Bouwverslag Nr. 6
Beste mensen,
Ondanks de warmte, heb ik toch wat vorderingen kunnen maken. De temperatuur viel mee in mijn hobbykamer, bovendien andere dingen kon je toch niet doen.
Zoals ik al schreef bij het vorige verslag, heb ik eerst twee achterdeuren gemaakt. Deze heb ik uit dik plaat gezaagd en bij stukjes en beetjes rond gebogen. Hierna heb ik twee raamopeningen
uitgezaagd en twee glasruitjes pas gevijld. Ik heb er voorlopig maar wat plakband op aangebracht voor het latere spuitwerk.
Het interieur heb ik daarna verder afgebouwd. Niet echt nieuwe dingen hier, een voorbank uit twee lagen dik plaat gezaagd en gevijld, aan de hand van de foto's een klein instrumentenpaneeltje
gemaakt. Het stuurtje kwam uit de spare box, verder een set pedalen, handrem en de versnellingspook maarten het geheel af. Dat was het wel, in die tijd was het allemaal redelijk functineel zonder
veel poespas.
Verder met het dak, dat moest nog hier en daar passend gevijld worden, vooral bij de cabine, zodat dit goed aansloot op de zijwanden. Het naadje wordt later weggewerkt met een dun stripje, wat
als regengootje dient.
Het uitzagen en pasvijlen van de portieren was ook een bekende klus, tricky deel zijn altijd de scharnieren, deze heb ik uit dun aluminium pijp gemaakt en met CA lijm vastgezet. Ik heb maar één
portier werkend gemaakt, zodat je toch wat van het interieur kan zien. De andere deuren hou ik maar dicht. Scheelt weer werk en erg funtioneel zijn ze tenslotte ook niet.
Zover was ik toen:
Ik had tussendoor ook nog twee zijkanten voor de motorkap gemaakt, de louvres zijn uit dun strip gemaakt, wel een precisie werkje om deze netjes in het gelid te krijgen met het vastlijmen.
Tja, toen liep ik toch tegen een probleempje op.
Ik had alles netjes naar tekening gemaakt, maar toch.... ik vond de motorkap ten opzichte van de voorruit wel wat laag zitten.
Dat is weer zo'n voorbeeld. dat tekeningen ook niet alles goed kunnen uitbeelden.
Ik ken mezelf wel een beetje, na al de jaren
, ik blijf me dan maar storen aan zo iets, dus na een diepe zucht, een nieuwe dikke strook plasticplaat op maat gezaagd en dit op het stukje
voor de voorruit gelijmd. Dat zag er gelijk een stuk beter uit, dus weer alles rond pas vijlen op de motorkap en na een rondje plamuren en schuren, was het naar mijn zin.
Een plaatje van de ronde achterdeurtjes, dat was wel de vraag of ik dat goed zou kunnen krijgen, maar ik ben wel tevreden met het resultaat.
Als laatste, kon ik nu ook de achterspatborden op maat maken en aan de carrosserie lijmen.
Nog twee foto's voor de leut, ik had nog een oude Revell Ford Anglia uit een ver verleden. Voor het kontrast er maar bij gezet, zodat de afmetingen een beetje uitkomen.
Tot het volgende verslag
Met vr.gr.
JohnH