Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 9:13 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 23 okt, 2023 17:07 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4398
Woonplaats: Aartselaar
beste vrienden bedankt voor deze lieve en gemeende woorden het doet ons echt plezier [ deugd ]


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 02 nov, 2023 21:51 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4398
Woonplaats: Aartselaar
Beste modelbouwvrienden echt ik ben blij dat deze BMW af is begon er met volle moed aan eindigde in ellende alles wat kon mislopen liep , liep mis van niet goed passend tot versleten decals zelfs de velgen die erbij zaten en voor deze kit ge maanden maakt waren pasten niet   Ben helemaal niet tevreden , heb ik een verontschuldiging ? Misschien na 7 a 8 maanden eruit gelegen te hebben met als last een enorme rugzak die steeds door mijn hoofd loopt , concentratie verlies , kon mijne kop er niet bij houden 
Dus bij deze 1 van mijn slechtste modellen , mooi van ver maar verre van mooi u bent verwittigd 

het interieur valt redelijk me hoor ook wat problemen met de rol kooi die paste niet naar behoren

Afbeelding

 

Afbeelding




de voorbumper met spoiler


Afbeelding


de volgende miskleun waren de velgen die moesten met een klein schroefje vastgezet worden maar het centrale gat was zo groot dat het vijsje er gewoon door viel 
Heb het kunnen oplossen door het gat op te vullen met putty na een te lange droogtijd kon de putty uitboren tot de gewenste diepte om daarna met een beertje van 1.2mm door te boren zodanig dat het schroefje er door ging 

Afbeelding


Afbeelding


Zo dat is het zowat , door de omstandigheden thuis heb ik niet veel beelden gemaakt , ik hoop in de toekomst me terug te herpakken
Straks beelden van de auto


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 02 nov, 2023 22:19 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4398
Woonplaats: Aartselaar
Heb snel enkele foto's gemaakt om te laten zien 

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Voilà beste vrienden dat zijn zowat alle beelden van de BMW ik sluit dit hoofdstuk snel af en hij verdwijnt snel in de glazen kast hoor


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 03 nov, 2023 8:59 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 nov, 2013 13:30 pm
Berichten: 836
Woonplaats: regio Haaglanden
Hij is toch best aardig geworden...dat de decals slecht waren geworden kan jij niet veel aan doen. Wellicht beschouwen als de auto na een race? :)

Wat de wielen betreft, als wielen echt niet willen passen op een auto of truck, lijm ik ze meestal gewoon vast.

_________________
Thomas


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 03 nov, 2023 9:23 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4398
Woonplaats: Aartselaar
Beste Thomas dank u voor de lovende woorden , inderdaad langs 1 kant heb ik veel geluk gehad dat ik de decals zoveel mogelijk heb kunnen redden dat maakt alles nog redelijk aanvaardbaar
Wat de velgen betreft ik weet echt niet wat ze bij Fujimi er mee van plan waren de velgen zijn speciaal gemaakt voor deze kit omdat ze achteraan 5 gaatjes hebben waar de boutjes van de wielnaven in passen zoals in het echt he maar dan het centrale gat was dan veel te groot waardoor de centrale bout er los door viel , ik heb de Alpina ook nog liggen , zelfde kit andere uitvoering en ook de Alpina velgjes en die zijn wel juist raar he
Bedankt voor je reactie
Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 03 nov, 2023 11:54 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 05 feb, 2017 12:58 pm
Berichten: 846
Marc, je doet jezelf nu toch echt wel wat tekort.
Ja, je moest werken met een niet perfect model, maar door je vakmanschap is het toch nog een heel behoorlijk model geworden.
Dat door de door jou beschreven omstandigheden het wat langer duurde en soms niet nog verdergaande modificaties zijn uitgevoerd is niet vreemd toch.
Ik vind het juist een leuk model met die decals die als het ware het inwendige laten zien.

Hartelijke groet,
Eric


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 03 nov, 2023 12:05 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4398
Woonplaats: Aartselaar
Wow Eric ik ben echt vereerd door uw uitspraak , dat het juist van u komt de perfectionist bij uitstek
Dank u , ok de BMW stijgt toch een beetje nu hoor in mijn beoordeling , het is tensotte waar wat u zegt


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 05 nov, 2023 15:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 23 apr, 2005 15:22 pm
Berichten: 6562
Woonplaats: Houthalen (Belgie)
Al bij al een toonbaar model geworden. Toen je aan deze bouw begon had ik mijn twijfels over sommige dingen zoals pasvorm, decals, details en velgen/banden. Het is ook geen al te jonge Fujimi-kit, daarmee.
Maar ik ken jouw skills en heb ik gevolgd wat de uitkomst ging zijn. Ook de omstandigheden ken ik.
Je hebt er het beste van gemaakt, misschien ooit de Tamiya-versie eens maken. :wink:

Hopelijk gaat het wat beter met je vrouwtje :wink: :wink:

_________________
Mvg Johny 8)

"When people rob banks, they go to jail."
"When banks rob people, they get a bonus."

http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=66


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 05 nov, 2023 17:23 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4398
Woonplaats: Aartselaar
Dank u Johny
Ik heb er van gemaakte van wat er van te maken viel he , al bij al redelijk vind ik , zeker niet voor in een wedstrijd te zetten hahaha
Met Liliane gaat het zeer redelijk
Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 05 nov, 2023 21:25 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 okt, 2005 10:35 am
Berichten: 6319
Woonplaats: Blauwhuis
Marc. Ondanks de omstandigheden en tegenslagen. Een heel geslaagd model, waar je trots op mag zijn.

_________________
Grt'n Dennis


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: cire430, Google [Bot] en 57 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement