Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 19 maart, 2024 4:38 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 30 maart, 2019 21:08 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 18 jan, 2014 20:42 pm
Berichten: 91
Woonplaats: Doetinchem
Hoog tijd voor een globaal overzicht tot nu toe, zodat jullie ook een beetje idee krijgen van de eerste stappen. :)

Boven- en onderkant; overtollige delen (spatborden, treeplank e.d.) verwijderd. Nu nog één mooi geheel van maken, dus ik heb nog wat te schuren en te plamuren...

photo 473575

photo 473574

De bodem. Voorzijde uit 1931 en de achterzijde uit 2000 en nog wattus...

photo 473573

photo 473576

Hier moet nog wel het één en ander pas gemaakt worden. :mrgreen:

Het pronkstukje aan de voorzijde toch ook maar van de Caddilac. Vind deze vorm echt het mooist. Dat vierkante saaie Roll's Royce geval gaan we niet doen. Ontchroomd in de bleek.

photo 473579

@Bert: Dit lijkt mij laag genoeg...

photo 473577

Voorwielen van de Corvette en de achterwielen worden dubbele Roll's spaakwielen. Twijfel nog over het feit of ik het grofweg zo moet laten, of dat ik toch het idee ga realiseren van ook één brede band zonder profiel.

photo 473578

En omdat we ergens structureel moeten beginnen...

photo 473580

Eerst maar eens lekker aan de knutsel met een heleboel motoronderdelen waar één vet blok van gemaakt moet worden. De rest gaat even terug in de doos en nu eerst alle focus op het blok. ;)

Deb.

_________________
"Ik wil het, ik kan het, ik doe het!"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 30 maart, 2019 23:38 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 18 jan, 2014 20:42 pm
Berichten: 91
Woonplaats: Doetinchem
Het grove begin van het blok ligt nu rustig te drogen de komende dagen...

De stappen:
Allereerst het onderste deel (Roll's) en het bovenste deel (Cadillac) grofweg met elkaar verbonden.

photo 473646

De vorige eigenaar was met deze auto's al begonnen en dus heb ik weer onderdelen losgemaakt, etc. De bovenkant:

photo 473645

En na een beetje schuren:

photo 473644

De naden aan de onderzijde alvast met purschuim dichtgemaakt. Mooi afwerken komt wel als het droog is.

photo 473647


De deksels lijmrestenvrij gemaakt en ontchroomd.

photo 473648

En aangezien ik de zijkanten van het bovenste deel heb moeten slopen omdat het anders niet ging passen, mag ik het ook weer herstellen toch? Tsja... best grote gaten... Drie stukjes sprue aan elkaar gelijmd als vulling.

photo 473649

En er in gestopt...

photo 473650

En best handig die horeca ervaring... slagroombus erbij en spuiten maar! :)

photo 473651

Nu ligt alles lekker te drogen en dat geef ik ruim de tijd. Over een tijdje dus verder met dit blok...

Tot de volgende update. ;)

Deb

_________________
"Ik wil het, ik kan het, ik doe het!"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 31 maart, 2019 0:13 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21286
Woonplaats: Bodegraven
Ja, lager zou ik ook niet doen met die ega lange neus.

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 31 maart, 2019 8:58 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4367
Woonplaats: Aartselaar
Veel Suc6 met uw aanvragen en hopelijk mogen uw wensen snel in vervulling gaan
Verder kijk ik uit naar uw werkzaamheden naar de Hotrod
Groetjes
Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 31 maart, 2019 14:08 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 18 jan, 2014 20:42 pm
Berichten: 91
Woonplaats: Doetinchem
Dankjewel Marc.

En die hotrod? Ze heeft me in haar greep, dus de updates zullen vast regelmatig verschijnen. ;)

_________________
"Ik wil het, ik kan het, ik doe het!"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 01 apr, 2019 22:31 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4367
Woonplaats: Aartselaar
Beste Debby een rare manier van werken met dat product maar heb er alle vertrouwen in dat het goed komt
ik zou zeggen suc6
Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 02 apr, 2019 1:40 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 18 jan, 2014 20:42 pm
Berichten: 91
Woonplaats: Doetinchem
Thnx Marc. ;)

Dat je opmerkt dat het een rare manier van werken is met dat spul, klopt helemaal. Maar ja... ik ben een rare en ik voel me er heerlijk bij. :) Probeer van alles uit en kleur graag buiten de lijntjes, maar laat me hoofdzakelijk leiden door mijn gevoel als ik aan het bouwen ben. Soms breng ik mijzelf daardoor in situaties waarbij het stoom uit mijn oren komt en ik me afvraag waarom ik dat nou zo nodig moest doen op die manier, maar soms ontdek ik ook nieuwe toepassingen of manieren van werken die me dan weer heel blij maken. Mijn doel is echter altijd wel een zo mooi mogelijk resultaat, maar plezier hebben in mijn hobby, me even helemaal kunnen ontspannen en even niet bezig zijn met de dagelijkse sorus is voor mij het belangrijkst.

Het idee dat ik in mijn hoofd had toch maar even in een soort "dryfit" om te kijken of het wel gaat passen zoals ik dacht en of ik niet tegen problemen aan ga lopen. Toch maar goed, want ik heb nu een aantal aandachtspunten die ik goed in de gaten moet houden, maar al met al ben ik wel tevreden en gaat het straks wel goed komen.

Dit is de gedachte grofweg, maar de details zullen straks het model moeten maken.

photo 473805
photo 473804
photo 473806

Het chassis en de motor zijn de eerste delen waarmee ik aan de slag ga. De plaatsing van de motor gaat heel nauwkeurig komen heb ik door deze dryfit gezien, omdat ik anders op andere punten een groot probleem heb, maar ik weet nu hoe en wat, dus we knutselen lekker verder. ;)

Deb

_________________
"Ik wil het, ik kan het, ik doe het!"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 02 apr, 2019 7:14 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21286
Woonplaats: Bodegraven
Tis een hele grote , hele dure hotrod, waar normaliter Ford T voor worden gebruikt :lol:

Persoonlijk denk ik dat de motor nog te hoog zit, zelf zou ik de motor lager verplaatsen tot bovenzijde kleppendeksel net onder de rand van de motorkap ligt, de "zijvleugels" waarschijnlijk de uitlaat collectors zou ik er afhalen en daar een losstaand uitlaatsysteem op maken met zo'n spaghetti uitlaat die dan aan beide zijde langs de onderzijde buitenkant weglopen naar achter.
Achterwielen zou ik zeker vervangen voor 1 brede band, krijg nu een beetje een landbouwtrekkergevoel bij die dubbellucht

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 02 apr, 2019 12:30 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7899
Woonplaats: Ingelmunster
Ik volg Bert met de opmerking over de positie van de motor. In verband met de uitlaten, gewoon even zoeken op "ratrod exhaust" en je hebt al ontelbare ideeën...

In verband met de achterwielen heb ik het idee dat dubbele wielen wel kunnen en passen in dit geval, maar dan niet met die brede voorwielen... dat vecht met elkaar als het ware, op alle gebied...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 02 apr, 2019 12:57 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 18 jan, 2014 20:42 pm
Berichten: 91
Woonplaats: Doetinchem
Dankjewel voor de input Bert en Silenoz!

Dacht ik toch dat die wielen in die combi supervet zijn... :? 10 jaar geleden was ik super eigenwijs wat dit soort verschillen in mening betrof en bouwde ik gewoon door. Tsja... posten en de input van anderen die er meer verstand van hebben negeren, ga ik zeker niet meer doen. Dussss... Ik ga mijn gedachten er eens over laten gaan, evenals over de motor en kom hier eerst op terug voor ik verder bouw. Kan wat aan het chassis werken ondertussen en googelen op blokken, dus hoef me niet te vervelen nog.

Dank jullie wel en als er wat :idea: :idea: :idea: gaan branden stel ik jullie op de hoogte van de energie leverancier om te kijken of die beter is dan de huidige. ;)

Deb

_________________
"Ik wil het, ik kan het, ik doe het!"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement