Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 10:01 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 22 nov, 2023 20:07 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 11 okt, 2012 17:10 pm
Berichten: 1390
Rolf,

Het is inderdaad een mooi kleurtje, ik heb je Autocar Dump truck nog eens bekeken. Opvallend hoe dat blauw op foto's veranderd..
Ik had het al eerder op mijn Hogra model gebruikt in combinatie met wit, waar ik best tevreden over was.

Je had gelijk wat betreft de laadbak van de Autocar, die zit zeker veel te hoog, helaas te laat, misschien in een toekomstige verbouwing ofzo... :lol: :lol: :lol:

Mijn model OBB:

photo 278416

Met vr.gr.
JohnH


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 27 nov, 2023 16:12 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 11 okt, 2012 17:10 pm
Berichten: 1390
Bouwverslag Nr. 5

Beste brouwers,

Het constructiewerk is nu wel klaar....! :D

Vorige week heb ik vele uurtjes besteed, aan het afronden van deze ombouw.
Er moest nog een hoop gebeuren, een compleet nieuwe vooras gemaakt, dus weer veel passen en meten om de wielen netjes recht en op de juiste plek onder de spatborden te krijgen.

Hierna ben ik verder gegaan met het vijlen van de zijruitjes voor de portieren, het zat een beetje tegen, het materiaal beschadigd gauw, dus ik heb er wel 5 gezaagd en gevijld, voordat ik twee stuks zonder krasjes had. Maar de aanhouder wint.

Verder heb ik me de nodige uurtjes vermaakt met het fabriceren van twee koplampen, geen chrome randjes, gewoon simpel recht toe recht aan, zwart gespoten exemplaren.
Hierbij kon ik de bevestigingsbeugels redden van de oude lampen, dat scheelde weer veel werk om nieuwe te maken.

Zo tusendoor moest er natuurlijk nog het nodige schilderswerk verricht worden.

Zo kwam ik toch aan de laaste onderdelen, van achteren een nummerplaat met maar ëén achterlicht(rem)licht. Ook maar 1 achteruitkijkspiegel en wat ik zo tegenkwam op foto's, een naambord op de cabine. Ik vond dat wel leuk staan.

Als laatste moesten nog de voorbumper, het reserve wiel en een verlengde uitlaat en een ruitenwisser aangebracht worden.

Ik heb nog gedacht aan een trekhaak aan de achterkant, maar daar was geen ruimte meer voor. Daarvoor zit de laadruimte in de weg.
Dus dat heb ik maar zo gelaten.

En toen was de ombouw wel klaar.

Nu moet ik nog gaan verzinnen, wat er voor opschriften erop komen. Ik heb ook nog andere modellen die opschriften nodig hebben, dus daar ga ik eerst eens over peinzen, hoe ik dat ga oplossen.

Hier dan de voorlopige eindfoto's:

photo 591104

photo 591105

photo 591106

photo 591107

photo 591108

photo 591109

photo 591110

photo 591111

Helaas was het maar somber weer, dus weinig licht, ik heb wat extra lampen in stelling gebracht, maar dat hielp maar beperkt. Er gaat toch niets boven zonlicht buiten.
Dus even behelpen tot betere omstandigheden.

Conclusie, ik vind het idee best geslaagd, oud maakt nieuw, zullen we maar zeggen. Het is toch aardig zo geworden als ik in gedachten had.

Ik hoop, dat jullie plezier habben aan het bouwverslag en de foto's.

Met vr.gr.
JohnH


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 08 jan, 2024 17:57 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 11 okt, 2012 17:10 pm
Berichten: 1390
Bouwverslag Nr. 6

Beste brouwers,

Na alle feestdagen, wilode ik toch graag dit model helemaal afbouwen. Het stond er maar zielig en kaal bij op mijn kast.

Dus ben ik eerst maar op het Internet gaan spitten en links en rechts wat bruikbare opschriften gevonden.

Ik heb eerst maar de pin-striping aangebracht. Dat hoort gewoon bij die oude trucks. Hiervoor heb ik dun plakband donkerblauw geschilderd en dit met een zeer scherp mesje op maat gesneden.
Het was wel een gepriegel om het allemaal netjes strak aan te brengen, maar dat heb gelukkig al meer gedaan. Gewoon een geduldwerkje.

Dit was het resultaat :

photo 593547

photo 593548

photo 593546

photo 593549

Als laatste werk, kon ik toen de opschriften aanbrengen.

photo 593550

photo 593552

photo 593553

photo 593554

photo 593555

photo 593556

Na nog wat bijtippen hier en daar, was de verbouwing klaar.

Ik ben wel tevreden met het resultaat, deze Mack kan beginnen aan zijn tweede leven. :lol:

Met vr.gr.
JohnH


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 09 jan, 2024 15:29 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 18 feb, 2016 0:21 am
Berichten: 94
Respekt!!
Wat is die mooi geworden!!
Jammergenoeg is de serie Mack 26 alleen in USA te koop, voor acceptabele prijzen, maar verzending en douanekosten drijven de prijs wel op.
Hetzelfde voor de Bedfords van Emhar, moeten uit GB komen, waarbij dan ook weer douanekosten komen.

_________________
Met hartelijke modelbouwgroeten uit Portugal
Jos


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 09 jan, 2024 20:16 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 11 okt, 2012 17:10 pm
Berichten: 1390
Jos,

Bedankt voor je complimenten !

Het geeft toch wel voldoening om zo'n oud model te verbouwen en er iets heel anders van te maken.

Ik zat even te denken over je aanduiding Mack 26, je bedoelde denkelijk Atlantis 26, dit merk heeft blijkbaar de mallen van Monogram overgenomen, althans, dat maak ik op uit de gegevens van
Scalemates.
Inderdaad zie je dat er maar weinig wordt aangeboden. Jammer eigenlijk, want net als de Bedford, kun je er veel verschillende leuke uitvoeringen van brouwen.
En een beetje scratch- bouw is nooit weg.... :lol: :lol:

Zodoende ben ik al bezig met nieuw idee te vertalen in polystyreen. Ooit gehoord van Kleiber Trucks....? :wink: :wink:

Met vr,gr.
JohnH


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 10 jan, 2024 14:00 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 18 feb, 2016 0:21 am
Berichten: 94
Ja, ik bedoelde de Monogram 1926 Mack-truck serie.
Zou nu Atlantis zijn, maar incl verzending en douane alleen voor de liefhebbers.
Afbeelding

_________________
Met hartelijke modelbouwgroeten uit Portugal
Jos


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 11 jan, 2024 0:17 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 01 jun, 2006 13:03 pm
Berichten: 5691
Woonplaats: Flevoland
Jos,

Gewoon in Duitsland verkrijgbaar hoor:
https://www.modellbau-koenig.de/Vehicle ... Truck-1-24 :wink:

Gr. Arjan

_________________
Dear life, when I said "can my day get any worse" it was meant as a rhetorical question....not a challenge.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 52 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement