Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 10:25 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 106 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 05 jul, 2023 2:45 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 14 apr, 2014 15:49 pm
Berichten: 1008
Héél mooi en inderdaad wat is een Bugatti zonder deze typerende bout borging. :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 05 jul, 2023 19:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 20 dec, 2014 17:19 pm
Berichten: 1394
Woonplaats: Deventer
Details maken het model, zeker dit soort details.

Mooi werk.

_________________
mvg, Peter
Bouw in progress: Opel Kadett V8 GTR 1:10 Full Scratch https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=53079
Finished Model: VW T1 '64 Single Cab Racing Project https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=50565
Finished Model: Lancia Lasupra http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=45661
Finished Model: Ford Capri Turbo Zakspeed Disassembled Body. http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=44773


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 10 jul, 2023 10:27 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 31 aug, 2006 11:32 am
Berichten: 2823
Woonplaats: Leiderdorp
Ziet er mooi uit al die boutjes op een rij.
Ben benieuwd hoe dat straks eruit ziet met de definitieve borging.

_________________
History is the version of past events that people have decided to agree upon - Napoleon Bonaparte (1769 - 1821)
-------------
Groepsbouw Franse Luchtvaart 1900 - Nu

1/48 HobbyCraft Morane Saulnier 410

En geheel iets anders....Soviet Lehaitre - Tracked Motorcycle 1/12


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 25 jul, 2023 2:03 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 10 mei, 2016 11:08 am
Berichten: 713
Woonplaats: Stolwijk
Slechts één foto, maar daarachter zit best wat werk :D … de grote opbouw van de carrosserie paste niet lekker. Ik dacht eerst dat er nog ergens wat pinnetjes van de borgbouten niet goed waren afgeknipt, maar dat was niet het geval. Voor de zekerheid er nog eens een schuurpapiertje langs de binnenkant gehaald, maar dat bracht geen verbetering.

De tank achterin en de stoel zitten er goed in, het lijkt erop dat of het chassis toch niet recht spoort of er zit toch een torsie in de opbouw van de carrosserie. Uiteindelijk heb ik dat deel voorzichtig warm gemaakt in een badje warm water en met een föhn drooggeblazen en zo wat temperatuur erin gehouden :brouw:

Omdat er inmiddels best een kwetsbaar geheel staat moet ik heel voorzichtig zijn met zaken aandrukken. Maar het is grotendeels gelukt, helemaal top zit het niet, maar acceptabel. Stoeltje ben ik tevreden over, de door de carrosserie gestoken remhendel zit ook goed - het meegeleverde canvasstrookje voor de afdichting heb ik vervangen door een stukje kunstleer wat ik nog had liggen (en ook hier alvast de stofweathering aangebracht).

De PE-deeltjes aan de buitenzijde (ter hoogte onderkant stoel) pasten door het gebruik van de borgpennen niet meer, daar heb ik twee gaatjes geboord zodat ik deze rond de boutjes toch kon plaatsen.

photo 583957

Uitlaat, wielen, de buitenom lopende stuur- en overige stangen liggen allemaal klaar :D - maar ik zal eerst de borgdraden aan moeten brengen, daar kan ik straks niet meer lekker bij. Zie er wel tegenop, de borgpennetjes zijn nog geen mm groot en hoewel ik het dunste ijzerdraad heb (34 gauge) vraag ik me serieus af of ik dat er omheen gewikkeld krijg.

Tweede miniprojectje is de beschermkap / ruitje dat op de carrosserie moet komen. Tussen de ruit en de carrosserie moet nog een stoflapje worden aangebracht, en twee kleine PE deeltjes dat de ruit op zijn plek houdt.

_________________
Groet, Ruud

Onderhanden werk: Lancia-Ferrari D50 MFH 1/12
Recent Afgerond: Fiat Mefistofele 1/12, Alfa Romeo 8C 2300, Bentley Blower 1930 1/12, Bugatti Type 35 B 1/12
Volgend project / stash: M1240A1 MRAP 1/32, Meng Panther, of MiniArt Stug III ausf. O


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 25 jul, 2023 6:55 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9942
Woonplaats: Kaatsheuvel
Ik heb bij Conrad nog dunnere draad gekocht. 0.05mm, maar dat is wel koper
https://www.conrad.nl/nl/p/tru-componen ... 70224.html

Wellicht met een kleurtje er op, dat het voor jou werkt.

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 25 jul, 2023 11:09 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 10 mei, 2016 11:08 am
Berichten: 713
Woonplaats: Stolwijk
Thanks Arno! Zeker overwogen, net als looddraad. Het laatste breekt te snel, koper is een crime om naderhand te verven (gaat eigenlijk niet zonder primer). Eerste alternatief vooralsnog is zilverdraad voor de naaimachine :D

_________________
Groet, Ruud

Onderhanden werk: Lancia-Ferrari D50 MFH 1/12
Recent Afgerond: Fiat Mefistofele 1/12, Alfa Romeo 8C 2300, Bentley Blower 1930 1/12, Bugatti Type 35 B 1/12
Volgend project / stash: M1240A1 MRAP 1/32, Meng Panther, of MiniArt Stug III ausf. O


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 26 jul, 2023 6:59 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 14 apr, 2014 15:49 pm
Berichten: 1008
Pfff, dat zal toch wel enige spanning teweeg hebben gebracht en dus niet alleen bij het model maar ook bij de bouwer. :lol:
Knap dat de Bugatti er nu toch al zo bijstaat.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 26 jul, 2023 16:31 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 27 maart, 2012 21:12 pm
Berichten: 2308
Woonplaats: R’dam
Mooi werk!

Voor mijn gestrande Lancia project was ik destijds ook op zoek naar dun metaalkleurig draad
Ik heb gebruik gemaakt van metaaldraad uit vuilniszakkenbinders. matig dun wel heel flexibel.
En nog dunner zijn de aders van 'oortjes' van MP3 spelers/telefoons. Tegenwoordig worden die niet meer van koperdraad gemaakt maar alu of metaalkleurig draad.
Als 3e bron zou je computersnoeren kunnen plunderen, soms zit daar een geweven metaalmantel omheen die je uit elkaar zou kunnen plukken..

Koperdraad als laatste zou je ook chemisch kunnen zwarten. Wat Schummie ook doet met zijn raceauto-onderdelen. Die laag gaat er niet zomaar af.
Maar dan moet het wel kaal koperdraad zijn, en niet met een laklaagje zoals vaak bij wikkeldraad wel het geval is.

Succes met dit prachtige werk!
Odorf

_________________
Net afgerond:1:160 VW busjes en meer
verslagen ... diep achter in de ijskast:
Diorama rondom een oude Unimog
Henschel HS22 in 1:160Lancia 037 in 1:24


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 26 jul, 2023 18:20 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 10 mei, 2016 11:08 am
Berichten: 713
Woonplaats: Stolwijk
Dank voor alle tips!

Vanmorgen een eerste poging gedaan met het 34 gauge zilverdraad, kennen jullie de uitdrukking ‘omgekeerd bidden’ … ?
Dat heb ik gedaan :D

Eerst even een beeld krijgen van hoe het er ongeveer uit komt te zien, droog passen van de wielen:

photo 583981

En een eerste poging, op het makkelijkste deel, zijkant en bovenkant carrosserie:

photo 583980

Zoals vaak heb je eigenlijk een derde handje nodig :brouw: - de borgbouten onderaan zijn taltijker, zitten dicht(er) bij elkaar en dat is een stuk lastiger. De eerste poging daar heb ik weer losgehaald, was er niet tevreden over. Met allerlei hulpmiddelen probeer ik nu én het draadje aan te drukken langs de borgpen én aan twee kanten strak te trekken :oops:

De doorgeboorde pinnetjes zitten goed genoeg vast, ik heb er nog 4 toegevoegd obv referentiefoto’s - plat met CA-lijm. Daar moet ik voorzichtiger mee zijn :D

_________________
Groet, Ruud

Onderhanden werk: Lancia-Ferrari D50 MFH 1/12
Recent Afgerond: Fiat Mefistofele 1/12, Alfa Romeo 8C 2300, Bentley Blower 1930 1/12, Bugatti Type 35 B 1/12
Volgend project / stash: M1240A1 MRAP 1/32, Meng Panther, of MiniArt Stug III ausf. O


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 27 jul, 2023 8:51 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
En toch, het ziet er toch weer mooi uit. Zat van de week toevallig de bouw van een zelfde model te kijken op YT, het was dan welliswaar een wat aftandsere uitvoering, maar wel verschrikkelijk mooi gedaan

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 106 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 60 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement