Sommigen hebben op Facebook al gezien waar dit project naar toe zal leiden.
Maar ik zal ook hier, met terugwerkende kracht, laten zien wat ik van een DAF 3300 heb weten te maken.
Ik was begonnen met het maken van een Nooteboom ODBAZ 49-VV dieplader. Daar is het moeilijkste deel ondertussen achter de rug. Namelijk het deel met de wielstellen.
Wel had ik extra velgen nodig en deed daarvoor 'n oproep. Door twee personen werd ik geholpen en kon ik de wielen maken zoals ik ze wil hebben. Een van die twee personen kon mij ook aan de raampartijen helpen voor 'n DAF 2800/3300/3600. Deze had ik nog twee nodig, voor de Bleckmann DAF 2800 en de DAF 3300 YBZ.
Werd mij de vraag gesteld of ik zijn hele onderdelenvoorraad wilde overnemen..
Heel eerlijk gezegd niet maar ja, je weet maar nooit. Na overleg zou hij het een en het ander, samen met de velgen en raampartijen naar me toesturen. En toen was ik toch wel blij verrast. Veel best wel bruikbaar spul voor in de toekomst en terwijl ik aan het twijfelen was wat voor 'n truck er voor de Nooteboom moest komen lag het antwoord, in onderdelen, nu recht voor mijn neus..
Veel DAF onderdelen en zo waar een bijna compleet 6x4 model. Type naar eigen idee in te vullen. Er ontbrak een stuuras, cabinesteun en stuurhuis. Gelukkig kon ik dat uit eigen voorraad te pakken krijgen.
Aangezien ik de laatste tijd al meer DAF's van dit type heb (om)gebouwd besloot ik dan deze keer er iets meer werk van te maken. Een naar 'normaal' model teruggebouwd export-uitvoering type. Maar nog wel te herkennen als zodanig vanwege de extra luchtfilterkast en andere stalen spatschermen achter de voorwielen.
Een grotere dieseltank zat ook in de toegestuurde 'rommeldoos' en de extra luchtfilterkast kan ik van de 2800 NTT/NAT wel aanpassen. Spatschermen maar zelf maken en verder wil ik er deze keer 5-gaats velgen onder hebben..
En maar beginnen met bouwen, bijwerken, aanpassen enzovoort..
Eerst maar eens aan de ombouw van de velgen begonnen:
De grotere DAF dieseltank verbeterd:
Een inschatting van de afmetingen:
Extra strip op de dieseltank:
De stuuras verbeterd, spelingsvrij gemaakt en opgeknapt:
Voorwielen aangepast:
Wielmoerringen aangepast:
Plastic opleggerbanden gebruikt als voorband. Eén helft is versmald:
Met de wielmoerringen:
Zo ziet het eruit onder de cabine:
Dieseltank verder afgewerkt:
De tankbanden op maat gemaakt en op de tank gelijmd:
Dit was het voor deze keer.
gr Jeroen