Deze kwam helemaal uit de kelder, uit de krochten van dit forum, dus ik heb effe moeten zoeken.
Maar zoals meerderen van jullie al op facebook hebben kunnen zien, heb ik ook de 141 weer opgepakt.
In de tussentijd heb ik een maatje van me aan het tekenen gezet voor nieuwe onderdelen van de bulk, en dat begint ook echt ergens op te lijken.
Als dat er ligt, kan ik me verder bezig houden met het chassis daarvan, en dan moet een bulk ook redelijk snel gerealiseerd kunnen zijn.
Ik ben er 2 tegelijk aan het ontwikkelen, eentje met een inwendige kip-cilinder, en een normale (voor die tijd) gladde kont, en een meer moderne versie met aanrijdingsbeveiliging (ADR-eis in de jaren '80 / '90) aan de achterkant, en een aan de voorzijde bevestigde kip-cilinder.
Als het tekenwerk klaar is, en de prototypes geprint zijn eens met andere partijen om tafel om het printen te prefectioneren.
Maar goed, de 141 eerst:
De voorkant zit er nog los op, en de lak moet nog worden gepolijst, verder kan ik er heel goed mee leven zoals ie er nu bij staat.
De cabine heb ik helemaal opnieuw aangepakt, en daarvoor heb ik een keer een nieuwe op de kop getikt. De oude wordt omgebouwd tot een 110 super, eveneens van de firma Plutrans met de oude reclame er nog op van Gebr. Pluymakers. Het voorbeeld staat op de voorgrond op onderstaande foto:
Deze heeft wel al een gril van de eerste 111, maar ik maak hem met de koplampen in de bumper, en een rechte gril.
Nu nog een zakje tijd......
Blijf gezond allemaal!
Groet,
Boenie.