 27 dec, 2013 17:04 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11867
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
De Hammann heeft nu ook wat referentie opgesnord en is daarom van stapel gelopen.

Afbeelding

Het boek linksboven van Antony Preston bevat bruikbare foto's van verschillende aanzichten van deze en vergelijkbare klassen van schepen.

Afbeelding

Deze onderdelen van de opbouw zijn al samengesteld, ze passen goed maar er is toch nog steeds wat materiaal te verwijderen waar de mallen samenkwamen. De schoorsteen moest uitgeboord worden om de korf van Tom's p.e. te gaan bevestigen. Het is een massieve schoorsteen dus heb ik na het boren en schaven een druppel lijm in het gat gelegd om alle ruwe kantjes weg te smelten. De Mk.4/12 radarantenne was een eerste plooikarwei maar het levert een verdienstelijk doorkijkeffect aan je antenne. De torpedobuizen zijn uiteraard vol gegoten op deze schaal dus heb ik de toppen even uitgehold met een scalpel, die zie je van de zijkant namelijk terug.

Afbeelding

De radarantenne vergeleken met een foto van Preston. Ik zie nog details die ik kan toevoegen, zoals een laddertje.

Afbeelding

Voor de dieptebommenrekken levert Tom zelf zijn referentiefoto's. Het is wel zo dat als je de plastic structuren tot tegen het dek aan wil vervangen, je de rekken zelf in de juiste hellingsgraad moet ondersteunen, op de foto is te zien dat de voorste pootjes groter moeten zijn dan de achterste en die zijn op de p.e. onderdelen alle even groot. Dus heb ik er zelf een paar toegevoegd. Nu nog de dieptebommen. Die zitten bij Tamiya aan het rek gesmolten dus ga ik ze waarschijnlijk zelf snijden.

Afbeelding

De golfbrekers aan de zijden zijn niet eenvoudig om te plaatsen, want ze steunen op kleine pootjes die helemaal aan de rand van het dek moeten komen. Deze ga ik waarschijnlijk nog een aantal keren losstoten, gelukkig zijn ze stevig gebouwd.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 28 dec, 2013 0:20 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11867
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Een eerste dryfit van een aantal zaken toont dat het de goeie kant op gaat met de Hammann.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Twee deuren zijn al gezet in de brug en er komen er nog een resem aan. De raampjes er in heb ik zelf moeten boren. Het luik in het dek zit volgens de instructies alleen aan de bakboordzijde. De buizen op de schoorsteen zijn scratch.

Afbeelding

De propeller guards zijn een verschrikking om te lijmen aangezien er geen pasnokjes voor zijn, de steunen bovenaan mag je gelijk met het dek afknippen.

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb het beperkt tot vier dieptebommen aan bakboord, want het andere rek was net iets te smal doordat het niet even diep geëtst was; daardoor plooide het op een andere plek en het was niet beter te krijgen dan dit. Valt niet op maar er konden dus geen depth charges in. De lijmvlekken tonen aan hoe moeilijk sommige dingen zijn om te bevestigen, gelukkig zijn die te verwijderen met een gebogen scalpel.

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 76 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 48 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement