Weer tijd voor een update.
Dit nog ruwe witmetaal deel zal later de tank worden.
En de eerste bewerking van het bovenste deel van de body.
Afgewisseld met het samenbouwen en proberen te verbeteren van details.
Hieronder de delen van de dempers en veren van de achterwielophanging.
De veren heb ik de zuurbehandeling laten ondergaan, waarna ik ze gepolijst heb. De veren zijn nu wat donkerder geworden waardoor ze wat beter contrasteren. Met spuiten krijg ik dat niet zo strak.
Dan had ik nog wat geëxperimenteerd om de doppen van de cellen van de accu te kunnen spuiten.
Eerst een mal met een gat gemaakt wat over die doppen past.
Dat werkte niet, tenzij ik elke dop apart zou spuiten, en daarna de zaak zou laten drogen.
Dus maar eens precies gaan meten, en een mal gemaakt voor alle doppen tegelijk.
Met dit als uiteindelijk resultaat voor de bovenzijde van de accu.
En geplaatst op de accu die vervolgens voorzien is van een decal.
De luchthappers voor de achterremmen zijn massief. Om toch iets van een effect van openheid te verkrijgen heb ik de luchthappers voorzien van zwarte decal strookjes.
Het motorblok voorzien van de verdeler, oliefilter en de ontsteking. De draad van de verdeler naar de ontsteking was voorzien als een soort zwarte slang. Die was veel te dik. Dat is waarschijnlijk gedaan om die slang over de punt van de spoel te kunnen schuiven. Ik heb daar een millimeter van gebruikt, waarna ik er een rode draad in heb bevestigd. Zo is ie veel beter wat proportie betreft, en kun je die draad onderscheiden van de 12 bougie kabels.
Kleine delen van die slang heb ik vervolgens gebruikt om in de bougie gaten te plaatsen. De bougie draden kan ik daar vervolgens in plaatsen. Zo worden de bougie kappen een beetje nagebootst. En anders vallen die bougie draden in veel te grote gaten.
Hieronder is een deel al gedaan.
Verder met het aanpassen van de verdeler van de injectie. De pinnen waarop de slangen moeten komen zijn te groot. Dat kan worden opgelost door de slangen in te snijden, en ze vervolgens op de pinnen te lijmen.
Hoewel het meer werk is, heb ik toch gekozen om elk van die pinnen af te vijlen tot de juiste omvang.
Hieronder is te zien wat ik bedoel.
Op de rechter verdeler zijn de pinnen nog niet aangepast.
En dit is dan het eindresultaat. In totaal 3 van deze delen moet je maken om de 12 slangen voor de 12 cilinders aan te bevestigen.
Zie hier de 12 bougie kabels en de 12 benzineleidingen. Een hele spaghetti bij elkaar.
Na veel passen en meten ben ik uiteindelijk tot een resultaat gekomen wat er nog een beetje gestructureerd uit ziet. Ook de accu geplaatst. Als een kleine mod heb ik nog een beugel over de accu gezet. De kit voorziet daar niet in, maar bij de echte auto zit ie er wel. Ook weer gemaakt van de zelfklevende alu-tape van de bouwmarkt.
Nog 6 bougiekabels te gaan.
En van de zijkant met de bougie kabels geplaatst.
Het blok is nog niet gereed. Nu moeten de inlaatkelken nog netjes in het gelid geplaatst worden.
Maar dat is voor de volgende update.