Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 19 maart, 2024 6:17 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 120 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 22 sep, 2018 22:50 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 28 nov, 2005 21:59 pm
Berichten: 1922
Woonplaats: Veenendaal
Goedenavond luitjes, tijdens mijn vakantie lang genoeg kunnen nadenken wat mijn volgende build zou worden, ofwel iets anders zoals een amerikaan of iets dergelijk, of weer een motor...zoveel ideen, maar niet kunnen kiezen...Later bij thuis komst en na een kijkje in mijn stockkast heb ik besloten om aan wat oude geopende al reeds begonnen kitjes te beginnen.

Aangezien ik toch al in de BMW-vibe zit, toch maar een BMW gekozen.. het was of een Z3 of de Alpina B6. Jullie weten al welke het is geworden.... :lol:

The box

Afbeelding


De inhoud...waar al reeds aan het blok begonnen was ( niet door mij) en bij nader inspectie mis ik wat kleine motoronderdelen. Opzich niet zo erg want daar verzin ik wel wat op, alleen ik mis ook een buitenspiegel waar ik niet zo blij mee ben, dus ik ga een poging wagen om het bij revell vandaan te krijgen.

Afbeelding


Gelukkig hou ik wel van uitdagingen, want dat word deze kit zeker... ten eerste passen de bumpers voor geen meter, zowel achter niet als voor niet..de motorkap is redelijk krom. de body is ontzet en bij 1 raamstijl heeft de vorige eigenaar schijnbaar deze recht willen zetten met een aansteker of iets dergelijks :?

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding



Daarnaast zijn de wielen die er bij zitten helemaal vlut, uiteraard wil ik ze graag behouden, want ik wil hem wel graag in de originele Alpina style bouwen, dus we gaan kijken wat ik er van kan maken.

Afbeelding

De blok waar al aan begonnen was heb ik zogoed als ik kon uit elkaar getrokken en ligt in de remvloeistof. alles was geverf en niet netjes.

Ook de decals die er bij zat heb ik waaarschijnlijk helemaal niets aan, helemaal vergeelt en oud en uitgedroog.


Genoeg minpunten vanuit deze doos... nu de plus punten...


:!:



Mijn goede humor en een positieve instelling :mrgreen: zeker net vakantie gehad :lol:

Nee alle gekheid op een stokje...ik ga er alles aandoen om hier weer een beauty van te maken.

Zo heb ik de body in warm tot bijna kokend water gehad en een beetje lichtjes recht gebogen... nu is ie toch wel 80 tot 90 procent rechter. daarnaast de raamstijl gerepareerd... en vervolgens bijna de hele dag bezig geweest om de bumbers passend te maken. wat mij toch redelijk goed is gelukt., vervolgens de panellines uit geschraapt en de hele body geschuurd.



Gerepareerde raamstijl
Afbeelding


de neus passend gemaakt

Afbeelding


Afbeelding

de achterbumper passend gemaakt en de pannellines uitgeschraapt
Afbeelding

Afbeelding




Morgen de eerste laag primer spuiten om te zien of alles strak genoeg is en beginnen aan het blokje.


Gr Ruud

_________________
Afbeelding
http://www.hobby2wheels.com


Laatst bijgewerkt door Ruud op di 11 dec, 2018 15:12 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Revell BMW Alpina B6
BerichtGeplaatst: za 22 sep, 2018 22:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 23 feb, 2013 14:58 pm
Berichten: 696
Woonplaats: Arnhem Gelderland
Dit kitje heb ik in de jaren 90 ook nog gehad en gebouwd.
Ik ben benieuwd hoe de jouwe gaat worden....succes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Revell BMW Alpina B6
BerichtGeplaatst: zo 23 sep, 2018 2:52 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 24 dec, 2004 12:45 pm
Berichten: 6785
Woonplaats: Heemskerk
Veel succes Ruud. Zo te zien heb je al aardig wat werk moeten verrichten voor je echt kon starten....

Je wist waarschijnlijk al dat Scale Production de Alpina velgen ook heeft?

Voor de spiegels zou je eventueel m3 spiegels kunnen gebruiken van dezelfde scale production.... Bij revell kun je het wel vergeten. Die kit is al jaaaaaren uit productie.

Ik heb van Revell de m3 nog liggen. Ik zal eens kijken of daar een dubbele set spiegels in zit.

Kris.

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Revell BMW Alpina B6
BerichtGeplaatst: zo 23 sep, 2018 8:29 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4367
Woonplaats: Aartselaar
Beste Ruud decals kan je misschien toch nog gebruiken
Ten eerste hang ze in het zonlicht tegen een raam ze worden terug wit
Ten tweede Brouwers verkoopt een spuitbus om decals te sealen spuit ze er daarna mee in en kans dat ze terug bruikbaar zijn
Ik heb ook nog zo een kitje ergens steken
Suc6 makker


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Revell BMW Alpina B6
BerichtGeplaatst: zo 23 sep, 2018 16:23 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 28 nov, 2005 21:59 pm
Berichten: 1922
Woonplaats: Veenendaal
Dat klopt helemaal kris, ben gister de hele dag bezig geweest met de body...in mijn ogen toch het belangrijkste onderdeel dus dat moet gewoon goed zijn anders hoef je er niet eens aan te beginnen, dus voor mij was de prioriteit om te proberen de body toonbaar te krijgen...wat aardig is gelukt!

Wat betreft die velgen, nee dat wist ik niet... mocht het dus niet lukken,kan ik altijd daar naar uitwijken..weet jij ook toevallig ook de maat van de velgen die scale production heeft? vind de originele die er bij zitten iets te klein...en de spiegels...tja.. het liefst zou ik de originele willen hebben.. maar weet je, we zijn er nog lang niet, dus er kan nog van alles op verzonnen worden.. ik ken iemand op ebay die van verschillende kitjes alleen losse sprue raampjes verkoopt misschien kan ik daar iets scoren....komt allemaal goed :brouw:


Marc, ik ken al die trucjes ook,maar ik denk dat het bij deze decals niet meer helpt... uiteraard kan ik een gokje wagen, maar ben er niet positief over. Toch bedankt voor de tips.

Vandaag primer gespoten om de stand van zaken te bekijken en ik moet zeggen, ik ben 99% tevreden, super strak op 1 puntje na.. er zitten wat lichte zinkholes op de achterkant...was moeilijk te zien met al dat wit, nu beter te zien.

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding



Met plamuur de zinkholes dicht gemaakt, morgen ga ik daarmee verder..

Afbeelding



Ook de kleur weet ik al, Metallic blauw...ik twijfelde nog welk tint, licht of donker, dus heb ik twee stalen gespoten, 1 met grijze primer en 1 met zwarte primer..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Persoonlijk vind ik de lichtere kleur er echt uitspringen...dus dat gaat hem waarschijnlijk worden.


Daarnaast vandaag met het blokje bezig geweest, deze heb ik gewoon zilver gespoten en wat washes er overheen gemieterd :mrgreen:

Afbeelding


Afbeelding


Hier kom ik dus op het stukje waar ik wat onderdelen mis, de oliefilterkap, de achterste uitlaatspruitstuk en de ventilator.., nu heb ik de oliefilter en de uitlaatspuitstuk al kunnen vervangen voor een andere alleen de ventielator laat ik in het midden, daar komt toch de radiator overheen dus zie je niets meer van...evenals de uitlaatspruitstuk, want het blok ligt er toch scheef in.

Afbeelding

Afijn, een stukje verder alles gemonteerd en in de kleur geverfd.
Zo begint het in ieder geval weer ergens op te lijken :mrgreen:


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding



gr Ruud

_________________
Afbeelding
http://www.hobby2wheels.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Revell BMW Alpina B6
BerichtGeplaatst: zo 23 sep, 2018 18:43 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 03 dec, 2015 16:20 pm
Berichten: 379
Woonplaats: Temse
Was al een serieus werk voor je eigenlijk van start kon gaan.Motor zier er ook al goed uit.
Marc S


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Revell BMW Alpina B6
BerichtGeplaatst: zo 23 sep, 2018 21:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 23 feb, 2013 14:58 pm
Berichten: 696
Woonplaats: Arnhem Gelderland
De Alpina’s van Scaleproduction zijn 18 inch en personelijk vind ik ze mooier dan die hier bij de kit zitten.
Verder vind ik beide kleuren blauw wel mooi en M3 spiegels zouden niet eens verkeerd staan bij deze auto.


Nou krijg ik toch het beeld niet meer uit me hoofd.....ik moet toch langzaam opzoek naar een BMW Alpina :mrgreen:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Revell BMW Alpina B6
BerichtGeplaatst: ma 24 sep, 2018 17:31 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 28 nov, 2005 21:59 pm
Berichten: 1922
Woonplaats: Veenendaal
oldieman schreef:
Was al een serieus werk voor je eigenlijk van start kon gaan.Motor zier er ook al goed uit.
Marc S



Dat klopt, maar des te uitdagender het is :mrgreen:


@t Patrick, ik heb gisteravond even gekeken op de site van scale production en ik ga ze waarschijnlijk wel bestellen, ze zien er veeel beter uit, ook de M3 spiegels zien er goed uit, dus die bestel ik ook mee.

Voor de rest veel werk in uitvoering hierzo.. een hoop dingen die niet kloppen, maar zoals ik al zei, hoe leuker de uitdaging.

Zo heb ik gisteravond nog een dingetje ondekt... de koplampglazen kloppen niet echt met de werkelijkheid, er zitten verticale strepen in ipv horizontale strepen.
Op de doos zijn de horizontale strepen goed te zien...

Afbeelding


Nu heb ik het even opgezocht, er horen dus oorspronkelijk 5 strepen in te zitten, nu is het koplampglaasje best wel klein en om ze alle 5 er in te krijgen zou enorm priegel werk zijn en gedoemd om te mislukken, dus ik heb er drie in gesneden.

Afbeelding


Afbeelding


De verticale strepen dienen waarschijnlijk voor de ronde koplampglazen die er eigelijk achter horen te zitten.

Ook onder motorkap zit een dingetje wat niet klopt, zo hebben ze een plaatje er bij gegoten terwijl in het echt hier helemaal geen plaatje zit, dus dat hebben we weggehaald, het ronde dingetje wat er zit,zit er in het echt ook en is waarschijnlijk de diagnosestekker.

Afbeelding

Afbeelding

Daarnaast was het vandaag weer schuurdag, te beginnen met de zinkholes in de achterklep, deze gister geplamuurd en vandaag weg geschuurd.

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Vervolgens de kromme motorkap onderhanden genomen, op de zelfde manier als de body in warm tot kokend water gehouden en recht getrokken.
Voor de rest veel schuurwerk op de zijkanten passend te maken.
Op de foto's kan je zien dat de body toch wel weer een klein beetje krom trekt..hopelijk heb ik hier geen last van als de wagen helemaal af is.


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Ook de voorbumper passend gemaakt met wat schuurwerk.

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Wel weer een mooie pluspunt van de kit, er zit binnenwerk van de motorkap bij geleverd, wat ook wel weer extra werk betekend :mrgreen:

Afbeelding


Zinkholes in de motorkap en zinkholes in het binnenwerkt. daarnaast hebben ze de binnenwerk helemaal dicht gelaten wat ik dus weer open ga maken.


wegschuren van zinkholes

Afbeelding

Het open maken van het binnenwerk

Afbeelding

Motorkap en binnenwerk samen gevoegd...

Afbeelding



De gaatjes zijn nu dicht geplamuurd en worden morgen weer strak geschuurd, hopelijk morgen nog genoeg tijd om alles in de primer te zetten.


Gr Ruud

_________________
Afbeelding
http://www.hobby2wheels.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Revell BMW Alpina B6
BerichtGeplaatst: do 27 sep, 2018 20:52 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 28 nov, 2005 21:59 pm
Berichten: 1922
Woonplaats: Veenendaal
Goed nieuws, de bestelling is onderweg :D

Ook heb ik nog twee lijntjes erbij kunnen maken in de beglazing van de lampen zonder het te verprutsen :lol:

Voor de rest de body afgewerkt voor het spuitwerk, de motorkap afgemaakt en de spoiler op de kofferbak gemonteerd.

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding




en uiteindelijk vandaag de kleur er opgespoten.

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding





Gr Ruud

_________________
Afbeelding
http://www.hobby2wheels.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Revell BMW Alpina B6
BerichtGeplaatst: do 27 sep, 2018 21:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 23 feb, 2013 14:58 pm
Berichten: 696
Woonplaats: Arnhem Gelderland
Dat ziet er weer netjes uit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 120 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement