@Dennis: nee, het is een statisch model gelukkig
… ik zet mijn modellen in losse vitrines en kom er dan niet meer aan.
Niet veel, maar wel wat voortgang. Het brandschot, het ‘pedaalwerk’ en de versnellingsbak aan en in het buizenframe geplaatst. In het framewerk moet ik nog twee kleine stangensetjes aansluiten op de bak en de stangen die uit het chauffeursdeel naar achteren lopen … best wat gefriemel en op de één of andere manier kan ik het tweede stangetje niet vinden …
Het buizenframe moet hier en daar nog wel worden bijgewerkt, het buigen / persen / afbrekende stangetjes hebben hun tol ge-eist. Met wat epoxy en vuller werk ik dat straks bij - en dan ook de verf daar bijwerken.
In het kader van ‘even wat anders doen als het niet lekker loopt’ de bladveren in elkaar gezet. Dat zijn PE-delen, dus chroom/RVS look, dat vind ik niet zo mooi dus dat heb ik afgewerkt met Steel Metal Wax. De MFH onderdeeltjes heb ik even gelaten voor wat ze zijn, mijn koperen klinknageltjes pasten perfect
.
Heel kenmerkend voor deze D50 is het V8 blok dat scheef in het chassis staat … daardoor kan de aandrijfas NAAST het stoeltje lopen waardoor de rijhoogte van de auto lager werd. Dit buizenframedeel kwam geheel vervormd uit de doos - vervelend, want daaraan wordt ook de gecompliceerde voorwielophanging gemonteerd en daar is van alles fout gegaan en zal ik met scratchwerk een oplossing moeten vinden.
Ik ben een paar uur bezig geweest om de boel zo in vorm te krijgen dat het motorblok er in past - nu dat stuk ervoor passend krijgen
En toch ben ik naar een volgend model aan het kijken - deze manier van bouwen is denk ik heel dankbaar voor een oude motorfiets en ze hebben een mooie 1/9 Crocker en Brough Superior. Dan is dit maar mijn eerste ervaringkit
- want een hoop fouten die ik nu gemaakt heb zal ik niet meer herhalen. Hoop ik.