Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 8:51 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 133 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 25 jan, 2023 18:58 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 14 apr, 2014 15:49 pm
Berichten: 1007
Zoals eerder vermeld zijn de grootste aanpassingen nodig aan de voorklep.
De opklap lampen komen te vervallen. Om dit te bereiken heb ik aan de binnenzijde aluminium plaatjes in gelijmd en aan de buitenzijde de overgebleven gaten gevuld met Milliput en vervolgens vlak geschuurd.
Boven het neus embleem moet een extra naca-duct komen. Hier ben ik meteen de fout ingegaan door me te laten (mis)leiden door een resin naca-duct. Na het zagen van het gat bleek dit véél te groot. :oops: :oops:
Na enkele nachten (niet) slapen heb ik uit de dorpel van een 1/18 Bburago F40 een naca-duct gezaagd welke qua maatvoering een stuk beter voldoet. Het te groot gezaagde gat zal dus moeten worden verkleind.
Boven de extra naca-duct moet een groot gat worden gezaagd t.b.v. de koellucht van de radiateur. Hierin moet een resin deel worden pas gemaakt. Het begin hiervoor is gemaakt. Wordt vervolgd.

photo 574321

photo 574322

photo 574320

photo 574324

photo 574323


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 26 jan, 2023 15:02 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4398
Woonplaats: Aartselaar
hola deftige verbouwingen , knap hoor


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 01 feb, 2023 22:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 23 apr, 2005 15:22 pm
Berichten: 6562
Woonplaats: Houthalen (Belgie)
cire430 schreef:
................................................

Structuur aangebracht door het spuiten van Tenco structuurverf (helaas niet meer verkrijgbaar :( )

..........................................................................


Motip Steenslag is hetzelfde, ook in spuitbus verkrijgbaar :wink:

_________________
Mvg Johny 8)

"When people rob banks, they go to jail."
"When banks rob people, they get a bonus."

http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=66


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 02 feb, 2023 2:09 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 14 apr, 2014 15:49 pm
Berichten: 1007
Dank voor de tip. :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 02 feb, 2023 12:33 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 05 feb, 2017 12:58 pm
Berichten: 846
@cire430,

Binnenkort ontvang ik mijn droomkit, de Pocher Lotus 72d, ook in 1/8.
Geïnspireerd door jouw bouwverslag durf ik het wel aan om ook die zoveel mogelijk proberen te “upgraden”.
Met name de motor, die bij dit model heel zichtbaar blijft.
Om te beginnen met het vervangen van meegegoten bouten door after market exemplaren.
Ik heb al gekeken bij een aantal micro schroeven leveranciers. Maar het begint me wat te duizelen van al die verschillende maten en vormen.
Heb je een indicatie welke soorten en maten jij gebruikt hebt?
Verder, die bouten in het kleppendeksel die je afgeslepen hebt, en vervangen door echte.
Worden die er los opgeplakt, of gaat het dan om varianten met een glad steeltje eraan die je in een daarvoor geboord gat plaatst?
En tenslotte; de bouten die je gebruikt hebt in de wielophangingen. Die zijn ook niet origineel denk ik.
Wellicht heb je nog meer tips die je kunt of wil delen.

Alvast bedankt.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 03 feb, 2023 5:02 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 14 apr, 2014 15:49 pm
Berichten: 1007
Leuk Eric, ik wist niet eens dat Pocher deze in het assortiment heeft.
Voor het motorblok heb ik stalen boutjes/moertjes van Autographmodel.de 0,8 en M1 met bijbehorende pe-ringen gebruikt.
Voor de kleppendeksels hoedmoertjes/ hutmuttern M1 van Knupfershop.de gebruikt. Deze hebben gewoon schroefdraad maar ik heb ze van een evergreen stangetje voorzien.
Bouten/moeren voor de wielophangeng komen ook van Knupfer e.o microschroeven.nl (M1,4)
Ben zeer benieuwd naar deze (ver)bouw. :)
Eric


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 03 feb, 2023 9:55 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 05 feb, 2017 12:58 pm
Berichten: 846
Bedankt Eric,
De kit komt vandaag binnen.
Ik zal dan een apart draadje maken met wat foto’s ervan.
Deze kit is inderdaad nieuw.
Ik zal in dat nieuwe draadje alvast wat foto’s van een andere bouwer van deze kit plaatsen.
Dan kun je duidelijk zien dat er met upgrades nog heel veel te verbeteren valt.
Hoe heb je die meegegoten bouten in de cilinderkop en kleppendeksel op een nette wijze verwijderd?
Ik begrijp dat je er vervolgens gaatjes in geboord hebt, waarna je die met een van evergreen voorzien stangetje hoedmoertjes erin gelijmd heb.
Het zal geen snel project worden. Ik heb geen ervaring met dergelijke grote modellen, en gezien de pittige prijs wil ik de kit niet verpesten.

Gr. Eric


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 04 feb, 2023 11:12 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 14 apr, 2014 15:49 pm
Berichten: 1007
Heb al even gespiekt in je nieuwe draad en ik moet zeggen dat je hiermee al een heel goede basis hebt om er iets nog veel mooiers van te maken.
Die meegegoten boutjes en moertjes heb ik met een scalpelmesje weggesneden. Soms helpt het om ze al eerst handmatig voor te boren maar meestal is dat niet nodig.
Neem vooral de tijd want zoals je al zegt is dit te kostbaar om te verklooien. :)
Kijk even goed naar het verschil van de M1,4 boutjes/moertjes t.o.v. M1,6
De SW (sleutelwijdte) varieert van 2mm naar 2,5mm (Kan ondanks de grote schaal toch te groot uitvallen).

Kijk ook even op Scaledetails.com in USA. Zij hebben upgrades voor Pocher modellen en als ik me niet vergis ook M1,5 boutjes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 21 feb, 2023 16:17 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 05 feb, 2017 12:58 pm
Berichten: 846
@cire430,

Mag ik je vragen waar je het gordelmateriaal, de gordels zelf, vandaan hebt?
Voor mijn Lotus zijn nog wat aanpassingen nodig, maar ik kan nergens 1/8 gordelmateriaal vinden.
Maar misschien heb je het zelf gesneden?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 22 feb, 2023 10:52 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 14 apr, 2014 15:49 pm
Berichten: 1007
Gordelmateriaal heb ik zeker niet zelf gesneden, dat zou ongetwijfeld rafelranden opleveren.
Nee, het komt van lintjeswinkel-xlnl en betreft Grosgrain-lint. Dit is qua structuur veel realistischer dan bv. satijnlint.
Mijn gordels zijn 6mm breed maar ik denk dat voor een F1 de breedte nog ruimer dient te zijn. Ik weet niet wat Pocher qua maat en kwaliteit aan gordelgespen bijvoegt.
Ik heb nog een foto-ets gordelset van Eduard liggen bedoelt voor een 1:12 F1 en deze is duidelijk groter dan wat ik voor de F40 nodig had.
Wat mij betreft mag je deze gratis van me overnemen. Zie plaatje. :) Het lint op de foto is overigens géén grosgrain-lint.

photo 576067


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 133 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 40 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement