De kleuren zijn gespoten.
Eerst de velgen met metalic gun black. Aangevuld met wat druppels semi gloss black om ze donker genoeg te krijgen.
Het chassis vervolgens in zilver/aluminium gespoten.
Daarna de zaak afgeplakt om de versnellingsbak en de radiatoren in gun black te spuiten.
Het instrumentenpaneel en de stoel in semi gloss black.
De ophangings onderdelen in gun black evenals de uitlaat.
De stuurstangen moeten goed glanzen. Na zilver geprobeerd te hebben heb ik uiteindelijk molotow chroom gespoten wat ik een beetje verdund heb.
Dat heb ik ook gebruikt voor de spiegels en de tankdoppen.
De buizenframes die aan de binnenzijde van de cockpit komen te zitten. Die zijn inmiddels nagespoten met glans blanke lak. De knop van de versnellingspook is inmiddels zwart gemaakt.
En tenslotte de body gespoten in 4 laagjes met Zero Paints in de kleur British Racing Green.
In afwijking van de manual heb ik de laatste laag wel als een soort wet coat opgezet. Ik heb gemerkt dat de lak dan iets strakker opdroogt.
De 2K glanslak moet straks de rest doen.
Op deze wijze kan ik nu de decals wel vast opbrengen als de zaak echt goed droog is. Omdat de decals niet doorzichtig zijn, is het risico van silvering ook vrijwel afwezig.
Dat is tenminste de theorie.
Als de zaak goed droog is, wil ik de panel lines nog voorzien van een wash. Dat moet voor de laklaag neem ik zomaar aan.
Toch nog 8 kleuren voor dit relatief eenvoudige model.
Ben erg benieuwd hoe de 2K laklaag uit gaat pakken. Bij het vorige model, de Shadow DN9B van Jan Lammers was de kleur laag minder glad, maar dat werd volledig gecompenseerd door die laklaag.
Ik moet ook nog weer een cockpitraam op maat maken. Nooit mijn liefste karweitje. In deze kit zit er maar 1, dus het moet meteen goed.
Ook moeten er nog wat etched delen gepolijst en aangebracht worden.
Tot de volgende update maar weer.