Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 7:46 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 67 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 26 sep, 2023 22:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 20 dec, 2014 17:19 pm
Berichten: 1394
Woonplaats: Deventer
Mooie cleane build, nice.

die oliekoelers , waar halen die hun rijwind eigenlijk vandaan daar in die achterbumper, lijkt mij niet zo efficient.

_________________
mvg, Peter
Bouw in progress: Opel Kadett V8 GTR 1:10 Full Scratch https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=53079
Finished Model: VW T1 '64 Single Cab Racing Project https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=50565
Finished Model: Lancia Lasupra http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=45661
Finished Model: Ford Capri Turbo Zakspeed Disassembled Body. http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=44773


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 27 sep, 2023 4:25 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 14 apr, 2014 15:49 pm
Berichten: 1007
Dank Ruud en Peter, die oliekoelers worden wel degelijk goed gekoeld vanuit luchtkanalen die in de motorklep hangen. Die sluiten perfect aan op die oliekoelers wanneer de motorkap gesloten is. De 2 naca-ducts bovenop de motorkap aan weerszijde van de ruit zijn de ingangen voor de koellucht. Vanuit hier gaan de koeltunnels rechtstreeks naar de olie koelers. :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 13 okt, 2023 16:57 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 14 apr, 2014 15:49 pm
Berichten: 1007
Heb geprobeerd om de kier tussen de voorklep en de luchtgeleider (vanuit de radiateur) weg te werken.
Hiertoe heb ik de voorklep ongeveer 2 weken in de houtgreep genomen m.b.v. 2 tafelklemmen.
Het resultaat was bemoedigend in die zin dat de spleet inderdaad al niet echt zichtbaar meer was. Om het helemaal strak op elkaar aan te laten sluiten heb ik de boel van binnenuit verlijmd met Kafuter 2 componenten lijm. Nu hebben zich bij dit proces helaas 2 heel dunne streepjes lijm toch naar buiten geperst. Dit kon ik pas na droging 24 uur later constateren toen ik de klemmen en bescherming kon verwijderen. Die Kafuter lijm is na droging oer hard en dus zeer lastig te verwijderen.
Ben nu zover dat ik het zo maar laat omdat ik bang ben bij langer polijsten door de lak te gaan. Plaatjes van hoe het nu uitziet komen later...

photo 587984

photo 587983


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 21 okt, 2023 16:58 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 14 apr, 2014 15:49 pm
Berichten: 1007
Waarschuwing vooraf, de macro opnames doen véél erger vermoeden dan het is maar toch.... :shock:
De plaatjes van bovenaf gezien tonen nog wat restjes (witte streepjes) Kafuter lijm. Deze lijmrestjes waren aanvankelijk nog wat dikker. Ik heb de met een plastic "beiteltje" wat vlakker kunnen maken. Vervolgens ben ik met een van vilt gemaakte slijptol heel voorzichtig gaan polijsten. Nu ben ik toch bang dat ik met het polijsten de vernislaag rondom de lijmrestjes heb beschadigd. Ik durf in ieder geval niet verder te gaan met dit polijst proces. Die Kafuter lijm is zo taai dat hier m.i. weinig mee gebeurt. Het zal erop neerkomen dat ik het zo zal moeten accepteren. Ik zal wel blijven proberen om een vervangende kap te scoren maar dat zal voor een acceptabele prijs moeten. Er wordt er momenteel een voor 200 euro aangeboden maar dat gaat mij te ver.

photo 588778

photo 588777

photo 588776

photo 588775


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 24 okt, 2023 17:46 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 05 feb, 2017 12:58 pm
Berichten: 846
Als die wat doffere delen nog weer iets glanzender weet te krijgen zie je er niets meer van. Ik herken het wel hoor. Je kijkt van dichtbij onder een felle lamp, en wellicht zoals ik met een loep lamp.
En je weet dat het er zit. Maar ik wed dat als je de wagen ook zonder dat glanzender maken gewoon neerzet in het normale licht en vraagt aan een kijker of die iets aan het model ziet, die het helemaal niet ziet.
En ik denk zelfs dat als je een nieuwe kap vindt, het nog maar de vraag is of je die weer zo mooi passend krijgt.
Ik vind het in elk geval een prachtig model, en een zeer mooie bouw met al die extra details.
We zijn allemaal perfectionisten, en elk van mijn modellen kent foutjes. Maar de gewone kijkers zien gewoon de prachtige vergaande mooie natuurgetrouwe modellen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 25 okt, 2023 2:30 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 14 apr, 2014 15:49 pm
Berichten: 1007
Dank voor je bemoedigende woorden Eric. Ik zag op E-bay een gebouwde F40 Competizione in Alesi "outfit" #60 die precies hetzelfde probleem had met een kierende voorklep. Met andere woorden als ik een nieuwe kap scoor is het nog maar de vraag of die wel helemaal oké is. :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 29 nov, 2023 11:03 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 14 apr, 2014 15:49 pm
Berichten: 1007
Heb besloten niet voor een nieuwe voorklep te gaan. Heb e.e.a. nog eens kritisch bekeken en eigenlijk is de beschadiging v/d lak ter plekke van de kier (overgang luchtkanaal/voorklep) met het blote oog nauwelijks zichtbaar.
Heb wat plaatjes geschoten maar nu zonder macro.

photo 591141

photo 591142

photo 591143

photo 591145

photo 591138

Ondertussen heb ik ook de standaard veel te grove plastic ruitenwisser vervangen voor een Tremonia foto-ets exemplaar.
De leiding voor de sproeier heb ik weggelaten.

photo 591139

photo 591140


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 29 nov, 2023 11:52 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9942
Woonplaats: Kaatsheuvel
Het is wat je zegt, op deze foto's zie je er niks van. Wel een lekkere glans trouwens
En misschien had je het zelf ook al gezien, maar het steuntje naar de splitter lijkt aan de rechterzijde wat te missen.

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 30 nov, 2023 13:17 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 14 apr, 2014 15:49 pm
Berichten: 1007
Dank voor je reactie Arno. Had zelf niet gezien dat dit onderdeeltje ontbrak op de plaatjes. De schrik sloeg me even om het hart omdat ik dacht dat het mogelijk in de stofzuiger was verdwenen. Gelukkig heb ik het blijkbaar kort na het maken v/d foto's gezien en gemonteerd. :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 02 dec, 2023 0:54 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 05 feb, 2017 12:58 pm
Berichten: 846
Ziet er prachtig uit. Ik zie op die foto’s die vermeende onvolkomenheid niet. Wat je wel ziet, is die hele mooie natuurlijke glans.
Die hele voorkant doet “echt” aan. En dat is toch waar we naar proberen te streven.
Ook die ruitenwisser. Wat een fantastisch ding is dat!!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 67 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 45 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement