Met het motorblok zijn we iets verder
- een eerste dryfit. De gaasjes en soldeerrand op de carb’s zijn naar mijn tevredenheid
Op de foto zie je links twee koperen buisjes die ik ga gebruiken om het plastic kit-part met pinnetjes te vervangen. De 24 (!) bougiekabels gaan er vanuit de bobines in en komen er onder de cylinders uit, dus ik moet een hoop gaatjes boren
.
De 4 bobines zitten er al deels op, straks gaan er 6 bougiekabels per bobine naar de 24 bougies, 4 per cylinder. Hopelijk nog zichtbaar (tussen de tube True Metal en de kleppendeksels) de originele, iele klepveertjes (staalkleurig) en de replacement (donker): een iets uitgetrokken trekveer
. Ze zijn 7 mm hoog, en ik vul ze met een 2mm staafje van 4-5mm - de veertjes vallen dan over de pinnetjes onder en boven en de staafjes ertussen. Hoop ik.
Om je een idee te geven van de zuigers die in dit blok tekeer gaan:
Italeri gebruikt een iets andere methode van verchromen dan anderen ... de sprues liggen al 2 dagen in een bleekbadje, maar er gebeurt niets. Normaal vliegt de chroomlaag er af! Morgen maar even voor ovenreiniger naar de supermarkt ... Het zwart wat je ziet is Alclad Gloss Black primer, evt. Oneffenheden vallen dan op - de alu dashboardplaat had wat werk nodig. Maar ook die primer komt niet los
Edit: de HG Ovenreiniger werkt óók niet