Op de ESm een kit gekocht voor een zacht prijsje van een Ertl IH Paystar die dezelde cabine gebruikt als de M916 (6x6) en de M920 (8x6).
Thuis gekomen de cabine erbij gepakt, schoon gemaakt en besloten dat het tijd werd voor een "licht" ombouwprojekt als tussendoortje. De cabine heb ik immers voor de verandering, het chassis ook, zelfs de ophanging. Alleen andere spatborden, andere grille, een lier en een aangedreven vooras
Dus aan de slag en meteen erachter gekomen dat de cabine andere deuren heeft, de motorkap compleet anders is en er dus weer veel meer gescratched moet worden dan gedacht.
Als we dan toch gaan scratchen dan ook maarr meteen weer goed. De deuren eruit gesneden (moest toch) om te vervangen door gepantserde deuren die deel uitmaken van een CPK (crew protection kit). Zo'n CPK heeft bepantsering aan de buitenzijde en aan de binnenzijde wat dus lekker veel geknutsel geeft.
En dan is zo'n geopende motorkap ook wel mooi (in de rommelbak nog een Cummins 6-cilinder gevonden die met wat aanpassinkjes erin kan) en zijn we weer redelijk aan het herverbouwen
:
Groeten,
Rolf