Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 8:39 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 01 dec, 2023 12:39 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9942
Woonplaats: Kaatsheuvel
Met de GT3RS klaar, is het tijd voor wat nieuws en ik blijf nog even in de RS reeks. Ik heb namelijk een heerlijk kleurtje (Mint groen) op de kop getikt op de IPMS in Houten bij een oude forum bekende Tom. (The Scalemodeling Shop)

Het gaat om deze kleur en ook de auto die ik ga maken (grotendeels) naar dit voorbeeld.
photo 591225
photo 591224

Het is de zeldzame en zeer prijzige Carrera RS. Deze is er in 2 uitvoeringen gemaakt, de basis en de ClubSport. Qua uiterlijk verschillen ze niet veel van elkaar. Het belangrijkste is de rolkooi die de ClubSport heeft boven de basis. Ik moet nog iets meer onderzoek doen voordat ik bepaal welke ik precies maak, maar aan de buitenkant maakt het geen verschil.
Als kit ga ik uit van de Revel Carrera 4. Prima instap doosje, maar ook niet geweldig. Aangezien het interieur behoorlijk gestript moet worden, leent deze kit zich wel goed om de zaag in te zetten :twisted:
photo 1526
photo 1525
photo 1527

En zoals gezegd, welke versie het precies wordt , voor de buitenkant maakt het niet uit. De RS heeft een bijzondere achterbumper met twee bulten. Waarom... ik heb geen idee, maar het is een typisch kenmerk.
photo 591220
photo 591218
photo 591219
Ik heb die sectie voorzichtig uit gesneden en dan ga ik een 3D model maken van het stuk dat ik ga vervangen. Dat kan ik dan voor andere aanbieden op Cults3D.

Hier nog even het verschil tussen de normale vlakke bumber en het stuk met de "bulten".
photo 591221
photo 591223
photo 591222

Zo de kop is er weer af :D

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 04 dec, 2023 10:40 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9942
Woonplaats: Kaatsheuvel
Ik heb de ruwe vorm van de bumber overgenomen in een 3D tekening. Dit eerste printje was om te kijken of ik de curves allemaal goed heb en ik ben zeer tevreden.
photo 591351

Momenteel draait een 2 printje waarbij ik het stukje iets breder heb gemaakt, de bolling aan de bovenkant wat heb afgevlakt, omdat die iets boven de bumber uitstak. Hopelijk past dat dan goed en dan ga ik de uitsparing voor de kentekenplaat maken en die "bulten" toevoegen.

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 04 dec, 2023 18:19 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9942
Woonplaats: Kaatsheuvel
En dit is test print nummer 2. Volgens mij heb ik de pasvorm prima te pakken.
photo 591383
En met resin onderdelen moet je altijd iets schuren, al is het alleen maar om de printlijntjes weg te werken. En je zaagt ergens zomaar een stuk plastic uit... dat is nooit met chirugusche precizie.

Nu is het tijd om de uitsparing te maken voor de kentekenplaat en dan de eerder genoemde bulten modeleren.

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 05 dec, 2023 11:31 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9942
Woonplaats: Kaatsheuvel
En weer een klein stapje verder. Ik denk dat ik zo de vorm te pakken heb, dus heb de volgende tekening aan mijn printer gevoerd.
photo 591436

Als dit naar mijn wens is, dan ga ik de laatste kleine details toevoegen en wordt de print hopelijk definitief.

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 05 dec, 2023 12:55 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9942
Woonplaats: Kaatsheuvel
Ik kan niet anders zeggen dat ik nog steeds erg blij ben met hoe dit onderdeel is geworden.
photo 591437

Tijd dus voor de lampjes en het rondje van het sleepoog.

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 06 dec, 2023 8:41 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9942
Woonplaats: Kaatsheuvel
De laatste testprint, de details komen er mooi uit en ik denk dat ik deze ga gebruiken.
photo 591441

Ik zal alles nog wel een keer in de primer zetten voordat ik het definitief vastzet, want primer weet altijd de kleine onvolkomenheden zichtbaar te maken.

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 07 dec, 2023 4:55 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 14 apr, 2014 15:49 pm
Berichten: 1007
Aa, nu snap ik wat je bedoelt met die bulten. Knap gedaan. :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 15 dec, 2023 9:16 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9942
Woonplaats: Kaatsheuvel
Tijdens het passen van de body merkte ik dat deze wat zat te wringen. De bodem werd steeds een beetje naar voren geduwd. Na wat speurwerk leek het erop dat de binnenkant van de wielkasten van het zwarte deel wat te dik waren. Die heb ik wat afgevijld en nu schuift alles netjes in elkaar.
photo 591916
photo 591917
photo 591918

Toen was het weer tijd voor de body. Ik had nog wat kleine puntjes van aandacht gevonden. Zoals het ontbreken van een deel van de sponning. Dit model heeft een motorblok, die is niet geweldig gedetailleerd, maar misschien dat ik het wat kan opleuken. Maar ja, dan moet je wel beginnen met de motorkap, dus een randje styreen toegevoegd. Daarna alles in de primer gespoten, gecontroleerd op plekjes waar nog wat plamuur moest komen en dit nog 1x herhaald.
photo 591919
photo 591920
photo 591937

Ik ben tevreden over hoe de body er nu bij ligt. Maar omdat het spartaanse interieur voor een deel ook de exterieur kleur krijgt, heb ik die er maar eens bijgepakt. Revell is een meester in het maken van gaten op de meest gekke plekken. En ik heb er nog 1 toegevoegd door de voorwielaandrijving weg te halen. Dat heb ik allemaal gevult met een stukje plastic zodat ik het fatsoenlijk glad kan zetten met wat plamuur.
photo 591935
photo 591936

Even later vielen mij ook de rempedalen op... dat lijkt op een timmerwerkje van een 5-jarige in zijn houten skelter. Dus meteen nieuwe getekend en geprint die correct zijn aan het origineel.
photo 591934
photo 591938

Op die laatste foto zag ik (na het maken van de foto) nog een deuk in de middenconsole. Een veel voorkomend probleem bij deze Revell dozen... dat moet dus ook nog even opnieuw.

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 15 dec, 2023 9:30 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 14 apr, 2014 15:49 pm
Berichten: 1007
Serieuze aanpassingen aan body en chassiskuip die allemaal hout snijden. Knap en mooi werk. :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 04 jan, 2024 3:01 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 20 maart, 2013 15:43 pm
Berichten: 53
Deathtrap schreef:
Met de GT3RS klaar, is het tijd voor wat nieuws en ik blijf nog even in de RS reeks. Ik heb namelijk een heerlijk kleurtje (Mint groen) op de kop getikt op de IPMS in Houten bij een oude forum bekende Tom. (The Scalemodeling Shop)

Het gaat om deze kleur en ook de auto die ik ga maken (grotendeels) naar dit voorbeeld.
photo 591225
photo 591224

Het is de zeldzame en zeer prijzige Carrera RS. Deze is er in 2 uitvoeringen gemaakt, de basis en de ClubSport. Qua uiterlijk verschillen ze niet veel van elkaar. Het belangrijkste is de rolkooi die de ClubSport heeft boven de basis. Ik moet nog iets meer onderzoek doen voordat ik bepaal welke ik precies maak, maar aan de buitenkant maakt het geen verschil.
Als kit ga ik uit van de Revel Carrera 4. Prima instap doosje, maar ook niet geweldig. Aangezien het interieur behoorlijk gestript moet worden, leent deze kit zich wel goed om de zaag in te zetten :twisted:
photo 1526
photo 1525
photo 1527

En zoals gezegd, welke versie het precies wordt , voor de buitenkant maakt het niet uit. De RS heeft een bijzondere achterbumper met twee bulten. Waarom... ik heb geen idee, maar het is een typisch kenmerk.
photo 591220
photo 591218
photo 591219
Ik heb die sectie voorzichtig uit gesneden en dan ga ik een 3D model maken van het stuk dat ik ga vervangen. Dat kan ik dan voor andere aanbieden op Cults3D.

Hier nog even het verschil tussen de normale vlakke bumber en het stuk met de "bulten".
photo 591221
photo 591223
photo 591222

Zo de kop is er weer af :D



leuk om te zien hoe je bouwt Deadtrap , je gaat gewoon 3 d printen ,als je iets ziet wat niet goed is ,echt mega gaaf .


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 47 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement