Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 7:45 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 07 jun, 2023 11:46 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 27 maart, 2008 13:12 pm
Berichten: 2648
Woonplaats: Houthalen (België)
Lang geleden dat ik nog eens een update heb gepost. Ik heb flink wat uren aan dit model gewerkt, vooral het maken van nieuwe onderdelen of aanpassingen.

Minichamps heeft een zeer gedetailleerd model gemaakt, maar niet alle onderdelen zijn correct voor de 1982 versie die ik wil maken.

Het is moeilijk om een overzicht van het gedane werk te posten omdat vooral gaat over een hele reeks kleine onderdelen.

Maar we gaan een poging doen.

De motor en versnellingsbak wordt aangepast. Op deze foto is de starter motor te zien, deze wordt eraf geschuurd en vervangen door een zelfgemaakte versie :

Afbeelding

Het ronde ding met de platte onderkant (geen idee wat het is) wordt ook verwijderd en vervangen :

Afbeelding

Deze foto toont de alu ring die ik als test heb geplaatst, de definitieve versie van de ring wordt een stuk breder :

Afbeelding

De steunen voor het buizeframe zijn een stuk dunner en in de juiste vorm geschuurd.

Voor :

Afbeelding

Na :

Afbeelding

Afbeelding

Dit is de bovenkant van de achterwiel ophanging, deze had ik wat aangepast :

Afbeelding

Afbeelding

Maar bij het dryfitten werd duidelijk dat de constructie niet sterk genoeg was, dus ben ik alles opnieuw gaan maken.

Een eerste, wat ruwe versie :

Afbeelding

Afbeelding

Het buizenframe wordt vervangen door messing buizen :

Afbeelding

De plastic buizen op dit onderdeel worden ook vervangen door messing buizen :

Afbeelding

5 messing buisjes en dan krijg je dit :

Afbeelding

Het is niet helemaal hetzelfde als bij de 1/1, maar de buizen gaan nauwelijks zichtbaar zijn, en ze moeten passen in de metalen body :

Afbeelding

De turbo's heeft Minichamps niet op het model aangebracht, die worden zelf gemaakt. Een eerste start :

Afbeelding

En flink wat uren later :

Afbeelding

De buizen worden nog op maat gezaagd en er moeten nog wat kleine onderdelen bijkomen, maar ik ben best tevreden met de turbo's.

Ik had ook aftermarket turbo's kunnen kopen, maar die vind ik aan de dure kant en ook die moeten aangepast worden.

Dit is in elk geval een leuk oefening, de 10 Ferrari F-40's gaan ongeveer dezelfde exemplaren krijgen.

Nog flink wat werk voor de boeg dus.

Net zoals bij mijn andere projecten wordt het ook hier een flink klus om alle zelfgemaakte onderdelen te monteren.

Van zodra ik heb uitgevogeld wat, waar en wanneer moet gelijmd worden, kan ik weer verder.

Tot de volgende

_________________
KeepFightingMichael


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 08 jun, 2023 1:07 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 14 apr, 2014 15:49 pm
Berichten: 1007
Mooi scratch en soldeer werk Pascal. :)
Je bent dus nog steeds bezig met de Bburago F40's?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 08 jun, 2023 9:15 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9942
Woonplaats: Kaatsheuvel
Fijn dat je het project weer een update geeft. Het is een hele andere kijk op diecast modellen. Simpel verzamelen kan iedereen ;)

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 49 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement