Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 11:53 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 19 dec, 2023 15:42 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9942
Woonplaats: Kaatsheuvel
De body is goed gelukt. Dit is een uitgangspunt waar ik op kan bouwen.
photo 592567
photo 592566
photo 592569
Ik laat de body nu even bij daglicht (het regent hier niet te zuinig) rustig verder uitharden voordat ik begin met het schuren van de printlijntjes.

Ik heb zelfs even de onderkant van de 964 RS er naast gelegd om te zien hoe het zit met de afmetingen. En kijk eens naar de wielafstand, die is helemaal goed.
photo 592568

En nu heb ik zojuist deze kleine onderdelen geprint. Ze zien er goed uit, maar na het wassen en uitharden kan ik pas echt een oordeel vellen.
photo 592570

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 20 dec, 2023 14:56 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9942
Woonplaats: Kaatsheuvel
Zojuist even alle onderdelen getest op de body en over het algemeen ziet het er goed uit.
Ik heb het even in een filmpje gezet: https://youtu.be/qOV-EkO-FJU

Eigenlijk heb ik alleen aan de gril nog wat werk. En de vleugel moet ik wat beter ondersteunen tijdens het printen.

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 21 dec, 2023 10:50 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 14 apr, 2014 15:49 pm
Berichten: 1008
Diepe buiging voor dit prachtige print resultaat. Zéér knap gedaan. :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 21 dec, 2023 20:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 23 apr, 2005 15:22 pm
Berichten: 6562
Woonplaats: Houthalen (Belgie)
Geweldig!!!!!
I stay tuned :wink:

_________________
Mvg Johny 8)

"When people rob banks, they go to jail."
"When banks rob people, they get a bonus."

http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=66


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 28 dec, 2023 1:24 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 31 jan, 2007 22:43 pm
Berichten: 344
Geweldig werk inderdaad! Een fiktieve vraag, om van te leren: wat zou je redelijkerwijs voor zo'n geprinte body moeten vragen? Bij een productie-aantal van 25 of 50, bijvoorbeeld? In de IPMS regio Zuid-Holland gaan we dit jaar twee presentatie doen over 3D printen, vandaar de vraag.

Rob


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 30 dec, 2023 10:08 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9942
Woonplaats: Kaatsheuvel
Tja... een hele goede vraag.
Ik vrees dat ik niet commercieel genoeg aangelegd ben om daar een marktconform antwoord op te geven.
De STL komt straks online voor een 15 euro of zo. (body onderdelen en wielen) Maar dan mag je die niet commercieel distribueren.

Als ik die voor iemand zou moeten printen (uren, resin, investering) zou ik 40 tot 50 euro vragen, denk ik.
En dan moet je natuurlijk zelf nog wel een donorkit meebrengen.

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 30 dec, 2023 15:01 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 31 jan, 2007 22:43 pm
Berichten: 344
Dank, interessant! Ik was gevoelsmatig op hetzelfde uitgekomen.

Rob


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 31 dec, 2023 1:24 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 20 maart, 2013 15:43 pm
Berichten: 53
robdebie schreef:
Dank, interessant! Ik was gevoelsmatig op hetzelfde uitgekomen.

Rob



Geweldig mooi word de Porsche ,leuk dat je kan 3 d printen . gaat hem wel worden .


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 31 dec, 2023 1:26 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 20 maart, 2013 15:43 pm
Berichten: 53
Deathtrap schreef:
Sommige hebben het misschien al gelezen, ik was op zoek naar een oude bouwdoos van Tamiya, maar kan die niet vinden (voor een normale prijs), dus ben ik maar weer eens in mijn favoriete 3D programma gedoken: Blender.

Of dit project gaat lukken weet ik nog niet, want dit is wel serieus veel moeilijker dan mijn voorgaande teken pogingen. Uiteindelijk is het zeker de bedoeling het model te printen en op te bouwen als elke andere bouwdoos, dus ik vind dat mijn tekenwerk hier ook wel thuishoort op het forum :mrgreen: 8) :D

Hier gaan we dan.
Eerst even het geheugen opfrissen van de echte auto:
photo 579303

En om te beginnen moest ik eerst wat referentietekeningen vinden die mij kunnen helpen met het ontwerp. Ik vond de bouwbeschrijving van de bewuste Tamiya doos en dat werkt eigenlijk wel goed.
photo 579310

Daarop ben ik voorzichtig de ruwe vorm van de auto gaan modeleren.
photo 579335
photo 579336
photo 579337

Een paar uurtjes verder en de vorm komt er al aardig in.
photo 579365

Ik ga de wielen kunnen hergebruiken die ik heb gemaakt voor de Porsche 935/77, want deze auto gebruikt dezelfde wielen (zover ik nu weet) maar ik moet nog wel die rode 'fans' maken die er in geplaatst zijn.
Verder ga ik het model in elk geval in verschillende losse delen maken, zodat het echt weer een bouwmodel wordt (en het is veel makkelijker printen). Dus enkele losse body delen, interieur, wielen... heel misschien ook wel de ruimte in de neus en de motor. :arrow: Dit gaat wel ff duren...



Dit is natuurlijk helemaal mooi , zelf maken , ik heb dit nog nooit meegemaakt , heel leuk om dit te volgen .


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 04 jan, 2024 2:58 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 20 maart, 2013 15:43 pm
Berichten: 53
Deathtrap schreef:
Sommige hebben het misschien al gelezen, ik was op zoek naar een oude bouwdoos van Tamiya, maar kan die niet vinden (voor een normale prijs), dus ben ik maar weer eens in mijn favoriete 3D programma gedoken: Blender.

Of dit project gaat lukken weet ik nog niet, want dit is wel serieus veel moeilijker dan mijn voorgaande teken pogingen. Uiteindelijk is het zeker de bedoeling het model te printen en op te bouwen als elke andere bouwdoos, dus ik vind dat mijn tekenwerk hier ook wel thuishoort op het forum :mrgreen: 8) :D

Hier gaan we dan.
Eerst even het geheugen opfrissen van de echte auto:
photo 579303

En om te beginnen moest ik eerst wat referentietekeningen vinden die mij kunnen helpen met het ontwerp. Ik vond de bouwbeschrijving van de bewuste Tamiya doos en dat werkt eigenlijk wel goed.
photo 579310

Daarop ben ik voorzichtig de ruwe vorm van de auto gaan modeleren.
photo 579335
photo 579336
photo 579337

Een paar uurtjes verder en de vorm komt er al aardig in.
photo 579365

Ik ga de wielen kunnen hergebruiken die ik heb gemaakt voor de Porsche 935/77, want deze auto gebruikt dezelfde wielen (zover ik nu weet) maar ik moet nog wel die rode 'fans' maken die er in geplaatst zijn.
Verder ga ik het model in elk geval in verschillende losse delen maken, zodat het echt weer een bouwmodel wordt (en het is veel makkelijker printen). Dus enkele losse body delen, interieur, wielen... heel misschien ook wel de ruimte in de neus en de motor. :arrow: Dit gaat wel ff duren...



Geweldig mooi word hij , de moby Dick .


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 52 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement