Weer tijd voor een update. Alvorens ik verder kan met de body en het samenbouwen moeten eerst alle draden aangelegd worden. Je kunt er later niet meer bij komen.
Eerst verder met de het dashboard.
De achterzijde voorzien van de klemmen waarmee de klokken in het dashboard zitten. Van de onvolprezen zelfklevende aluminium tape gesneden.
De wijzerplaten geplaatst en met glanzende clearcoat verzegeld.
Zoals gezegd toch maar een poging gedaan om ook de gaskabel aan te leggen.
Zo zag het eruit bij de echte wagen.
Nikkel zilverdraad zodanig gebogen dat het in de buurt komt van de echte stang. Voor de kabel bevestiging moest ik een beetje improviseren. Maar beter dan geen gaskabel denk ik dan maar.
Samen met de kabel voor de toerenteller en de olietemperatuur is het model nu compleet bedraad. De stoel past er gelukkig nog in. Was toch iets breder geworden door die bekleding.
De koppeling, rem en gaskabels naar de pedalen gebracht. Afgedekt met die beruchte aluminium tape. Dat verdwijnt straks onder de bodemplaat.
Nu kan het dashboard geplaatst worden, en alle kabels aangesloten.
De extra tank past gelukkig ook nog. Zit klem zonder lijm.
De bodemplaat licht gebogen en gemonteerd.
Weer tijd om de rest van de body weer droog te passen en bij te buigen tot een zo goed mogelijke passing. Ook bij de echte auto vallen die panelen een beetje over de tanks, in plaats van daar precies op aan te sluiten. Het mooie van dat witmetaal t.o.v. resin is wel dat het blijft staan in de vorm waarin je het buigt.
Als extra detail heeft de kit de mogelijkheid om met 0,7 mm brede witmetaal schijfjes de klinknagels na te bootsen waarmee het cockpitraam en andere opbouw delen aan de body zitten.
Bij een test blijken die dingen heel slecht goed te plaatsen, en je kunt ook slecht de puntjes verwijderen waarmee die 0,7 en 0,5 mm rondjes in de FE sprues zitten.
Dus toch maar besloten om 52 gaatjes te boren, zodat ik daar later nageltjes van Tameo, eigenlijk bedoeld voor 1/43 verbindingen, in te zetten na het spuiten.
Hier een begin. Weer iets wat je niet in 1 avond moet willen doen.
Ook de wielmoeren zijn redelijk in vorm gegoten, maar hebben weer de nodige bewerkingen nodig.
Dat was het weer voor deze week.
Dan kunnen we verder met de uitlaten, het stuur en de rolbeugel, waarna toch echt begonnen kan worden met de body en de opbouwdelen daarvan.