Blijkbaar gaat het met warm weer meer broeien bij mij, want ik heb een nieuw projekt. Een hele mond vol, blijft lachen met die Amerikanen:
United States Marine Corps Logistic Vehicle System Front Power Unit MK48 / Rear Body Unit MK16 5th Wheel Adapter + M870A2 Low Bed Semi Trailer, dus in het kort een: MK48/16 + M870A2
Het is een knikgestuurde 8x8 Oshkosh, lijkt veel op de Oshkosh HEMTT. Het voorste deel is een "halve" truck met twee gestuurde assen en een knik-verbinding. Het achterste deel is een "halve" trekker met twee assen, een schotel en een lier. De dieplader is een drie-assige dieplader met een neerklapbare zwanehals voor laden en lossen van bouwvoertuigen. De hele combinatie is het transportmiddel van de US Marines voor constructievoertuigen. En dus hun tegenhanger van mijn eerder gebouwde US Army M916A1 + M870A1.
Deze gaat uiteindelijk dienen als tranportmiddel voor de Unimog, alles in "Desert-Tan" uitmonstering.
Plaatjes komen vanavond.
Ben alvast begonnen aan de cabine, dat is deze keer relatief makkelijk. Deze bestaat namelijk uit alleen maar rechte panelen.
In ieder geval een linkje:
http://commons.wikimedia.org/wiki/File: ... 48_870.JPGMeer volgt!!
Rolf