Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 9:04 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 153 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 16  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: daf 1600 weer opgang
BerichtGeplaatst: vr 26 nov, 2010 8:46 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 24 jan, 2010 16:51 pm
Berichten: 1891
Woonplaats: Tiel
Hé Gerard. Hij ziet er al heel goed uit. Ik heb je vorige 1600 nooit gezien, dus ik weet niet hoe die er uit zag. Maar dit begint er al goed op te lijken.

Ik weet niet hoever alles al in elkaar is gelijmd, maar probeer de delen die je aan elkaar lijmt zo strak mogelijk te lijmen. zodat alle lijnen mooi door lopen. Hoe minder plamuur je hoeft te gebruiken, hoe beter.

Gr. Zeger

_________________
Bezig: GINAF F520 10x8


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: daf 1600 weer opgang
BerichtGeplaatst: vr 26 nov, 2010 8:59 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 08 maart, 2009 20:05 pm
Berichten: 824
Woonplaats: Sint-Oedenrode
Jajaja dit gaat hem zeker wel worden, netjes Gerard!
Even een vraagje alleen, het verticale stukje boven het voorspatbord tot aan de verdikking waar bijvoorbeeld de klink inzit, dus die onder de zijramen loopt.
Daar lijkt de achterwand op de foto's achterover te hellen.
Kan zijn dat het een vertekend beeld is doordat de cabine niet recht staat hoor.
Heb de foto even hieronder geplaatst, hoop dat je begrijpt wat ik bedoel, het is het onderste deel waar de achterwand overgaat in de zijwand, wat op de foto net voor de rol schilderstape valt.

Afbeelding

_________________
Check mijn Fotki site voor foto's: http://public.fotki.com/Kevvv/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: daf 1600 weer opgang
BerichtGeplaatst: vr 26 nov, 2010 11:11 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep, 2007 14:54 pm
Berichten: 1022
Woonplaats: Waddinxveen
moddertrukker schreef:
Nou, kilo's plamuur zijn volgens mij niet nodig. Je hebt het toch behoorlijk netjes aan elkaar gekregen. Ondanks de mengeling van oude en nieuwe onderdelen.
Zal wel weer te snel zijn maar de verdikking onder de ruitenwissers heeft bij een 2800 wél en bij de lichtere typen géén verlaging volgens mij. Dat is daar helemaal recht van links naar rechts.

Zoals je nu bezig bent gaat het heel zeker in de goede richting dus nu niet meer opgeven maar doorzetten!

gr Jeroen


Wordt aan gewerkt, ik wist het van de strip , we gaan verder ,leuk dat jullie scherp mee kijken

_________________
viewtopic.php?f=32&t=29970&hilit=DAF 1600 bibliotheek

viewtopic.php?f=32&t=32471&hilit=daf+geest


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: daf 1600 weer opgang
BerichtGeplaatst: vr 26 nov, 2010 11:14 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep, 2007 14:54 pm
Berichten: 1022
Woonplaats: Waddinxveen
ingzagers schreef:
Citaat:
Zal wel weer te snel zijn maar de verdikking onder de ruitenwissers heeft bij een 2800 wél en bij de lichtere typen géén verlaging volgens mij. Dat is daar helemaal recht van links naar rechts.

Iets te snel Jeroen.
Inderdaad hoort daar een vulstrip te zitten maar die gaat ook haaks omgezet richting de voorruit terwijl de kleine zijstukjes die je van de 2800 kan laten zitten bij de F218 schuin omgezet richting de voorruit gaan.
Je ziet dus duidelijk die vulstrip in het plaatwerk, betere foto kon ik even niet vinden maar zie onderstaand.

Afbeelding

Maar Gerard zal het topic wel goed lezen en daar rekening mee houden.
Trouwens Gerard, slim idee van je om dat stuk plaatwerk t.p.v. de spatborden te laten staan om daar dan het nieuwe overheen te zetten.
EN, de kleine portierraampjes hebben toch echt wel raamrubbers, welliswaar niet dik opgelegd maar ik zou daar wel mee kunnen leven dus daar het mes niet inzetten (even je hoofd draaien :wink:)

Afbeelding

EN, vooral niet teveel plamuren, zakt je na verloop van tijd in met een lelijke naad als gevolg. En dan meestal een half jaar nadat je model af is arghhhhh.
Succes.

Johannes


Ha johannes , nee hoor het kleine raampje ,laat ik de rubbers staan , ik doelden op het voorraampje wat je open kan draaien ,daar zit ook een een raamrubber bij italeri, en die hoort daar niet .

_________________
viewtopic.php?f=32&t=29970&hilit=DAF 1600 bibliotheek

viewtopic.php?f=32&t=32471&hilit=daf+geest


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: daf 1600 weer opgang
BerichtGeplaatst: vr 26 nov, 2010 11:16 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep, 2007 14:54 pm
Berichten: 1022
Woonplaats: Waddinxveen
van Hattem schreef:
Hé Gerard. Hij ziet er al heel goed uit. Ik heb je vorige 1600 nooit gezien, dus ik weet niet hoe die er uit zag. Maar dit begint er al goed op te lijken.

Ik weet niet hoever alles al in elkaar is gelijmd, maar probeer de delen die je aan elkaar lijmt zo strak mogelijk te lijmen. zodat alle lijnen mooi door lopen. Hoe minder plamuur je hoeft te gebruiken, hoe beter.

Gr. Zeger


ha Zeger , ik probeer het zo netjes mogelijk te doen , door veel schuren , trekt het wel eens een beetje krom ,maar de naden lijken erger ,dan dat ze zijn . Den je dat het een optie is , om met spuit plamuur de recht te gaan maken .Heeft iemand daar ervaring mee .

_________________
viewtopic.php?f=32&t=29970&hilit=DAF 1600 bibliotheek

viewtopic.php?f=32&t=32471&hilit=daf+geest


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: daf 1600 weer opgang
BerichtGeplaatst: vr 26 nov, 2010 11:18 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep, 2007 14:54 pm
Berichten: 1022
Woonplaats: Waddinxveen
ha Johannes ,

Bedankt voor de tip over het plamuur , mooi goeie foto van de instap , hij moet bij mij verder naar voren .
Er moet nog veel gebeuren , maar ja zicht he wat je maakt , kan niet snel genoeg de cabine dry fitten

_________________
viewtopic.php?f=32&t=29970&hilit=DAF 1600 bibliotheek

viewtopic.php?f=32&t=32471&hilit=daf+geest


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: daf 1600 weer opgang
BerichtGeplaatst: vr 26 nov, 2010 16:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Ziet er goed uit Gerard, vol blijven houden hè 8)

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: daf 1600 weer opgang
BerichtGeplaatst: za 27 nov, 2010 0:30 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Citaat:
Ha johannes , nee hoor het kleine raampje ,laat ik de rubbers staan , ik doelden op het voorraampje wat je open kan draaien ,daar zit ook een een raamrubber bij italeri, en die hoort daar niet .



Weet ik Gerard maar daarom heb ik die foto van de 2100 van Klein Kromhof erbij gedaan om je te laten zien dat er welliswaar niet zo'n opgedikt raamrubber als bij Italeri zit maar dat er wel een raamrubber zit.
Ik zou daar dan ook niks aan veranderen als ik jou was want de Italeri uitvoering is het makkelijkst te schilderen.

Johannes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: daf ft 1600 dt
BerichtGeplaatst: wo 01 dec, 2010 20:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep, 2007 14:54 pm
Berichten: 1022
Woonplaats: Waddinxveen
zo weer een paar stappen gedaan :
De achterkant was toch te breed ,bedankt johannes voor de goede maat , dus de zaag er weer in .


Afbeelding

Zo alle raamstijlen erin ,daar schijn ik iets mee te hebben .

Afbeelding

Het chassis , op lengte gemaakt tenminste komt in de buurt , heb het laaste stuk erafgezaagd ,wilden dit keer geen lijm verbindingen in het chassis

Afbeelding
Het dak is ook op maat ,maar dat werkt niet ,er moet een spoiler op en die loop anders ,ga dit wel gebruiken als binnendak .
Afbeelding
En de gril een beetje op maat gemaakt , is een hoop werk , misschien moet die helemaal opnieuw gemaakt worden .
Afbeelding

_________________
viewtopic.php?f=32&t=29970&hilit=DAF 1600 bibliotheek

viewtopic.php?f=32&t=32471&hilit=daf+geest


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: daf ft 1600 dt
BerichtGeplaatst: do 02 dec, 2010 7:20 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 maart, 2008 19:55 pm
Berichten: 2706
Woonplaats: Hank
Hey Gert,
Ziet er toch al weer veelbelovend uit zo , de cabine en het chasis.
Gr.Eric.

_________________
Scania V8

vtilborgmodelbouw.webs.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 153 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 16  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 39 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement