De update n.a.v. de input van Midnight Creep waardoor de olieleiding nu op de juiste plaats ligt.
Bij de herstelwerkzaamheden bleek ook waarom ik dat waarschijnlijk zo gedaan had. De leiding is te kort voor het traject bovenlangs.
Daar heb ik wat moeten improviseren. Na wat experimenteren heb ik met wat aluminium buis een redelijk realistische oplossing gevonden.
Dit deel is later geheel buiten beeld.
In werkelijkheid is die olieleiding met een beugel aan de versnellingsbak bevestigd. Die beugel zit vast met een bout. Om de olieleiding zit een stuk rubber, met daarop een slangklem.
Hier op de foto te zien.
Dat heb ik zo goed mogelijk proberen te benaderen.
De beugel gemaakt van wat rest FE materiaal met daarop een dummy bout. Hier nog voor de bewerking. Het was niet meer mogelijk te boren, en ik kon dus geen echte bout gebruiken. De beugel is later nog verder afgewerkt. Hier is ie nog ruw.
Ik krijg het niet helemaal goed op de foto, maar hier het eindresultaat.
Dan verder met de laatste bedradings mods achter wat mij betreft.
De connector met de dynamo of startmotor verbonden.
Doordat alles al gemonteerd is, kon ik ook hier niet meer boren. Dus wat hulpstukken gemaakt van stukken uit de sprue, waar ik wel de gaatjes in kon boren en vervolgens plaatsen.
Uiteindelijk is dit het resultaat.
Dan de volgende mod. De uitlaat zat in de eindbeugel geklemd met veren.
Dan tot afgrijzen van mijn echtgenote de dremel in dat dure bouwpakket gezet.
Het was nog een heel geëxperimenteer met verschillende veren. Te lang, te kort, te veel uitgerekt.
Ook de wijze van bevestigen was een beetje een puzzel. Uiteindelijk heb ik gaatjes geboord waarin metalen pinnetjes met een kop gelijmd zijn.
Dit is het geworden.
Volgende keer verder met de voorkant. Hier alvast een deel van de afgewerkte buizen na het verwijderen van de verf en het polijsten.