Intussen gaat het bouwen aan de Ford weer verder en ben ik beland in een fase waarin mijn partner er het hare van denkt, de hond zich met een diepe zucht omdraait in de mand en de goudvis met een middelvinger op haar voorhoofd zou tikken als zijnde "je bent getkt!". Gelukkig heeft een goudvis vinnen en met m'n dame en hond komt het ook wel weer goed
Het zit zo...Het motorblokje, interieur en chassis zijn momenteel "under construction" en ben hier uren achter elkaar mee aan het pielen op de vierkante millimeter. Opmerkingen als "dat zie je straks toch niet meer?" doen me alleen maar bevestigen dat ik op de goede weg ben. Ik zie sommige dingetjes misschien straks niet meer. Maar ik
weet het wel!!!
Vast herkenbaar voor velen hier.
Het chassis, interieur en het motorblok komen echter later aan bod. Eerst even het volgende. Tussen alle bedrijvigheid door is het regelmatig even dryfitten, referentie zoeken, denken en beeldvorming opdoen. Zo had oorspronkelijk bedacht om ( vaak afgaande op brouwverslagen van anderen met een soortgelijk type model) de raamlijsten chroom of aluminium te maken. Bv met BMF of door deze te spuiten... Gewoon... "Omdat iedereen dat zo doet"
Totdat ik onderstaande opzet even neergezet had om beeldvorming te verkrijgen. Hier op afgaande realiseerde ik me dat ik het veel mooier vind staan om de raamlijsten mat zwart of bv black chroom te maken. "
less is more".. dat principe!
De body heeft immers een prachtig diepe kleur middels het Dark mica bleu. De bumper, handgrepen etc gaan ook in kleur mee. Alleen de velgen en grill mogen eruit knallen als zijnde contrast. Door de raamlijsten alu of chroom te maken wordt een deel van de aandacht naar boven getrokken. Dit terwijl het model krachtiger is als de breedte benadrukt wordt
Er was dus een dillema.
Het sheetje alu BMF gebruiken wat ik hier heb liggen of voor zwart of black chroom gaan? Lange lap tekst, maar uit bovenstaande mag duidelijk zijn dat het ei is gelegd
Onderstaande foto's ter verduidelijking van het geschetste beeld.
Gril zit semi (half
) vast met een stukje tape.
Overigens heb ik een proefstukje gemaakt met het BMF. Had er nog nooit mee gewerkt en moet er uiteraard mee leren omgaan. Het viel me op het BMF nogal een plakkerig laagje achterlaat op de lak als deze verwijderd wordt. ( De stukjes die je dus weer verwijderd na snijden. ) Leek mij nogal een vreemd "iets" aangezien er toch nog blanke lak overheen gaat en kan me derhalve niet voorstellen dat het de bedoeling is dat de lijmresten kunnen, en ook nog mogen, blijven zitten. Heeft er iemand soortgelijke ervaringen en/of tips? Ik kom hierover op dit forum en bv tutorials op YT namelijk niets tegen. Dank alvast
Tot de volgende