Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 23:35 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 258 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 26  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 25 maart, 2011 0:50 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
Zo.. 3 Ribben gesneden en geplakt.. hetgeen betekend dat het totaal aan definitief verlijmde delen nu op 15 staat.. :?

Stuk voor stuk de ribben ingesmeerd met een drupje lijm, en met een pincetje op hun plekkie gemanoeuvreerd.
Afbeelding

Hier is te zien dat de lijn nog niet helemaal goed is.. maar dat kunnen we nu in één keer met een schuurpapiertje in vorm wapperen..
Afbeelding

De Onderste moet 't meeste aangepast worden zoals je kunt zien, maar de lijn van de deur-naad zit er goed in
Afbeelding

Morgen eerst de andere kant maar eens plakken.. en dan de Curve aanpassen.. zo houden we de boel symmetrisch..

Eerst maar eens pitten..

Toch?.. ja.. Arie is tevree...

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 25 maart, 2011 17:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 dec, 2006 20:14 pm
Berichten: 3838
Ziet er goed, het vele werk is er goed aan te zien en tot nu toe is het vooral een verbetering. De ribben lijken nu beter te lopen al is het einde wat abrupt. Nou heb is zat foto's bekeken, maar wat je eerder opmerkte, niet alles is goed te zien en volgens mij is geen enkel model hetzelfde.

Blijft leuk om te volgen ;)
Grtz

_________________
--------------------------------------
Historisch correct? De waarheid ligt op het slagveld en zal daar blijven liggen ....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 27 maart, 2011 2:22 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
de Ribben nog even verder beetgepakt..

Restantjes lijm weggeschuurd, en de hele zwik even in de Kiereverklikkert gespetterd..
Afbeelding

ik ben inmiddels redelijk tevreden over de algehele looks..

Afbeelding

maar zoals hier te zien.. is de curve van met name de bovenste rib nog niet helemaal op smaak

Afbeelding

Inmiddels heb ik daar alweer even ferm de schuurlap overheen getrokken.. morgen bij daglicht en na de F1 ga ik even nieuwe plaatjes trekken..

dan komen ook de ploatjes van het interiterreur, waar ik de bestaande Porsche vloerconsole kunstig heb verweven met de Gemballa-geconverteerde middenconsole aan het standaard dashboard..

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 27 maart, 2011 17:29 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9942
Woonplaats: Kaatsheuvel
Nou... kom maar op met die foto's want het was heerlijk weer om te spuiten. (zie mijn topic :))
Aan je primer te zien is de body er wel klaar voor (lees: strak).

Arno

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 27 maart, 2011 18:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
Even Geduld nog Arno,

ik heb net de Boven en onderkant van de deurpanelen voorzien van een stukje plaatwerk, omdat de panelen naar binnen lopen, ontstond daar een kier met het bodywork.. en in de Echte Avalanche is daar ook een stuk plaatwerk te zien.. met een naadje.. bij mij komt dat naadje daar dus ook te zitten..

Afbeelding

Onderaan, aan de binnenkant van de Dorpel..
het "naadje" aan de rand van de inlaat wil ik ook nog graveren.. 't moet wel kloppen allemaal natuurlijk.. :)

In elk geval zijn de deurpanelen me nu ondertussen wel naar't zin..

Afbeelding

Afbeelding

Al hebben ze zo platliggend wel iets van een onderdeel dat van een F1 wagen, of een Maserati MC12 is afgebroken.. :lol:

Dus.. maar even de zoveelste Dryfit..

Afbeelding

en hier lijkt het al behoorlijk op het plaatje bovenaan..

Afbeelding

en hier zie je de Curve in de ribben.. 't heeft even geduurd.. maar dan he'jje ook wat..

Afbeelding

en als je dan de boel in een groter geheel ziet.. dan ziet het er in zijn geheel ook uit zoals Uwe het bedoeld heeft..

Afbeelding

Dus.. de onderdorpels aan de voorkant bij de wielkasten nog een beetje opzetten.. en dan de deurnaden en het schuifdak ingraveren.. en dan kan ie in zijn geheel in de primer..

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 27 maart, 2011 21:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 dec, 2006 20:14 pm
Berichten: 3838
Dit is het, zo ziet het er goed uit en de curve komt nu mooi tot zijn recht, zo zie je maar weer, wat geduld en aandacht leidt tot een mooi stukje werk. Op naar een kleurtje ;)

_________________
--------------------------------------
Historisch correct? De waarheid ligt op het slagveld en zal daar blijven liggen ....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 28 maart, 2011 23:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 jul, 2009 11:49 am
Berichten: 1634
Woonplaats: Amersfoort
Ziet er echt heeel erg mooi uit Arie!!
ik zie wel dat je met geduld nu een heel eind kan komen! :brouw:

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 29 maart, 2011 16:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
één ding heb ik vandeweek wel gemerkt..

Digitale SpiegelreflexCamera's zijn eenvoudig in het gebruik..

hoe kwam ik daar zo achter?.. welnu..'t ding ligt meestal op mijn buro, als ik achter de werkbank zit.. zodat er geen verf en lijm aan komt.. maar.. daar ligt ie dus zo voor het grijpen.. Ma komt even met Koffie boven.. en..

*Knip!*
Afbeelding
Ik sta er gekleurd op
Tevens is te zien dat ik nodig mijn werkbank moet gaan opruimen.. wat een bende!

Maargoed.. in de kleine werkruimte die overschiet deed ik het volgende.:
Afbeelding
Dashboard.. met stripjes immergroen, de C-Boxes gelijmd..
Tevens heb ik de Standaard Dashboard Console tussen de zijschotten van de Gemballa Console gelijmd, zodat ie nu mooi aansluit op de vloerconsole.

één ander probleem wat ik vandeweek heb beetgepakt:
het tankklepje.. de naad was niet goed te graveren.. dus.. eruit gevijld, en een plaatje erin gelijmd.. ½mm onder het oppervlak
Afbeelding

Waarna ik een snippertje Plasticard op maat gevijld heb, en de hoekjes afgerond.
Afbeelding
teneinde bovenstaand resultaat te bekomen..

waarna we de boel met een schuurstick in vorm hebben gerost aldus
Afbeelding
Nu is ie me wel naar het zin.. nu nog even verzinnen hoe we een schuifdakje kunnen ingraveren.. want een heel nieuw paneel in het dak lijmen volgens bovenstaande methode gaat em niet worden vrees ik, vanwege de enorme hoeveelheid schuurwerk die dat met zich mee gaat brengen..

Lijmsnuivers en Jean-Marie Pfaff..

Arie is tevree..

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 29 maart, 2011 16:32 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9942
Woonplaats: Kaatsheuvel
Ik weet niet wat er mis was met jouw tankdop en schuifdak, maar ik kon dat gewoon goed graveren... Misschien was mijn model toch een betere cast dan die van jou?

Arno

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 29 maart, 2011 16:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
't probleem is dat ik de afgeronde hoeken van het dekseltje gewoonweg niet lekker strak kreeg.. datzelfde probleem heb ik ook bij de deuren aan de voorzijde.. omdat daar wat plameuk zit, en dat brokkelt een beetje.. dus moet ik eens kijken of ik dat kan "graveren" als de plameuk nog zacht is.. of anders met een metaaldraadje de naad erin drukken..

Verder Binnenlands nieuws.. was ik bij de vorige post vergeten..

Afbeelding
de Voorzijde van de sideskirts steken nét een stukkie uit.. dus even opgezet met alabasnelkledder, en met vijl en schuurstick in vorm gerost..

Afbeelding
aan de onderkant van de luchthappers zit een naad.. dus die heb ik er met een PE-Zaagje ook even ingefietst..

Doodschop schreef:
Ik weet niet wat er mis was met jouw tankdop en schuifdak, maar ik kon dat gewoon goed graveren.


ehh.. Arno... de jouwe heeft GEEN schuifdak.. :?

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 258 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 26  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 34 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement